شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

دهلی‌نو: در حالی که شرایط بد و رکود اقتصادی در جهان بر صنعت گردشگری هم تاثیر گذاشته، حمله حیوانات به گردشگران هم دلیل دیگری برای واهمه آنها و خودداری از سفر به سایر کشور‌ها شده است.

برای مثال اخیرا یک گردشگر فرانسوی که قصد داشت از یک فیل عکس بگیرد مورد هجوم این حیوان واقع شد و به دنبال جراحت‌های وارده به بیمارستان انتقال یافت. این در حالی بود که پسر کوچک این مرد هم چند جراحت سطحی برداشته است.

هرچند این گردشگر بی‌توجهی راهنمای تور را عامل این اتفاق می‌داند اما راهنما در دفاع از خود تاکید می‌کند که در مورد نزدیک شدن به فیل‌ها، به گردشگران هشدار‌های لازم را ارائه داده بود.

اقامت یک یورویی در هتل

رم: خطای انسانی موجب شد که هتلی گران‌قیمت در حومه رم با خسارتی قابل توجه مواجه شود. ماجرا از این قرار است که در پایگاه اینترنتی این هتل، یک آگهی طراحی شده است که به مشتریان برای هر شب اقامت در هتل قیمت یک یورو را پیشنهاد می‌دهد.

این در حالی است که هزینه هر شب اقامت در اتاق‌های این هتل لوکس دست‌کم 200 دلار است، اما طراح این آگهی که قصد داشته رقم 100 یورو را وارد کند، صفر‌ها را جا انداخته و از آنجایی که تا چند روز پس از این آگهی مدیر هتل متوجه این اشتباه نشده بود، تعدادی از مشتریان اتاق‌ را با همین قیمت رزرو کردند و در حال حاضر امکان فسخ قرار داد با این مشتریان وجود ندارد.

مدیر این هتل به خبرنگاران گفت: چاره‌ای وجود ندارد، زیرا دست کم 300 نفر اتاق‌ها را با همین قیمت رزرو کرده‌اند. گفتنی است این اشتباه به ظاهر ساده 129‌هزار دلار ضرر به این هتل وارد خواهد کرد.

اشتباه در نام شهر

سیدنی: یک پدربزرگ و نوه‌اش که برای سپری کردن تعطیلات قصد داشتند از آفتاب شهر سیدنی استرالیا لذت ببرند به شهری با نام مشابه در کانادا رفتند. آنها به یک آژانس مسافرتی مراجعه کردند و به مقصد سیدنی 2 بلیت هواپیما خریدند.

آنها که گمان می‌کردند تا چند ساعت بعد در استرالیا خواهند بود، در هواپیما نشستند اما هنگامی که از هواپیما پیاده شدند، سرمای هوا آنها را غافلگیر کرد. گفتنی است فاصله 2 شهر سیدنی از یکدیگر بیش از 17 هزار کیلومتر است.

به این ترتیب آژانس مسافرتی که مرتکب اشتباه شده بود، هزینه اقامت آنها در یک هتل مجلل را پرداخت کرد تا آنها سرانجام بتوانند با تاخیری چند روزه به سیدنی مورد نظرشان برسند. البته این پدربزرگ و نوه از شکایت علیه آژانس مسافرتی صرف‌نظر کرده‌ و این سفر اشتباه را به فال نیک گرفته‌اند.

اقامت در خانه نخست‌وزیر

ونیز: مردی که در جریان زلزله اخیر در ایتالیا بی‌خانمان شده است از نخست‌وزیر این کشور خواست به قولش عمل کند و به بی‌خانمان‌های این زلزله اجازه اقامت در یکی از خانه‌هایش را بدهد.

این مرد میانسال به خبرنگاران گفت که ترجیح می‌دهد در یکی از ویلاهای نخست‌وزیر واقع در مرکز رم اقامت کند. وی ادامه داد: این یک رویا نیست بلکه یک درخواست منطقی است که بر مبنای بیانیه نخست‌وزیر پس از وقوع زلزله مطرح شده است. نخست‌وزیر ایتالیا پس از زلزله در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها اعلام کرد که حاضر است زلزله‌زدگان را در خانه‌های شخصی‌اش اسکان دهد.

وی همچنین متعهد شده بود که ظرف مدت 28 ماه برای همه زلزله‌زدگان خانه جدید بنا کند. این در حالی است که وی در ماه‌های اخیر به دلیل حاشیه‌های زندگی شخصی‌اش مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته است.

کد خبر 87883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز