طرز تهیه‌ پیاز داغ برای فریزر و ترفندهای آشپزی را برای نگهداری طولانی‌مدت پیاز داغ در فریزر در این مطلب آموزش می‌دهیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرادید، بدون شک یکی از خوشمزه‌ترین طعم‌ها در غذای ایرانی، طعم پیازداغ و کشک روی آش گرم است. پیازداغ که یکی از اصلی‌ترین مواد برای غذاهای ایرانی است برای خوشمزه‌تر کردن طعم آن به خورشت یا برنج اضافه می‌شود. اما همیشه مدت‌زمان طولانی برای آشپزی‌کردن نیست و نمی‌توان از طعم خوشمزه‌ای که پیازداغ به غذا می‌دهد صرف‌نظر کرد.

در این زمان تهیه پیازداغ برای فریزر خوشمزه‌ترین پیشنهاد است. مدت‌زمان نگهداری پیازداغ در فریزر چقدر است؟ در این مطلب طرز تهیه‌ پیازداغ فریزری و ترفندهای آشپزی را برای نگهداری طولانی‌مدت پیازداغ در فریزر آموزش می‌دهیم. اگر دوست دارید که با پیازداغ، طعم غذا را خوشمزه‌تر کنید و آن را برای مدت‌زمان طولانی تری در فریزر نگهداری کنید این طرز تهیه پیاز سرخ‌کرده فریزری را دنبال کنید.

طرز تهیه پیاز داغ فریزری

پیازداغ یکی از ترکیبات خوشمزه در همه غذاهای ایرانی است، قطعا اضافه‌کردن یک مقدار پیاز سرخ شده طلایی طعم غذا را لذیذتر می‌کند. مواد اصلی برای تهیه پیازداغ، پیاز تازه و کره یا روغن است. این ترکیب خوشمزه در کمتر از ۵ دقیقه آماده می‌شود. مدت‌زمان نگهداری پیازداغ در فریزر ۳ تا ۶ ماه است. در این طرز تهیه پیازداغ برای نگهداری در فریزر، پیازداغ را به روش کاراملی تهیه کرده‌ایم که بتوان در همه غذاهای ایرانی استفاده کرد.

اگر پیازداغ را به‌درستی سرخ کنید و بسته‌بندی کنید؛ پیازداغ طعم اصلی خود را حفظ می‌کند و عطر آن باقی می‌ماند. اما بهتر است که پیازداغ فریزر شده را در مدت‌زمان ۳ ماه مصرف کنید.

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای تهیه پیاز داغ عبارتند از:

مواد اولیه مقدار لازم
پیاز ۱ کیلوگرم
روغن به مقدار لازم
آب به مقدار لازم

مراحل تهیه پیاز داغ فریزری

در اولین مرحله تهیه پیاز سرخ کرده فریزری، پیازها را برای نگهداری در فریزر آماده کنید. آنها را بشویید و پوست پیازها را بگیرید. سپس آنها را به شکل خلالی یا نگینی خرد کنید.

پیازهای خرد شده را در مدت زمان ۲ تا ۳ دقیقه داخل آب جوش بریزید و سپس سریع آبکشی کنید تا کاملا آب پیازها گرفته شود. یک تابه مناسب با اندازه پیازهای خرد شده انتخاب کنید و مقداری نمک و روغن داخل تابه برزید. اجازه دهید که روغن تابه داغ شود و پس از داغ شدن حرارت تابه را روی ملایم قرار دهید. پیازهای خرد شده را داخل تابه بریزد و اجازه دهید که رنگ پیازها طلایی شود. پس از سرخ شدن پیازها اجازه دهید که در دمای محیط آشپزخانه سرد و خنک شود.
مرحله آخر باید پیازهای سرخ شده را در فریزر نگهداری کنید. دو روش برای نگهداری پیاز داغ وجود دارد.

روش اول: در این روش برای نگهداری پیازداغ در یخچال، پس از خنک‌شدن پیازداغ آن را داخل یک کیسه فریزر مناسب بریزید و کاملا هوای داخل کیسه فریزر را بگیرید تا پیازداغ کپک نزند.

روش دوم: یک روش دیگر برای نگهداری پیازداغ در فریزر، نگهداری پیازداغ در ظرف درب‌دار است. ظرف درب‌دار را از قبل در یخچال نگهداری کنید تا خنک شود و پیاز سرخ شده را داخل ظرف درب‌دار بریزید و درب آن را محکم ببندید تا هوا داخل ظرف نشود و پیازداغ کپک نزند.

فوت‌وفن: در نگهداری از پیاز سرخ شده از ظرف‌های قالب کوچک استفاده کنید تا برای هر بار مصرف، آن را خارج نکنید و داخل فریزر بماند.

در زمان بسته‌بندی پیازداغ برای جلوگیری از چسبندگی آن، پیازداغ را روی یک سینی پهن کنید و قبل از ریختن در ظرف یا کیسه فریزر، آن را در مدت‌زمان یک تا ۲ ساعت در فریزر بگذارید تا نیمه یخ زده شود.

پیازداغ یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه در غذاهای ایرانی است که طعم غذا را خوشمزه‌تر می‌کند. برای تهیه پیازداغ فریزری، پیاز را سرخ کنید و از ظرف‌های دربسته یا کیسه فریزر برای نگهداری آن استفاده کنید، حتما برای جلوگیری از کپک‌زدگی پیازداغ، هوای داخل ظرف و کیسه فریزر را بگیرید. مدت‌زمان نگهداری پیازداغ سرخ شده فریزری ۳ تا ۶ ماه است.

اگر پیازداغ یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه برای غذاهای شما است، وقت آن شده که آخر هفته پیازداغ فریزری را تهیه کنید.