تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۳

سیدنی: مقامات صنعت گردشگری استرالیا اعلام کرده‌اند،‌فردی که موفق به دریافت بهترین موقعیت شغلی جهان شده است، می‌تواند 3 نفر از دوستانش را هم برای ملحق شدن به خودش دعوت کند.

این مرد خوش‌شانس پس از ثبت‌نام در فرم درخواست بهترین شغل جهان، برنده شد و از آن پس تنها کاری که انجام می‌دهد این است که در جزایر استرالیا به تفریح و استراحت بپردازد.

هرچند این کار در ظاهر هزینه‌ای برای اداره گردشگری استرالیا به دنبال داشته است اما در عین حال تبلیغات انجام گرفته در این خصوص موجب شده است که میزان سفر گردشگران به جزایری که این مرد خوش‌شانس برای اقامت انتخاب می‌کند، 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

مسابقه ذهن‌های برتر

لندن: به زودی قوی‌ترین ذهن‌های جهان در انگلیس گرد هم می‌آیند تا استعدادهای ذهنی‌شان را به رخ یکدیگر بکشند. در این مسابقه 26 شرکت کننده از 11 کشور جهان حضور خواهند داشت. در این مسابقه کارهای خارق‌العاده زیادی انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به حفظ کردن اعداد از روی صد‌ها کارت بازی اشاره کرد.

برای مثال یکی از شرکت‌کنندگان در مسابقه سال قبل موفق شد 364 کارت را به همراه اعدادشان در مدت 10 دقیقه حفظ کند.

یکی از شرکت کنندگان جوان در این مسابقه تنها 15 سال سن دارد که در رکورد‌های آزمایشی موفق شده 94 عدد، 137 کلمه و 12 تاریخ را از روی کارت‌هایی که در مدت زمانی محدود برایش نمایش داده شده، حفظ کند. کارشناسان می‌گویند در این مسابقه تنها قدرت ذهنی افراد است که آنها را پیروز میدان خواهد کرد.

مدیر از خودراضی

منهتن: مدیر یک شرکت بزرگ که زیرمجموعه‌های زیادی دارد با توجه به از خودراضی بودنش بدون در نظر گرفتن رای دیگران برای دوره‌ای دیگر مدیریتش را تمدید کرد.

در قوانین این شرکت آمده است که هر مدیر برای دوره‌ای 5 ساله مدیریت خواهد کرد و در پایان این دوره باید هیات مدیره در خصوص انتخاب مجدد یا حذف او تصمیم بگیرد. این در حالی است که مدیر این شرکت یک ماه قبل از به پایان رسیدن دوره مدیریتش برای خود نامه‌ای نوشت و با امضای آن به عنوان مدیر عامل بار دیگر مدیریتش را در این شرکت تایید کرد. اما هنگامی که هیات مدیره از اقدام او آگاه شد به دادگاه شکایت کرد.

گفتنی است او در کمال اعتماد به نفس به خبرنگاران گفت که مدیریتش در دوره 5 ساله به‌اندازه‌ای خوب و بدون اشکال بوده که هیات مدیره قطعا او را ابقا می‌کرده است.

جنگ کَره‌ای با سارقان

پکن: در حالی که هر روز روش‌های تازه‌ای برای سرقت ابداع می‌شود و از سوی دیگر تجهیزات مقابله با سرقت و سیستم‌های ضد سرقت با قیمت بیشتری به بازار می‌آیند، مالک یکی از ساختمان‌های مجلل روش تازه‌ای را برای مقابله با سارقان اختراع کرده است.

این مرد میانسال از کره برای این منظور استفاده کرده است که قیمتش در مقایسه با نصب دوربین‌های مخفی یا آژیر‌های مختلف بسیار کمتر است. او به این منظور 100 کیلوگرم کره آب شده را روی لوله‌هایی مالیده که به عنوان تزئینات خارجی ساختمان در نظرگرفته شده‌اند و تاکنون بارها سارقان از این لوله‌ها به عنوان نردبان برای وارد شدن به اتاق‌های این ساختمان استفاده کرده‌اند.

وی در مورد طرحش برای مقابله با سارقان گفت: تا کنون ده‌ها هزار دلار خرج تعمیر دوربین‌های مخفی کرده‌ام که سارقان به آنها خسارت زده‌اند به همین دلیل تصمیم گرفتم با کره راه بالا رفتن آنها از میله‌ها را دشوارتر کنم.