تازه ترین بررسی ها نشان می دهد که سرانه هدر رفت غذا در کشور ۱۳۴ کیلوکالری است.

به گزارش همشهری آنلاین، تازه ترین بررسی ها نشان می دهد که سرانه هدر رفت غذا در کشور ۱۳۴ کیلوکالری است این در حالی است که ایران با با کمبود آب و منابع طبیعی مواجه است و بسیاری از منابع غذایی با صرف منابع زیاد و دشواری های زیاد تولید می شود.

سهم قابل‌توجه ایران در هدررفت محصولات غذایی

بنا بر آمار و ارقام سازمان جهانی خواربار و کشاورزی، هر روز به‌ازای هر نفر ۱۳۴کیلوگرم کالری غذا در ایران به هدر می‌رود؛ یعنی سرانه هدررفت روزانه غذا در کشور ۱۳۴کیلوگرم کالری است.

هشدار به کشاورزان؛ شالیکاران سریع‌تر محصولات را برداشت کنند

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به صدور هشدار نارنجی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های شمالی گفت: شالیکاران هرچه زودتر محصولات خود را برداشت کنند.

بزرگ‌ترین کارخانه کنسرو ماهی در مکران افتتاح شد

بزرگ‌ترین مجتمع بسته‌بندی، سردخانه‌ای و کارخانه کنسرو ماهی کشور در نوار جنوبی در منطقه ویژه مکران به بهره‌برداری رسید. با احداث این کارخانه برای حدود ۵۰۰نفر از نیروهای بومی منطقه که تعداد قابل توجهی از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند، زمینه اشتغال فراهم شده است.

بیشتر بخوانید

قیمت جدید شیرخام تعیین شد

۱۰ استان در وضعیت هشدار ؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی

۶/۳۱میلیارد دلار ارز واردات تأمین شد

بانک مرکزی از ابتدای سال تا ۲۴شهریورماه امسال ۳۱میلیاردو۶۴۳میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

امروز آخرین مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی

امروز آخرین مهلت استفاده فعالان اقتصادی از بخشودگی جرایم مالیاتی است. بخشودگی جرایم قابل بخشش برای اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف ۳۰میلیارد ریال است.

ایجاد مرکز رشد مشترک تخصصی آب و فاضلاب

محمدرضا کاویانپور، رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور از ایجاد «مرکز رشد مشترک تخصصی آب و فاضلاب» در پی همکاری پارک علم‌وفناوری دانشگاه علم‌وصنعت ایران و مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو خبر داد.

۸۱میلیون ایرانی در سال گذشته یارانه گرفتند

یافته‌های دیوان محاسبات نشان می‌دهد که در سال گذشته ۸۱میلیون ایرانی یارانه دریافت کرده‌اند. همچنین ۱۶۰هزارو۲۰نفر از فهرست یارانه‌بگیران حذف، و ۲میلیون‌و۲۲۸هزارو۵۲۷نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان متقاضیان جدید، مشمول دریافت یارانه شدند.

تامین ۸۰درصدی نوشت‌افزار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی

محمودرضا صنعتکار، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور گفت: به‌طور میانگین ۸۰درصد از کل نیاز کشور به نوشت‌افزار را تولیدکنندگان داخلی تامین می‌کنند. وی مشکلات برق و ارز را مشکلات اصلی این صنعت عنوان کرد.

منبع: روزنامه همشهری