شناسه معرفی سازمانی کارکنان شهرداری تهران در قالب کیوآر کد تهران ۳۶۰ درجه، سامانه سؤالات پرتکرار شهرداری تهران و درگاه مشاوره شهروندی شهرداری تهران؛ رونمایی شد.

به گزارش همشهری آنلاین،محمدعلی الفت‌پور، رییس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران عصر شنبه در یکصد و چهل و دومین رویداد امید و افتخار با اعلام اتمام پیاده‌سازی پروژه شناسه معرفی سازمانی کارکنان شهرداری تهران در قالب QR CODE تهران ۳۶۰ درجه در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران گفت: با توجه به لزوم چابکی سازمان، همچنین پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند، نظارت عمومی و دریافت داده‌های شهروندان، ساده تر و کم هزینه‌تر از گذشته شده است.

وی افزود: در این راستا دبیرخانه تکریم ارباب رجوع نیز از نظرسنجی‌های سنتی عبور کرده و پروژه شناسه معرفی سازمانی کارکنان شهرداری تهران در قالب QR CODE (تهران۳۶۰ درجه) را از طریق اخذ نظرات شهروندان در راستای افزایش تعلق سازمانی کارکنان و ارائه خدمات بهتر و بهبود فرایندها با هدف ارتقای رضایت شهروندان و مراجعین، پیاده‌سازی کرده است.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری، اجرای طرح QR کد را روشی مناسب برای سهولت دسترسی شهروندان جهت اعلام نظراتشان به مدیریت شهری دانست و اضافه کرد: افزایش پیچیدگی و چندبعدی شدن مسائل باعث شده است، سازمان‌ها بیشتر از گذشته خود را نیازمند به مشارکت شهروندان و بهره‌مندی از نظرات آن‌ها و افزایش نوآوری ببینند.

وی با تاکید بر مثبت و موثر بودن این پروژه در جهت حرکت به سمت سازمان هوشمند و مشارکت‌پذیر، ادامه داد: این پروژه با هدف اعتماد سازی برای عموم و ایجاد حس خود کنترلی برای کارکنان، شکل‌گیری بانک اطلاعات یکپارچه، جامع و به‌روز از کارکنان، بهبود فرایندهای انجام کار، پایش مستمر و با کمترین خطا و هزینه از رضایت شهروندان و مراجعین و پیشگامی در حرکت به سمت سازمان هوشمند و دولت موبایلی «M- Government» اجرا شده است.

رونمایی از سامانه سوالات پرتکرار

الفت‌پور هدف از راه‌اندازی سامانه سؤالات پرتکرار (FAQ) را ارائه منبعی آسان و سریع به شهروندان برای پاسخ به سؤالاتشان در حوزه مدیریت شهری اعلام کرد و یادآور شد: علاوه بر این، سامانه سوالات پرتکرار به رفع ابهامات شهروندان کمک می‌کند و راهی مناسب جهت دستیابی و ارتباط با مخاطبان است.

وی با اشاره به دسته‌بندی و طبقه‌بندی سوالات در حوزه‌های تخصصی گفت: سؤالات پرتکرار در حوزه‌های «خدمات شهری و محیط زیست»، «حمل و نقل و ترافیک»، «فنی و عمرانی»، «مالی و اقتصادی شهر»، «امور اجتماعی و فرهنگی»، «مدیریت بحران»، «برنامه‌ریزی و توسعه شهری»، «شهرسازی و معماری» و «حوزه شهردار» طبقه‌بندی شده‌ که هر کدام از آنها زیر موضوعات خاص خود را دارند.

الفت‌پور با اشاره به بسترهای دسترسی به سامانه FAQ، گفت: این سامانه در اپلیکیشن‌های شهری از جمله شهرزاد جهت رفع ابهامات و نیازهای شهروندان و آشنایی بیشتر با مدیریت شهری تهران قابلیت دسترسی دارد.

کلینیک مشاوره شهری شهرداری تهران

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری راه اندازی کلینیک مشاوره شهری شهرداری تهران را اقدامی در راستای اجرای سیاست اول از سیاست‌های دوازده‌گانه شهردار تهران مبنی بر مردمی‌سازی اداره امور شهر دانست و گفت: این کلیکنیک با هدف تکریم ارباب‌رجوع، پاسخ‌دهی برخط، صرفه‌جویی در هزینه و زمان شهروندان راه اندازی شد.

به گفته این مدیر شهری، در فاز اول و به‌صورت پایلوت، خبرگان و افراد متخصص از حوزه شهرسازی و معماری شناسایی شده و با در نظر گرفتن شیفت بندی روزانه، تلفن ویپ این افراد برای پاسخ دهی فعال و پاسخگوی شهروندان شد.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت، افزود: حسب ارزیابی سوالات شهروندان از سوی سامانه مدیریت ۱۳۷، سایر حوزه‌های تخصصی شهرداری اعم از حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست، مالی و اقتصاد شهری نیز جهت ارائه خدمات مشاوره تلفنی به شهروندان در این طرح همکاری می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین