تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۹

ویسکونسین: مردی که برای شنا کردن، دریاچه کوچکی در یکی از دهکده‌های دور‌افتاده را انتخاب کرده بود، به‌طرز عجیبی با تهاجم ساکنان دهکده مواجه شد.

این مرد جوان که نمی‌دانست ساکنان این دهکده روی شنا کردن افراد غریبه در این دریاچه حساس هستند، بی‌خبر از همه جا وارد آب شد. اما هنوز چند دقیقه‌ای نگذشته بود که کسی پایش را گاز گرفت.

این جوان ابتدا تصور می‌کرد این فقط یک اتفاق است، اما وقتی چند نفر دیگر در آب او را محاصره کردند و دست و پایش را گاز گرفتند او ناچار شد از آب بیرون بیاید و پا به فرار بگذارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم این دهکده به‌ندرت افراد غریبه را به این دریاچه راه می‌دهند.

بحران دستمال کاغذی!

هاوانا: گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات کوبا اعلام کرده‌اند با توجه به بحران اقتصادی در این کشور، ذخیره دستمال کاغذی رو به پایان است و به احتمال بسیار زیاد تا پایان سال امکان خرید و واردات دستمال کاغذی وجود نخواهد داشت.

این در حالی است که دولت به منظور کمک به اقشار کم‌درآمد، قیمت 24 کالای اساسی را کاهش داده است. با وجود این، منابع ارزی این کشور به دنبال افزایش واردات برای تامین نیاز داخلی دچار کسری شده است و امکان واردات کالای جدید وجود ندارد.

به همین دلیل کوبایی‌ها ناچار خواهند بود تا پایان سال بدون دستمال کاغذی سر کنند. گفتنی است امکان تولید دستمال کاغذی در داخل کوبا به دلیل کافی نبودن منابع اولیه وجود ندارد و بحران کمبود دستمال کاغذی با توجه به ارتباط مستقیم آن با مسائل بهداشتی، مقامات را نگران کرده است.

اعتراض بیوه‌ها

نپال: به دنبال اعلام دولت مبنی بر در نظرگرفتن بودجه‌‌ای برای مردانی که با زنان بیوه ازدواج می‌کنند، بیوه‌های نپالی اعتراض‌های گسترده‌ای را آغاز کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در این کشور هر مردی که با زنان بیوه ازدواج کند، 650 دلار دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که زنان بیوه این اقدام را بسیار تحقیرآمیز توصیف کرده و می‌گویند به اعانه دولتی نیاز ندارند. البته دولت اعلام کرده این اقدام را به دلیل تشویق به ازدواج با بیوه‌ها وضع کرده است تا آنها کمتر در معرض مشکلات فرهنگی و اجتماعی قرار داشته باشند. تعداد زیادی از معترضان به این قانون معتقدند که در این صورت برخی از مردان فقط به دلیل مبلغی که دریافت می‌کنند با بیوه‌ها ازدواج خواهند کرد و تضمینی برای ادامه این زندگی مشترک وجود ندارد. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که مردان پس از دریافت مبلغ مورد نظر همسرانشان را طلاق دهند.

پاشیدن قهوه به مونالیزا

پاریس: گویا برخی افراد حاضرند برای جلب توجه حتی پای میز محاکمه و پشت میله‌های زندان نیز بروند. برای نمونه تابلوی مونالیزا که لئوناردو داوینچی آن‌ را نقاشی کرده است، ‌یکی از مشهور‌ترین نقاشی‌های پرتره است که هم اکنون در موزه لوور فرانسه قرار دارد و  این در حالی است که چندی پیش یک زن میانسال برای جلب توجه دیگران تمام محتویات فنجان قهوه‌اش را روی این تابلوی ارزشمند تاریخی پاشید.

این ماجرا در حالی رخ داد که تابلوی یاد شده تا کنون بارها در معرض تهدید قرار گرفته است. برای مثال یک بار در سال1911 سرقت شد. البته پلیس توانست آن را به موزه برگرداند اما چند سال بعد فردی روی آن اسید پاشید و در سال 1956 هم مردی به سوی این تابلو سنگ پرتاب کرد. روانشناسان معتقدند این افراد دچار بیماری روانی بوده و برای جلب توجه، چنین اثر هنری معروفی را مورد حمله قرار می‌دهند.