منچسترسیتی فصل را با هدایت گواردیولا عالی شروع کرد و چلسی را شکست داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، چلسی با انزو مارسکا تیم بدی نشان نداد اما باز هم در زمین خودی به منچسترسیتی باخت. با اینکه آبی‌های لندن ۴۳بازیکن دارند که از این جمع ۷-۶نفر دروازه‌بان هستند و این کار را برای سرمربی ایتالیایی سخت می‌کند اما به‌نظر می‌رسد در ادامه بتوانند سهمیه اروپایی را بگیرند. شاید اگر آنها هم یک هالند در نوک حمله داشتند، می‌توانستند من‌سیتی را با اختلاف ببرند. با مهاجمانی که چلسی دارد حتی حمله‌ها هم به‌سختی به موقعیت گل تبدیل می‌شوند. با آمدن اوسیمن که هنوز مذاکرات بر سر تعویض او با لوکاکو در جریان است، شاید مشکل حل شود.

مارسکا

دستیار سابق گواردیولا هفتادودومین سرمربی لیگ برتری است که مقابل او شکست می‌خورد. پپ گواردیولا تا به امروز ۷۲سرمربی از ۷۵سرمربی‌ای را که در لیگ برتر با آنان روبه‌رو شده، شکست داده است. فقط ۳سرمربی از باخت مقابل او فرار کرده‌اند: آیتور کارانکا (یک مساوی)، استیو اگنیو (یک مساوی) و رونالد کومان (یک مساوی و ۲برد). تیم انزو مارسکا مثل خودش بسیار جوان است. چلسی حتی یک بازیکن بالای ۲۶سال ندارد و ترکیب اصلی تیم با میانگین سنی ۲۳سال و ۱۸۰روز هفته اول را آغاز کرد. با این میانگین سنی، چلسی دومین تیم جوان هفته نخست در تاریخ لیگ برتر شد؛ پس از منچسترسیتی درفصل ۰۹-۲۰۰۸ که با میانگین سنی ۲۲سال و ۳۶۰روز مقابل استون ویلا به زمین رفت.

گواردیولا

گواردیولا یاد گرفته چگونه بازی‌ها را ببرد. تک‌تک بازیکنان منچسترسیتی در یورو و کوپاآمریکا بد بودند اما زیرنظر پپ، می‌توانند همه تیم‌ها را شکست بدهند، حتی اگر کل فصل را پشت‌سر آرسنال بمانند. منچسترسیتی از زمان تساوی بدون گل مقابل آرسنال در ماه مارس، در ۱۰بازی متوالی لیگ برتر پیروز شده و در هر پیروزی حداقل ۲گل به ثمر رسانده است. این هفتمین دوره است که سیتی در لیگ به ۱۰پیروزی متوالی یا بیشتر می‌رسد و ۲برد بیشتر از بقیه تیم‌ها دارد.

گواردیولا حتی بدون رودری هم بلد است ببرد. نخستین‌بار فوریه۲۰۲۲ و در بازی با نوریچ‌سیتی بود که پپ بدون این هافبک اسپانیایی بازی خارج از خانه را برد و حالا برای دومین‌بار این پیروزی تکرار شده. سیتی در ۴بازی قبلی خارج از خانه که رودری را نداشت، باخته بود.

منچسترسیتی برای سیزدهمین بار در ۱۴فصل گذشته فصل را با پیروزی شروع کرد. تنها شکست این تیم فصل ۲۲-۲۰۲۱بود که یک بر صفر مقابل تاتنهام باخت ولی همان سال هم قهرمان شد.

هالند

هالند در سومین فصل حضورش در لیگ برتر، باز هم فصل را با گل آغاز کرد. او در ۲فصل گذشته هر بازی ۲گل می‌زد ولی این‌بار یک گل به ثمر رساند.

او ششمین بازیکنی است که در ۳فصل متوالی نخستین گل فصل را برای تیمش به ثمر می‌رساند؛ فصل ۲۳-۲۰۲۲مقابل وستهم به گل رسید، فصل ۲۴-۲۰۲۳در بازی با برنلی و فصل ۲۵-۲۰۲۴هم به چلسی گل زد. بازیکن دیگر این لیست داوید سیلوا با گلزنی در فصل‌های ۱۴-۲۰۱۳، ۱۵-۲۰۱۴و ۱۶-۲۰۱۵است.

این سومین گل هالند به چلسی بود (یک پاس گل). او مقابل تیم‌های بزرگ انگلیسی با پیراهن سیتی ۶گل و ۳پاس‌گل مقابل من‌یونایتد، ۲گل و ۲ پاس‌گل مقابل آرسنال، ۳گل و یک پاس گل مقابل تاتنهام و یک گل مقابل لیورپول دارد.

در طول ۳فصل گذشته، ارلینگ هالند در ماه‌های آگوست (۱۳) ۲گل بیشتر از چلسی (۱۱) و ۴گل بیشتر از منچستریونایتد (۹) به ثمر رسانده است.

سرمربی اسپانیایی چلسی از هالند به‌عنوان بهترین مهاجم نوک جهان یاد و او را با رونالدو و مسی مقایسه کرد. مهاجم نروژی در صدمین بازی‌ با پیراهن من‌سیتی هم گل زد و تعداد گل‌هایش را برای این تیم به ۹۱گل (۱۵پاس‌گل) رساند.

هالند خودش ‌گل‌هایش را آنالیز می‌کند. او گلی را که سال پیش به دروازه‌بان تاتنهام زد، تحلیل کرده و گفته: «نمی‌دانم پارسال را به یاد دارید یا نه، رابرت سانچس یک سیو عالی مقابل من داشت. او همیشه روی خط می‌ماند، بعد با عجله بیرون می‌رود، من دقیقا می‌دانستم باید چه کار کنم.»

منبع: روزنامه همشهری