بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور از امروز (۴ مهر) تا اوایل هفته آینده روند کاهشی دما در کشور پیش‌بینی می‌شود.  

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز چهارشنبه (۴ مهر) با تقویت جریانات شمالی به دریای خزر استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل و خراسان شمالی رگبار و رعد وبرق را تجربه می‌کنند و دمای این مناطق کاهش می‌یابد.»
فعالیت سامانه بارشی شامل رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی سبب صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای امروز (۴ مهر) در گیلان، مازندران، گلستان و مرکز و جنوب اردبیل شده‌است. احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه و لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها از خطرات احتمالی این هشدار است.
فریبا گودرزی افزود: «این شرایط علاوه بر این مناطق در روز پنجشنبه (۵ مهر) در اردبیل، شمال و شمال شرق آذربایجان شرقی و همین طور برای خراسان رضوی نیز پیشب‌ینی می‌شود.»
گودرزی ادامه داد: «بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه دارد. از امروز (۴ مهر) تا فردا پنجشنبه(۵ مهر) دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و شرق و روز جمعه (۶ مهر) برای شمال شرق و شرق کشور وزش باد و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.»
تا روز جمعه (۶ مره) دریای خزر و خلیج فارس مواج است.
افزایش سرعت باد و متلاطم شدن دریای خزر سبب صدور هشدار سطح زرد دریایی از امروز (۴ مهر) تا جمعه (۶ مهر) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان شده‌است. اثر مخاطره‌ای این هشدار شامل خطر غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به ماهیان درقفس و صدمه به قایق های کوچک تفریحی و مسافری و شناورهای سبک و اختلال در تردد شناورها و فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی است.
امروز (۴ مهر) بیشینه دمای تهران با ۴ درجه کاهش نسبت به روز گذشته (۳ مهر) به ۳۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

بیشتر بخوانید:
لایه های جو چه معنایی در هواشناسی دارد؟ | نقشه های هواشناسی در کدام لایه تهیه می شود؟
ادامه بارندگی ها تا پایان هفته | امروز این استان ها بارانی هستند
این شهر ایران گرمترین شهر جهان شد | ۶ شهر در فهرست گرمترین ها