بنا بر گزارش هواشناسی از  امروز جمعه (۶ مهر)  با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده در این مناطق و احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی فردا شنبه (۷ مهر) پیش‌بینی می‌شود.

افسردگی پاییزی - پاییز

به گزارش همشهری ‌آنلاین تشدید فعالیت سامانه بارشی به شکل رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد گرد و خاک، استمرار کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های مازندران، شرق گیلان و غرب گلستان سبب صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی شده‌است.
مخاطرات این اثر نیز شامل طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات و احتمال رانش کوه، وزش باد شدید است.
فردا شنبه (۷ مهر) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی تشدید می‌شود. همچنین گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق روز گذشته به صورت پراکنده برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق را نیز در بر خواهد گرفت و بارش در ارتفاعات البرز مرکزی به‌صورت برف خواهد بود.
بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور در ۵ روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. امروز نیز خلیج فارس و طی چهار روز آینده، دریای خزر مواج خواهد بود.
آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و در عصر همراه با افزایش ابر و باد پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی تهران بین ۲۸ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
کاهش دما در نیمه شمالی | هشدار نارنجی برای ۶ استان + جزئیات
آغاز کاهش دمای هوا | سامانه بارشی در راه است؟
لایه های جو چه معنایی در هواشناسی دارد؟ | نقشه های هواشناسی در کدام لایه تهیه می شود؟

کد خبر 884918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha