تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵

توکیو: 2 پیرزن 70 و 80 ساله که با هم در یک خانه ویلایی زندگی می‌کنند، اعلام کرده‌اند که به یابنده قورباغه‌شان 100‌دلار مژدگانی می‌دهند.

آنها با نوشتن چند برگ اطلاعیه و نصب آنها روی دیوار و درختان، مشخصات قورباغه‌شان را شرح داده‌ و تاکید کرده‌اند که هر کس بتواند این قورباغه را سالم به دستشان برساند مژدگانی دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که آنها به دلیل کهولت سن قادر نیستند همه جا را به دنبال قورباغه‌شان بگردند. به گفته این مادربزرگ‌ها، آنها از 10 سال پیش همراه با قورباغه‌شان زندگی می‌کردند و گم‌شدن این حیوان آنها را بسیار ناراحت کرده و ممکن است به افسردگی مبتلا شوند.

جریمه فریاد کشیدن در دادگاه

منهتن: مردی که در جلسه دادگاه پسرخاله‌اش شرکت کرده بود، خودش نیز به زندان افتاد. ماجرا از این قرار بود که پسرخاله این مرد به اتهام قاچاق دارو در انتظار رای دادگاه قرار داشت و قاضی هم او را به 2 سال زندان محکوم کرد.

این مرد 33 ساله که از حکم قاضی به شدت ناراحت شده بود با صدای بلند شروع به فریاد زدن کرد و قاضی هم به دلیل بر هم زدن نظم جلسه او را به 6 ماه زندان محکوم کرد. این در حالی است که این مرد هرگز تصور نمی‌کرد که تنها به خاطر فریاد کشیدن در دادگاه به زندان بیفتد.

او به خبرنگاران گفت که فریاد کشیدن یک عکس‌العمل عادی از روی عصبانیت بوده است. اما قاضی می‌گوید، این مرد با هدف بر هم زدن نظم دادگاه فریاد‌هایی می‌کشید که به هیچ‌وجه عادی نبودند و کسی قادر به ساکت کردن وی نبود. بنابراین برای حفظ نظم دادگاه باید مجازات می‌شد.

جمع‌‌‌‌آوری عتیقه از خیابان

ویسکونسین: در بسیاری از کشور‌ها رسم بر این است که مردم در روز مشخصی در هفته اثاثیه مستعمل یا لوازمی را که دیگر به آن احتیاجی ندارند به فضای بیرون خانه انتقال داده و به قیمت بسیار ارزانی آنها را به فروش می‌رسانند.

این در حالی است که گاهی در بین این لوازم، اشیای نو و استفاده نشده یا حتی اشیای عتیقه پیدا می‌شود که مالک آنها بی‌توجه به ارزش تاریخی‌شان آنها را برای حراج گذاشته است.

یک زوج میانسال با استفاده از همین بی‌توجهی برخی حراج کنندگان، توانستند در دوره‌ای چند ماهه، دست‌کم 6 شیء عتیقه را با قیمتی باورنکردنی خریداری کنند.

مرد این خانواده که به اجناس عتیقه آشنایی دارد به کمک همسرش در بین اجناس حراجی به دنبال عتیقه‌های واقعی می‌گشت و بدون اینکه صاحب آنها را در جریان قدمت اموالش قرار دهد با پرداخت هزینه‌ای ناچیز آنها را خریداری می‌کرد. این زوج قصد دارند نمایشگاهی‌ از اشیای عتیقه خریداری شده برپا کنند.

تابلوی متحرک

نیویورک: یک راننده جوان به دلیل مشاهده نکردن تابلویی که وجود خارجی نداشت، مبلغ سنگینی جریمه شد. این پسر جوان صبح اول وقت خودرو‌اش را در محلی که ظاهرا هیچ تابلوی پارک‌ممنوعی در اطرافش وجود نداشت، پارک کرد.

او به دنبال کارش رفت اما هنگام بازگشت در کمال تعجب متوجه شد که خودرو‌اش در محل پارک شده نیست. او پس از دنبال کردن موضوع دریافت که جرثقیل خودرو‌اش را به دلیل پارک شدن در محل پارک ممنوع به پارکینگ انتقال داده است و علاوه بر این پلیس هم او را 95 دلار به دلیل خلافی که مرتکب نشده جریمه کرده است.

این مرد سرانجام توانست ثابت کند، در زمانی که او خودرو‌اش را پارک می‌کرده، تابلوی پارک ممنوعی در کار نبوده و ماموران پس از پارک خودرو این تابلو را نصب کرده‌اند. بدین ترتیب وی از پرداخت جریمه معاف شد.