همشهری آنلاین: مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران از اجرای سیستم نقشه پویای مدیریت ترافیک (TMIS) در پایتخت خبر داد و گفت:

برای اولین بار در دنیا با استفاده از نقشه‌های GIS قادر خواهیم بود میزان تراکم خودروها در معابر شهری را به صورت همزمان در نقشه پویای مدیریت ترافیک به نمایش در آوریم.

مهندس نعمت الهی در گفتگو با سما با بیان این مطلب اظهار کرد: در اکثر نقاط دنیا برای نظارت بر وضعیت ترافیک و همچنین مدیریت وقایع ترافیکی از دوربین‌های نظارت تصویری استفاده می‌شود اما با استفاده از سیستم TMIS پیش از آنکه بخواهیم از طریق دوربین‌ها از وقایع ترافیکی مطلع شویم، با استفاده از نقشه‌های GIS میتوانیم میزان تراکم خودروها در معابر شهری را به صورت گرافیکی و همزمان در نقشه پویای مدیریت ترافیک مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: با استفاده از سیستم (TMIS) ضمن نظارت دقیق تر، مدیریت و روان سازی ترافیک با سرعت بیشتر صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سیستم (TMIS) نقشه تلفیقی از چندین لایه کاربری کنترل ترافیک (SCATS، VMS، CCTV،ITS) و دیگر سیستم‌های هوشمند است،  گفت: تلفیق شدن این سیستم‌ها در یک فضای دو بعدی و حتی سه بعدی، تصمیم گیری و کنترل و نظارت در ترافیک را برای مدیران و کاربران  و مجریان بهتر و سریعتر امکان پذیر می‌کند.

وی ادامه داد: بهره گیری از یک نقشه تلفیقی که بر اساس خواسته‌ها و نیازهای هر شهر است و شامل تمامی فضای شهر از جمله معابر ، بزرگراه‌ها، پارک‌ها وحتی تمامی نقاط حادثه خیز است، بر اساس استانداردهای GIS صورت می‌گیرد، امکان کنترل فضای شهری در صفحه‌ای کوچک فراهم می‌شود.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه این سیستم شامل تابلوهای متغییر خبری نیز است تصریح کرد: در هر لحظه خبرها و وضعیت ترافیکی به صورت همزمان به این تابلوها منتقل می‌شود که این امر ضمن اطلاع رسانی می‌تواند نقش به سزایی در مدیریت ترافیک داشته باشد.

برچسب‌ها