جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

آلاسکا: سارق 34 ساله‌ای که پیش از سرقت از بانک مشخصات خود به همراه عکسش را به کارمند بانک نشان داده بود به ‌‌آسانی به دام پلیس افتاد.

این مرد پیش از اینکه اقدام به سرقت کند به دلیل نامعلومی کارت شناسایی‌اش را به کارمند بانک ارائه داد. اما چند دقیقه بعد با تهدید اسلحه از صندوقدار خواست همه موجودی صندوق را به او بدهد و پا به فرار گذاشت.

هرچند او توانست به همراه پول‌ها فرار کند اما کمتر از 24 ساعت بعد دستگیر شد. چرا که مشخصات کاملش در ذهن کارمند بانک باقی مانده بود و از سوی دیگر او توانست سارق را چهره‌نگاری کند. احتمالا این مرد از روی حواس‌پرتی کارت شناسایی‌اش را به کارمند بانک نشان داده است.

دستگیری سارق با دوربین

مینسوتا: دستبرد‌های مکرر به خانه یک پیرمرد 73‌ساله موجب شد که او برای به دام انداختن سارق در همه جای خانه‌‌اش دوربین مخفی نصب کند. این پیرمرد که همیشه آخر هفته‌ها برای ملاقات نوه‌هایش به شهر دیگری می‌رفت، پس از بازگشت از تعطیلات مشاهده می‌کرد که دست‌کم چند شیء ارزشمند از خانه‌اش سرقت شده است.

او بارها تلاش کرد با کمین نشستن در خانه، سارق را دستگیر کند اما به نتیجه نرسید و سرانجام با صرف هزینه زیادی چند دستگاه دوربین در خانه‌اش نصب کرد و به مسافرت رفت.

او پس از بازگشت از مسافرت و مشاهده فیلم‌های ضبط شده دریافت که زن یکی از همسایگانش سارقی بوده که در طول این مدت به خانه‌اش دستبرد می‌زده است. او پلیس را در جریان قرار داد و پلیس توانست با بازرسی خانه این زن اشیای سرقت شده را پیدا کند. این زن به حبس و پرداخت جریمه محکوم شده است.

گاز گرفتن انگشت پزشک

فلوریدا: مردی که به‌دلیل  به‌موقع دریافت نکردن دارو‌هایش در بیمارستان به شدت عصبانی شده بود، انگشت پزشک معالجش را گاز گرفت و بخشی از آن را قطع کرد. این مرد 45 ساله به دلیل داشتن بیماری روانی در بیمارستان بستری بود و دارو‌های آرام‌بخش دریافت می‌کرد.

اما در یکی از روز ها دارو‌ها چند دقیقه دیرتر به او خورانده شدند و این مرد هم وقتی پزشک برای معاینه‌اش آمد، انگشتش را گاز گرفت. البته از آنجایی که این مرد از بیماری روانی رنج می‌برد در این زمینه محکوم نخواهد شد اما پزشک این بیمارستان قصد دارد از رئیس آن غرامت سنگینی بگیرد.

به گفته این پزشک، سهل‌انگاری پرستاران در ارائه دارو‌ها به بیمار موجب این حادثه شده است. این پزشک ادامه داد: از آنجایی که انگشتم را در معالجه بیماران نیاز دارم در واقع موقعیت کاری‌ام در معرض تهدید قرار گرفته است و باید غرامت دریافت کنم.

پیغام فرستادن به فضا

سیدنی: یک مجله استرالیایی به مخاطبانش این شانس را داده است که به افراد ناشناس احتمالی در کره‌های دیگر پیغام بفرستند. اینکه در کره‌های دیگری که در فضا قرار دارند چه می‌گذرد و آیا در آنها حیات وجود دارد یا نه، یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای بشر است و بخشی از بودجه‌ سفر‌های فضایی به یافتن پاسخی برای این سؤال‌ها باز می‌گردد.

به همین دلیل این مجله از مخاطبانش خواسته است که پیغامشان را برای افراد ناشناس در فضا از طریق پست الکترونیک برای این نشریه بفرستند. به گفته مقامات فعال در این پروژه، مهم‌تر از هر چیز نوع پیامی است که مردم برای افراد ناشناس در فضا می‌فرستند و قرار است یک مطالعه وسیع روی نوع پیام‌ها و محتویات آنها انجام شود.

گفتنی است این پیام‌ها برای کره‌ای در فضا که اندازه آن 8برابر کره زمین است ارسال می‌شود. البته دست کم تا 50 سال دیگر نباید انتظار دریافت پاسخی برای این پیغام‌ها داشت.

کد خبر 87787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز