کیک‌بستنی‌ها، دسرهای خنک و خوشمزه‌ای هستند که از ترکیب ۲ خوراکی محبوب و شیرین تهیه می‌شوند و می‌توانند حسابی پرطرفدار باشند. کاپ‌کیک بستنی سه‌رنگ می‌تواند یک دسر خوش‌رنگ و خوش‌طعم برای مهمانی‌ها باشد.

همشهری آنلاین: تهیه کیک‌بستنی با مواداولیه ساده و در دسترس در خانه امکان‌پذیر است. کاپ‌کیک بستنی سه‌رنگ بافت و طعمی متفاوت دارد.

نام: کاپ‌کیک بستنی سه‌رنگ

مدت زمان آماده‌سازی: یک ساعت

تعداد نفرات: ۱۲ نفر

مواد لازم:

کره: ۱۶۰ گرم

شکر: یک پیمانه

روغن مایع: یک قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: ۲ عدد

رنگ خوراکی قرمز و آبی: یک و نیم قاشق چایخوری

آرد سفید: یک پیمانه

پودر کاکائو: یک قاشق چای‌خوری

جوش شیرین: نصف قاشق چای‌خوری

بستنی وانیلی یا نارگیلی: نصف لیتر

پنیر خامه‌ای: ۲۰۰ گرم

پودر قند: یک پیمانه

روش تهیه:

۱. کره نرم‌شده را با شکر و نمک آنقدر هم بزنید تا کرمی شود. روغن مایع، زرده تخم‌مرغ و رنگ قرمز خوراکی را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

۲. مواد خشک را روی مخلوط قبلی الک کنید و هم‌ بزنید. مایع کیک را با قاشق در قالب‌های کاپ‌کیک چرب شده بریزید و آنها را ۲۰ دقیقه در فر بپزید.

۳. وقتی کاپ‌کیک‌ها خنک شدند آنها را داخل یک سینی بچینید. از وسط هر کیک با چاقو یا قاشق یک مخروط کوچک خارج کنید و کیک‌های مخروطی را کنار بگذارید.

۴. داخل هر سوراخ کمی بستنی نرم‌شده بریزید و سپس کیک‌های مخروطی را روی بستنی بگذارید. کاپ‌کیک‌ها را ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا بستنی سفت شود.

۵. برای تهیه روکش، پنیرخامه‌ای و کره را داخل کاسه بریزید و خوب با همزن برقی بزنید تا مخلوط کرم‌مانند شود.

۶. سپس شکر را اضافه کنید و ۴ دقیقه دیگر بزنید تا سبک و توخالی شود. نصف کرم تهیه شده را در ظرف دیگری بریزید. چند قطره رنگ خوراکی آبی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به رنگ دلخواه برسد.

۷. کرم سفید و آبی را داخل ۲ قیف با ماسوره ستاره‌ای بریزید. کیک‌ها را از فریزر خارج کنید.

۸. دور مخروط موجود روی کیک، یکی در میان کرم سفید و آبی بریزید تا کاملا روی کیک پوشانده شود. سپس کیک را برای ۲ ساعت داخل فریزر بگذارید.

نکته: در صورتی که قصد دارید کیک را روز بعد سرو کنید، حتما آن را در ظرف در بسته داخل فریزر بگذارید.

منبع: روزنامه همشهری