بنا بر گزارش هواشناسی از  امروز جمعه (۶ مهر)  با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده در این مناطق و احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی فردا شنبه (۷ مهر) پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش همشهری ‌آنلاین تشدید فعالیت سامانه بارشی به شکل رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد گرد و خاک، استمرار کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های مازندران، شرق گیلان و غرب گلستان سبب صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی شده‌است.
مخاطرات این اثر نیز شامل طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات و احتمال رانش کوه، وزش باد شدید است.
فردا شنبه (۷ مهر) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی تشدید می‌شود. همچنین گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق روز گذشته به صورت پراکنده برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق را نیز در بر خواهد گرفت و بارش در ارتفاعات البرز مرکزی به‌صورت برف خواهد بود.
بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور در ۵ روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. امروز نیز خلیج فارس و طی چهار روز آینده، دریای خزر مواج خواهد بود.
آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و در عصر همراه با افزایش ابر و باد پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی تهران بین ۲۸ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
کاهش دما در نیمه شمالی | هشدار نارنجی برای ۶ استان + جزئیات
آغاز کاهش دمای هوا | سامانه بارشی در راه است؟
لایه های جو چه معنایی در هواشناسی دارد؟ | نقشه های هواشناسی در کدام لایه تهیه می شود؟