هانسی فلیک تیمی را به موفقیت رسانده که کلی مصدوم دارد و بازیکنان ناشناس و مازاد در آن بازی می‌کنند و قرار است یک دروازه‌بان بازنشسته به آن اضافه شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، روند ثبت قرارداد شزنی با بارسلونا در مراحل پایانی قرار دارد و این دروازه‌بان لهستانی از دوشنبه به هموطنش، لواندوفسکی می‌پیوندد. شزنی که تا همین بهار امسال سال‌ها دروازه‌بان شماره یک یوونتوس بود و سابقه پوشیدن پیراهن آرسنال را هم دارد، در تابستان تصمیم به خداحافظی گرفت اما با مصدومیت طولانی تراشتگن و نبودن گزینه‌های آزاد زیاد در بازار، این دروازه‌بان ۳۴ساله تصمیمش را تغییر داد و به این نتیجه رسید یک فصل دیگر هم در باشگاه بزرگ دیگری به بازی ادامه دهد. با خارج‌شدن تراشتگن از فهرست تیم، بارسلونا می‌تواند از حقوق دروازه‌بان آلمانی که آزاد شده، قرارداد شزنی و دنی اولمو را ثبت کند. اولمو به‌خاطر مصدومیت کریستنسن توانسته بود مجوز موقت بازی در لالیگا را به‌دست آورد.

البته پیش از قطعی‌شدن جذب شزنی، هانسی فلیک، سرمربی آلمانی بارسلونا از پنیا اعلام حمایت کرده و او را دروازه‌بان شماره یک تیم خوانده بود اما با آمدن شزنی و درصورت آمادگی او، این دروازه‌بان گزینه اصلی ترکیب خواهد بود. ایناکی پنیا در نخستین بازی بعد از مصدومیت تراشتگن کلین‌شیت کرد که دومین کلین‌شیت فصل بارسا بود.

فلیک فعلا با یا بدون دروازه‌بان، در حال درو کردن همه تیم‌های اسپانیایی است. او هفتمین بازی این فصل خود را هم با گل لواندوفسکی مقابل ختافه با پیروزی به پایان برد که یک رکورد است. البته ۲بار دیگر هم در فصل‌های ۱۴- ۲۰۱۳ و ۱۸- ۲۰۱۷ بارسلونا ۷بازی نخست فصل را برده بود. فلیک با خط هافبکی متشکل از گارسیا، کاسادو و توره وارد مسابقه با ختافه شد؛ چیزی که یک ‌ماه پیش هیچ‌کس تصورش را نمی‌کرد؛ این بازیکنان تا آخرین روز در لیست خروج قرضی تیم بودند. فلیک هیچ‌وقت غر نمی‌زند. او باید الگوی همه مربیان جهان باشد.
تنها شکست‌های فلیک روی نیمکت بارسا به ۲بازی مقابل موناکو برمی‌گردد که یکی از آنها غیررسمی و در جام خوان گامپر بود. تیم او در ۷بازی لالیگایی ۲۳گل به حریفان زده که از میانگین ۲.۵۳گل لالیگای امسال بیشتر است.

لواندوفسکی با ۷گل بالاتر از آیوز پرس از ویارئال‌(۶) و امباپه و رافینیا(۵) بهترین گلزن این فصل است. او پس از این مسابقه از یامال که ۵پاس‌گل در این ۷مسابقه داده است، تمجید و به او نصیحت کرد: «یامال بهترین وینگر جهان است و دوران حرفه‌ای او طولانی خواهد بود. او ۱۷سال دارد و باید به ۱۰ تا ۱۵سال آینده فکر کند. گاهی اوقات پایان دوران حرفه‌ای مهم‌تر از آغاز آن است! امیدوارم یامال حرفه‌ای و قوی به کارش ادامه دهد و فقط به فکر ۲، ۳سال آینده نباشد.»
بارسا امروز با اوساسونا بازی دارد تا برای بازی این هفته لیگ قهرمانان اروپا آماده شود.

منبع: روزنامه همشهری