چند نکته در مورد دوئل سرمربی سابق پرسپولیس با سرخپوشان که شاید خواندن آن خالی از لطف نباشد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، یحیی گل‌محمدی در فصل جدید، خیلی زودتر از آنچه انتظارش را داشت، رودرروی پرسپولیس قرار گرفت. سرمربی فولاد در گام سوم فصل و تنها یک هفته پس از اینکه مشکلش برای حضور روی نیمکت حل شده، باید در قزوین به مصاف پرسپولیس برود؛ تیمی که ۴سال هدایت آن را بر عهده داشت و قطعا برای این ملاقات دوباره، احساسات متنوعی دارد.

انگیزه | طبیعتا هر مربی برای کسب موفقیت در هر مسابقه صاحب انگیزه است و اصلا غیر از این امکان ندارد. یحیی گل‌محمدی هم دلش می‌خواهد دومین بردش در این فصل را کسب کند که پیروزی بسیار ارزشمندی هم خواهد بود. نخستین برد یحیی، در غیاب او مقابل نساجی به‌دست آمد و این مربی در نخستین تجربه حضورش روی نیمکت فولاد به تساوی بدون گل با مس‌رفسنجان رضایت داد. به‌طور خاص اما انگیزه ویژه گل‌محمدی، پیروزی بر تیم رضا درویش است؛ مدیرعامل پرسپولیس که یحیی با او مشکلات زیادی داشت و در نیمه‌راه از هم جدا شدند. پرسپولیس در این فصل هنوز بردی را دشت نکرده و درویش به‌خاطر تیمی که بسته و نیز مربی اسپانیایی که آورده، کمی تحت فشار قرار دارد. درصورتی که پرسپولیس موفق به شکست فولاد هم نشود، فشارها روی آقای مدیرعامل دوچندان خواهد شد.

شناخت | کاملا طبیعی است که یحیی گل‌محمدی سر تا پای پرسپولیس را ریز به ریز می‌شناسد. چنان که گفتیم، این مربی ۴ سال با این مجموعه کار کرده و تعداد زیادی از بازیکنان فعلی زیرنظر او فعالیت می‌کردند. در دنیای فعلی فوتبال، این حجم از شناخت از تیم رقیب برای یک مربی، موهبتی بزرگ به شمار می‌آید و یحیی هم اگر قدر این فرصت را بداند، ممکن است موفق به مهار پرسپولیس شود.

سابقه | در زمینه آخرین تقابل یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس هم این مربی دست بالا را در اختیار دارد. او نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم به‌عنوان سرمربی پدیده یا شهرخودرو در مشهد مقابل سرخپوشان قرار گرفت و تیم گابریل کالدرون را با تنها گل فرشاد فرجی شکست داد. اگرچه پرسپولیس در نهایت قهرمان نیم‌فصل شد اما همان نتیجه کمک کرد یحیی در دور برگشت هدایت قرمزها را بر عهده بگیرد. در نتیجه او به‌خوبی از اهمیت نتایج چنین مسابقاتی آگاه است.

منبع: روزنامه همشهری