کره بادام زمینی یک میان وعده خوشمزه با پروتئین بالاست که همه آن را دوست دارند؛ اما چرا باید کره بادام زمینی تجاری را بخریم، وقتی می‌توانیم آن را در منزل تهیه کنیم؟

طرز تهیه کره بادام زمینی در خانه آنطور که همه به اشتباه فکر می‌کنند، خیلی ساده است. شما با کمترین هزینه می‌توانید مقدار زیادی کره بادام زمینی درست کنید و آن در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهد. پس اگر ورزشکار هستید یا تنها می‌خواهید از مزایای کره بادام زمینی در خانه نهایت استفاده را ببرید، ما در همشهری آنلاین به شما کمک می‌کنیم تا این ماده غذایی خوشمزه را به راحتی درست کنید.

بیشتر بخوانید: ۴ غذای برتر لاغر شوید!

طرز تهیه کره بادام زمینی رژیمی

ابتدا دو ماده اصلی زیر را تهیه کنید:

ماده غذایی

مقدار

بادام زمینی خام

سه فنجان

نمک دریا

نصف قاشق چایخوری

عسل (اختیاری)

به مقدار لازم

  • زمان پخت: 10 دقیقه
  • زمان کل: 15 دقیقه
  • مقدار: 24 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کره بادام زمینی رژیمی خانگی طبق مراحل زیر است:

1. در حالی که می‌توانید بادام زمینی را به صورت خام مصرف کنید، اما توصیه می‌کنیم بادام زمینی را برشته کنید، زیرا این کار روغن طبیعی آنها را آزاد می‌کند که به مخلوط کردن راحت کمک خواهد کرد.

2. بادام زمینی‌ها را در سینی فر قرار دهید و بگذارید در فر با دمای 325 درجه فارنهایت یا 165 درجه سانتی‌گراد به مدت 7 تا 10 دقیقه بپزید. قبل از پوست کندن و مخلوط کردن، بگذارید سرد شوند. اگر بادام زمینی پوست گرفته شده باشد، این مرحله را نادیده بگیرید.

3. اگر بادام زمینی پوست داشت، با احتیاط پوست آنها را جدا کنید. یک راه ساده و بدون دردسر برای از بین بردن پوست این است که بادام زمینی را با دست یا در حوله آشپزخانه بگذارید و با کف دست خود حرکت دهید. پوست به راحتی جدا می‌شود.

4. پس از سرد شدن، بادام زمینی‌ها و کمی نمک را در غذاساز یا مخلوط کن با سرعت بالا بریزید و آنها را به آرامی مخلوط کنید. هر چه مدت طولانی‌تری مخلوط شوند، کره بادام زمینی روان‌تر می‌شود.

5. بسته به کیفیت دستگاهی که در اختیار دارید و مقدار مورد نیاز کره بادام زمینی، فرآیند مخلوط کردن می‌تواند بین 5 تا 15 دقیقه طول بکشد.

6. اگر می‌خواهید کره بادام زمینی با قوام و غلظت بیشتری درست کنید، ابتدا بادام زمینی تفت داده شده را برای چند دقیقه بپزید تا به قطعات کوچک خرد شوند. سپس آن را در مخلوط کن بریزید و بقیه مراحل را طی کنید.

7. در زمان مخلوط کردن کره بادام زمینی می‌توانید از عسل برای طعم شیرین‌تر استفاده کنید. این مرحله اختیاری است. عسل باعث می‌شود تا کره بادام زمینی حالتی کرمی‌تر پیدا کند.

8 بعد از اینکه کره بادام زمینی به قوام مورد نظر رسید، از مخلوط کن خارج کنید و در ظرف بریزید و نوش جان کنید.

نکته: اگر مخلوط کره بادام زمینی خیلی خشک است، یک قاشق چایخوری روغن بادام زمینی یا روغن گیاهی اضافه کنید تا به قوام دلخواه برسید.

نکاتی درباره تهیه کره بادام زمینی رژیمی در خانه

در طرز تهیه کره بادام زمینی رژیمی خود بهتر است از بادام زمینی خام و بو داده نشده استفاده کنید. بادام برشته اغلب حاوی مواد افزودنی مانند روغن، نمک، آرد یا نشاسته و همچنین ادویه جات و گیاهان هستند. شما به بادام زمینی بو داده نشده و بدون نمک نیاز دارید. به علاوه، باید بادام‌ها را قبل از مخلوط کردن تفت دهید تا روغن طبیعی خود را آزاد کنند. این بخش مهمی از تهیه کره بادام زمینی است که نباید از آن چشم پوشی کنید.

اگر به دنبال ساده کردن فرآیند و صرفه جویی در زمان هستید، همیشه می‌توانید بادام زمینی سفید پوست کنده شده را خریداری کنید. این نوع بادام به طرز چشمگیری سرعت آماده سازی کره بادام زمینی را افزایش می‌دهد، زیرا نیازی به پوست کردن ندارید. با این حال، مهم است که صبور باشید و مراحل تهیه کره بادام زمینی به درستی انجام دهید.

نگهداری اصولی از کره بادام زمینی رژیمی

هنگامی که کره بادام زمینی رژیمی را به غلظت دلخواه خود مخلوط کردید، آن را در یک شیشه تمیز یا ظرف پلاستیکی بریزید. هنگامی که آن را در انبار یا کابینت نگهداری می‌کنید، کره بادام زمینی شما حداقل سه تا چهار هفته دوام می‌آورد. با این حال، توصیه می‌کنم آن را به مدت 2 تا 3 ماه در یخچال نگهداری کنید.

کره بادام زمینی به مرور زمان جدا می‌شود و روغن‌های طبیعی آن به سمت بالا می‌روند. این موضوع کاملا طبیعی است. پس حتما قبل از استفاده آن را هم بزنید تا روغن پخش شود. اگر متوجه هر گونه علائم خرابی شدید (مانند تغییر در بو، رنگ یا بافت)، بهتر است کره بادام زمینی را دور بریزید. وقتی کره بادام زمینی خراب می‌شود، رنگ آن تیره‌تر است و طعم ترش یا تلخی می‌دهد. سپس دوباره می‌توانید برای طرز تهیه کره بادام زمینی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: کره بادام زمینی را با چی بخوریم | بهترین زمان برای خوردن کره بادام زمینی

نحوه استفاده از کره بادام زمینی رژیمی

برای لذت بردن از خوردن کره بادام زمینی می‌توانید از این ماده غذایی خوشمزه به طرق مختلف استفاده کنید. در ادامه به نحوه استفاده از کره بادام زمینی خانگی اشاره می‌کنیم:

  • کره بادام زمینی را روی تکه‌های موز، سیب یا کرفس آغشته کنید. اینها ترکیبات خوشمزه‌ای هستند که یک میان وعده غنی از پروتئین را به ویژه برای ورزشکاران می‌سازند.
  • مقداری از کره بادام زمینی را روی پنکیک و وافل رژیمی تازه تهیه شده بریزید.
  • مقداری را کره بادام زمینی در بلغور جو دوسر صبحانه یا یک کاسه ماست بریزید. همچنین می‌توانید کره بادام زمینی را با اسموتی مورد علاقه‌تان ترکیب کنید.
  • از کره بادام زمینی رژیمی برای تهیه کوکی استفاده کنید. تنها کافیست مقدار از آن را روی کوکی بریزید و بخورید.

بیشتر بخوانید: فواید فوق‌العاده کره بادام زمینی برای سلامتی | از مصرف این نوع بپرهیزید

کلام آخر

طرز تهیه کره بادام زمینی رژیمی در خانه را آموزش دادیم، اکنون می‌دانید که تهیه این ماده غذایی خوشمزه و مقوی چقدر راحت است. توصیه می‌کنیم بسته به ذائقه خود از بادام زمینی خام یا بو داده استفاده کنید. بادام زمینی بو داده به طعم آن عمق می‌بخشد، در حالی که بادام زمینی خام طعم ملایم‌تری دارد. شما می‌توانید از عسل برای شیرین کردن و از روغن بادام زمینی برای افزایش رطوبت کره بادام زمینی استفاده کنید. سپس از خوردن کره بادام زمینی خود به همراه خانواده نهایت لذت را ببرید.

برچسب‌ها