جوان ۲۲ ساله‌ای که در یک جنایت هولناک مرد ۳۷ ساله‌ای را به قتل رسانده بود، در اعترافاتش راز این قتل را فاش کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، هفدهم اردیبهشت امسال مالک یک منزل مسکونی در منطقه خواجه ربیع مشهد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از وجود پیکر خون‌آلود مردی در طبقه اول ساختمان خود خبر داد. با دریافت این خبر، بی‌درنگ نیروهای کلانتری خواجه ربیع عازم خیابان شهید یوسف‌زاده شدند و جسدی را مشاهده کردند که چند دقیقه بیشتر از مرگش نگذشته بود.

زن صاحبخانه به افسران تجسس کلانتری گفت: طبقه اول منزلم را به فردی به نام امید اجاره داده بودم اما همواره افراد دیگری هم به منزل او رفت و آمد داشتند. طولی نکشید که ماموران انتظامی با حفظ صحنه جنایت، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه اطلاع دادند و بدین ترتیب با حضور قاضی محمود عارفی‌راد در ساختمان محل جنایت، تحقیقات گسترده قضایی در حالی آغاز شد که گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی نیز در کنار مقام قضایی قرارگرفتند.

از سوی دیگر، بررسی‌های کارآگاهان نشان داد که جوان ۲۲ ساله‌ای با دستان خون‌آلود از منزل مسکونی خارج شده و رهگذران او را در حالی مشاهده کرده‌اند که دستان خون‌آلودش را با شیلنگ آب در کنار خیابان شستشو داده بود.

دقایقی بعد، با شناسایی هویت جوان ۲۲ ساله که مهدی. ن نام داشت، عملیات دستگیری وی وارد مرحله جدیدی شد و این جوان متهم به قتل به چنگ قانون افتاد. وی اگرچه داستان‌های گوناگونی را در حضور قاضی ویژه قتل عمد بازگو کرد اما در نهایت لب به اعتراف گشود.

متهم گفت: داییم که امید نام دارد، این منزل مسکونی را به طور مجردی اجاره و آن را به پاتوق استعمال مواد مخدر تبدیل کرده بود. من هم که به خاطر اعتیادم از خدمت سربازی فراری بودم، برای مصرف مواد به اینجا می‌آمدم و همواره زنی به نام «ز» نیز در کنار ما بود. در این میان وحید (مرد ۳۷ ساله –مقتول) نیز که با داییم رفاقت داشت، برای مصرف مواد مخدر به خانه او رفت و آمد می‌کرد، ولی احساس کردم به من نظر سوء دارد که با یکدیگر درگیر شدیم و من او را هدف ضربات چاقو قرار دادم.

به دنبال اعتراف متهم به جنایت، وی با دستور قاضی عارفی‌راد دراختیار کارآگاهان دایره قتل عمد پلیس آگاهی قرار گرفت تا زوایای پنهان این جنایت مورد بررسی‌های تخصصی قرار گیرد. از سوی دیگر، گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سروان آرمین منفرد (افسر پرونده) تحقیقات ویژه‌ای را برای دستگیری زن میانسال و دایی متهم آغاز کردند که از صحنه جنایت گریخته بودند.

طولی نکشید که با استعلام‌های کارآگاهان مشخص شد هر دو متهم تحت تعقیب به اتهام سرقت به عنف با آبمیوه سمی روانه زندان شده‌اند. اینگونه بود که با انتقال زن مذکور و امید به مقر انتظامی، بازجویی‌های تخصصی از آنان با نظارت سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) شروع شد و ابعاد دیگری از این جنایت وحشتناک مورد واکاوی‌های کارآگاهان قرار گرفت.

این بار مهدی (متهم به قتل) در حالی که با دستور قاضی وقت ویژه قتل عمد به صحنه جنایت هدایت شده بود، به تشریح جزئیاتی از این ماجرای تکان‌دهنده پرداخت و گفت: آن روز گوشی تلفن وحید (مقتول) در دست من بود و او پیگیر این بود که گوشی را از من بگیرد. زمانی که وارد منزل اجاره‌ای داییم شد، «ز» در آشپزخانه حضور داشت و داییم نیز درون پذیرایی بود. باز هم احساس کردم که او موارد غیراخلاقی را مطرح می‌کند به همین خاطر با هم درگیر شدیم که داییم نیز به کمک من آمد و چند ضربه با دست به او زد، ولی وحید مرا به زمین انداخت و روی سینه‌ام نشست.

وی افزود: در این شرایط من چاقو را از کمرم بیرون کشیدم و ضربه‌ای سطحی به او زدم. زمانی که به یک طرف خم شد، ضربه دیگر را به پهلویش وارد کردم و دیدم خون بیرون زد. از ترس به داخل کوچه فرار کردم و افرادی را دیدم که مشغول شستشوی مینی‌بوس بودند. نزد آن‌ها رفتم و با شیلنگ آب آن‌ها دستان خون‌آلودم را شستم.

در همین حال، با اعترافات امید (دیگر متهم پرونده،، ابعاد وحشتناکی از ماجرای سرقت با آبمیوه سمی در چناران فاش شد چراکه مهدی (متهم به قتل) از سرقت طلاهای یک پیرزن با شگرد خواستگاری پرده برداشته بود.

حالا دیگر متهمان با اسنادی که کارآگاهان در دست داشتند، ناچار بودند به سرقت اعتراف کنند. از سوی دیگر، بررسی‌های کارآگاهان نشان داد هر سه متهم مذکور به بهانه خواستگاری برای مهدی به منزل پیرزنی در چناران رفته و به او آبمیوه آلوده به قرص‌های خواب‌آور خورانده بودند، اما پیرزن بیهوش نشده بود و آن‌ها با توسل به زور طلاهای پیرزن را سرقت کرده بودند. بررسی‌های بیشتر دراین باره ادامه دارد.

منبع: خراسان