گروه ادب و هنر: در آستانه پنجم آذر، نخستین سالروز درگذشت پیر گرافیک ایران، در فرانسه، تهران و باغبان‌قلا- روستای کردان - گرامی ‌داشته می‌شود.

روز جمعه سوم آذرماه سال‌جاری، از ساعت 12 تا 14 با حضور دوستان و بستگان مرتضی ممیز، مراسم بزرگداشتی را در تکیه باغ‌قلای کردان - محل دفن ممیز - برگزار می‌شود.

همچنین در آستانه نخستین سالگشت درگذشت زنده‌یاد مرتضی ممیز و مراسم بزرگداشت پیرگرافیک ایران، آثار طراحی نشانه گرافیست‌های معاصر ایران ارایه می‌شوند.

این مراسم و نمایشگاه که همزمان با برگزاری مجمع عمومی سالیانه انجمن طراحان گرافیک ایران تدارک دیده شده، با نمایشگاهی از آثار طراحی نشانه استاد مرتضی ممیز و همچنین نمایشگاه آثار طراحی نشانه اعضای انجمن در خانه هنرمندان ایران، همراه است.

نمایشگاه این آثار که طراحی نشانه، نام نوشته، علایم، مونوگرام، نماد و ... را دربرمی‌گیرد، با هدف گردآوری مجموعه آثار نو و خلاقه اعضا، پنجم آذر ماه - در نخستین سالروز درگذشت ممیز گشایش می‌یابد.

محمد میرعلایی، لیلا میری، سارا مصلحی، افشین نجف‌زاده، با ریاست و مدیریت ابراهیم حقیقی، شورای برگزاری این نمایشگاه را تشکیل داده‌اند. گویا مجموعه آثار ارایه شده در نمایشگاه نشانه نیز آماده انتشار است.