سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از افزایش دو برابری حجم سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین: اصغر عطایی ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از انرژی های پاک گفت :سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و تاثیر آن در بهبود محیط زیست و اقتصاد سرمایه‌گذاری گسترده برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند به مقابله با پیامدهای تغییراقلیم، کاهش خسارات زیست‌محیطی در اقتصاد و کاهش تولید دی‌اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای کمک زیادی کند.

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در ادارات منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های برق می‌شود گفت: احداث ۱۵ نیروگاه به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات از سال ۱۴۰۲ تا پایان سال جاری در ساختمان های تحت تملک شهرداری صورت گرفته است در عین حال ساختمانهای اداری و دولتی می‌توانند با نصب پنل‌های خورشیدی و دیگر سیستم‌های تجدیدپذیر، از مزایای اقتصادی این منابع پاک بهره‌مند شوند.

عطایی تاکید کرد: حجم سرمایه گذاری شهرداری تهران در توسعه نیروگاه های خورشیدی در سال ۱۴۰۲، ۳۶ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۳ به ۷۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری شهر