بازیکنان برزیلی مانند خیلی از لیگ‌های فوتبال در لیگ برتر انگلیس هم حضور پررنگی دارند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بد نیست باشگاه‌های لیگ برتر را هم بررسی کنیم و ببینیم بازیکنان حاضر در باشگاه‌های این لیگ از کدام کشورها آمده‌اند.

۲۰تیم انگلیسی روی‌هم از ۱۹۶بازیکن انگلیسی استفاده می‌کنند و به‌طور میانگین حدود ۱۰بازیکن در هر تیم حضور دارند. همه این ۱۹۶نفر انگلیسی هستند و این آمار بازیکنان ولزی، ایرلندشمالی و اسکاتلندی راکه زیرنظر بریتانیای کبیر هستند، شامل نمی‌شود.

تقریبا اگر بخواهیم لیگ‌ فوتبال در هر کشوری را بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که بیشترین بازیکنان خارجی شاغل در آن لیگ را بازیکنان برزیلی تشکیل می‌دهند. این قاعده در مهد فوتبال یعنی انگلستان هم رعایت شده و ۳۱بازیکن برزیلی در تیم‌های این کشور بازی می‌کنند. در کل برزیلی‌ها بیشترین صادرات بازیکن را به لیگ برتر دارند و آنها ۸.۱درصد از بازیکنان خارجی این لیگ را تشکیل می‌دهند. از بین این برزیلی‌ها ۶بازیکن ۵۰میلیون یورو یا بیشتر ارزش دارند، ازجمله ۳ستاره آرسنال و برونو گیمارش کاپیتان نیوکاسل. در ترانسفر مارکت ارزش گیمارش ۸۵میلیون یورو تخمین زده شده است. پرتغالی‌ها که هم‌زبان برزیلی‌ها هستند، با ۲۷بازیکن، دومین پراکندگی بزرگ را بین بازیکنان خارجی در باشگاه‌های انگلیسی دارند. ۳نفر از این بازیکنان در منچسترسیتی بازی می‌کنند به نام‌های روبن دیاس، برناردو سیلوا و کانسلو که این آخری ۲سال است به تیم‌های دیگر قرض داده می‌شود و امسال هم در این تیم نمی‌ماند. کاپیتان منچستریونایتد هم یک پرتغالی به نام برونو فرناندز است.

فرانسوی‌های لیگ برتر نسبت به گذشته کمتر شده‌اند. زمانی که آرسن ونگر مربیگری می‌کرد، دوران شکوفایی بازیکنان فرانسوی در انگلیس بود ولی در ۲-۳ سال اخیر، ظهور پدیده‌های فرانسوی در این لیگ کندتر شده. با این حال هنوز ۲۳بازیکن از این کشور در باشگاه‌های مختلف انگلیسی عضویت دارند.

به لطف اریک تن‌هاخ که علاقه زیادی به‌ کار با شاگردان قدیمی خودش و بازیکنان هلندی دارد، ۲۱بازیکن هم از این کشور در تیم‌های انگلیسی حضور دارند و آنها را در رده پنجمین ملیت بزرگ لیگ برتر و چهارمین ملیت خارجی این لیگ قرار می‌دهد.

در رده‌های بعدی نام این کشورها و ملیت‌ها دیده می‌شود: ایرلند با ۱۹بازیکن، اسکاتلند با ۱۶بازیکن، اسپانیا با ۱۶بازیکن، آرژانتین با ۱۶بازیکن و دانمارک با ۱۰بازیکن. وفور بازیکنان دانمارکی در لیگ برتر بیشتر به‌دلیل تجمع آنها در تیم برنتفورد است که چند سالی توماس فرانک دانمارکی را روی نیمکت خود می‌دید. لیگ ولز و اسکاتلند جداگانه برگزار می‌شود و تیم‌های کویینز پارک‌رنجرز و... سال‌هاست که در سطح اول لیگ فوتبال انگستان حضور ندارند و به‌خاطر همین این دو کشور نسبت به گذشته بازیکنان کمتری در لیگ برتر دارند. ولز ۱۲بازیکن در تیم‌های انگلیسی دارد و ایرلندشمالی هم ۴بازیکن. در بین ایرلندی‌های لیگ کانر بردلی در لیورپول؛ جانشین احتمالی آرنولد در فصل آینده ارزشمندترین است.

منبع: روزنامه همشهری