دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

تیم فوتبال بارسلونا با هدایت هانسی فلیک نشان داد بلد است در لالیگاهم ببازد.

بارسلونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، هانسی فلیک تیم اوساسونا را دست‌کم گرفت، یامال و رافینیا را از ترکیب بیرون گذاشت و نخستین شکست خود را در لالیگا تجربه کرد؛ آن‌هم پس از ۷پیروزی پیاپی. در این شکست ۴بر۲ مشخص شد دروازه تیم تعارف‌بردار نیست و نمی‌شود بدون تراشتگن روی پنیا حساب باز کرد. پنیا کارنامه‌ای سیاه از شکست‌های پرگل در بارسلونا دارد و رد پای او در باخت‌های تحقیرآمیز این تیم دیده می‌شود. از شروع فصل گذشته، بارسلونا در رقابت‌های داخلی لیگ، حذفی و سوپرجام، با پنیا ۶بار متحمل شکست‌های حداقل ۴گله شده؛ شکست ۴ بر یک مقابل خیرونا، باخت ۴بر یک مقابل رئال‌مادرید در ال‌کلاسیکوی سوپرجام، شکست ۴ بر ۲ به بیلبائو در جام‌حذفی و باخت ۵ بر ۳ به ویارئال که منجر به استعفای موقت ژاوی شد و حالا باخت سنگین ۴بر۲ در پمپلونا مقابل اوساسونا. شکست ۴بر۲ بارسا در دور رفت لالیگا در فصل پیش مقابل خیرونا گردن پینا نبود و زحمتش را تراشتگن کشیده بود. شکست ۸بر۲ مقابل بایرن‌مونیخ هم متعلق به تراشتگن بود. به این ترتیب در ۵تا از باخت‌های سنگین بلوگرانا پنیا داخل دروازه بوده، درحالی‌که او فقط در ۲۰بازی در ترکیب اصلی بوده؛ یعنی تنها در کمتر از یک‌سوم یا ۳۱درصد بازی‌ها.

شکست بارسا در ال‌سادار پس از ۱۲سال رقم خورد. آخرین‌بار آنها در فوریه‌۲۰۱۲ و تحت هدایت گواردیولا در پمپلونا باخته بودند. این نخستین پیروزی اوساسونا مقابل حریف پس از ۶شکست پیاپی بود. پیروزی قبلی در ژوئیه۲۰۲۰ در نوکمپ رقم خورد؛ مقابل بارسلونای کیکه ستین.

برایان ساراگوسا که فصل پیش به بایرن رفت، به‌طور قرضی در اوساسونا حضور دارد. او گربه‌سیاه بارسلونا محسوب می‌شود. این وینگر ۲۳ساله اسپانیایی در این بازی یک گل و یک پاس‌گل ثبت کرد. او در ۲بازی مقابل این حریف محبوبش ۳گل زده و یک پاس‌گل داده.
خبر خوب برای بارسا این است که گاوی و دی‌یونگ به تمرینات تیمی برگشته‌اند و حتی ممکن است دی‌یونگ به بازی با یانگ‌بویز در لیگ قهرمانان یا آلاوس در لالیگا برسد.
یامال که بازی را از روی نیمکت آغاز کرد، زننده گل دوم بارسا بود. او عملکردی خیره‌کننده داشت و نخستین بازیکن در ۵لیگ بزرگ اروپایی شد که این فصل به آمار ۵گل و ۵پاس‌گل می‌رسد؛ گل به بیلبائو، موناکو، اوساسونا و خیرونا(۲)، پاس‌گل مقابل والنسیا، وایکانو، ویارئال و وایادولید(۲).

کد خبر 886085
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha