سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از احداث نیروگاه های تجدیدپذیر به ظرفیت بیش از ۵۰۰ کیلووات در شهرداری تهران خبر داد.

نیروگاه خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین؛ اصغر عطایی در ارتباط با گسترش انرژی های تجدیدپذیر گفت: شهرداری تهران با هدف مشارکت در گسترش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر با توجه به امکانات موجود در سطح شهر، کاهش هزینه های تولید برق و آلودگی های محیط زیستی و همچنین با توجه به قوانین بالادستی، مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و برنامه های چهارساله چهارم شهرداری، این اداره کل با تدوین نقشه راه مدیریت انرزی برای مناطق ۲۲گانه، توسعه ۱۱۰۰ کیلووات ظرفیت نیروگاه های خورشیدی تا پایان برنامه چهارساله چهارم (۱۴۰۴) را مشخص نمود و نظارت بر مطالعات، احداث، بهره برداری و نگهداری از نیروگاه ها را از زمان آغاز طرح تاکنون برعهده گرفته است.

در این راستا، شهرداری تهران به عنوان یکی از متولیان بزرگ مدیریت شهری در سطح ملی می تواند نقش و تاثیر چشم گیری در زمینه توسعه انرژی های تجدیدپذیر داشته باشد. در حال حاضر در ۶۴ نقطه از شهر تهران به ظرفیت ۱۲۱۱ کیلووات، نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی احداث گردیده است که معادل تولید حدود ۱۸۱۶۵۰۰ کیلووات ساعت برق در سال، کاهش ۱۳۸۰ تن دی اکسید کربن (گاز گلخانه ای) و همچنین معادل کاشت ۸۱۴۲ اصله درخت در شهر تهران است.

اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در نظر دارد احداث نیروگاه های متوسط مقیاس را در کنار نیروگاه های کوچک مقیاس خورشیدی در سال ۱۴۰۳ در دستور کار خود قرار داده و امید است تا پایان سال جاری احداث نیروگاه های تجدیدپذیر به ظرفیت بیش از ۵۰۰ کیلووات در شهرداری تهران محقق شود.

کد خبر 852854
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha