«عبدالسلام هنیه» ضمن تکذیب ادعاها درباره وجود بمب در اتاق شهید هنیه، گفت: موشک هدایت‌شونده تلفن همراهی را که شب حادثه در اتاق پدرم و در نزدیکی سر او قرار داشت، ردیابی کرده بود.

به گزارش همشهری آنلاین، العربیه نوشت: «عبدالسلام هنیه» پسر اسماعیل هنیه، رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش حماس که بامداد ۱۰ مرداد در تهران ترور شد، این نظریه جدید را مطرح کرد که پدرش هدف موشکی قرار گرفت که با اطلاعات دریافتی از تلفن همراه او هدایت‌شده بود.

عبدالسلام هنیه در مصاحبه‌ای در دوحه تاکید کرد: این موشک هدایت‌شونده تلفن همراهی را که شب حادثه در اتاق پدرم و در نزدیکی سر او قرار داشت، ردیابی کرده بود.

پسر هنیه ادعاها درباره انفجار بمب جاسازی‌شده در اتاق محل اقامت پدرش را رد کرد و گفت: به نظرم ادعا درباره وجود بمب در اتاق، به کلی عاری از صحت است. پدرم در یک مراسم رسمی شرکت کرده بود و تلفن همراه نیز داشت، بنابراین عملیات ترور نمی‌ تواند زیاد پیچیده باشد.

وی تصریح کرد: پدرم آن روز به صورت مرتب از تلفن همراه خود استفاده می‌کرد و حتی شب شهادتش هم تا ساعت ۲۲:۱۵ با آن تماس می‌گرفت.

عبدالسلام افزود: محافظین شخصی و دیگر مشاوران در فاصله تنها چند متر با اتاق او نشسته بودند و بنابراین روشن است که اگر بمبی وجود داشت، همه ساختمان منفجر می‌شد.

پسر شهید اسماعیل هنیه تأکید کرد که حمله به پدرش با حمایت آمریکا انجام شده است.

منبع: ایسنا