مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: مسیرنمای رنگی وضعیت ترافیک در بزرگراه مدرس نصب شد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: توسعه مسیرنماهای رنگی که جهت و تراکم ترافیک و بهترین مسیر تردد را برای رانندگان مشخص می‌سازد در دست اجراست.
به گفته حجت‌الله بهروز، اخیرا یک مسیرنمای رنگی ابتدای بزرگراه شهید مدرس نصب شد که این مسیر نمای هوشمند علاوه بر نمایش جهت بزرگراه‌های قابل دسترسی، میزان تراکم ترافیک در مسیرهای بزرگراهی رانیز نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: پس از استقبال خوب رانندگان از نخستین تابلوی مسیر نمای رنگی هوشمند در میدان هفت تیر، توسعه این تابلو‌ها در سطح شهر در دستور کار قرار گرفته است.

بهروز خاطرنشان کرد: با استفاده از این تابلوها رانندگان به‌طور همزمان می‌توانند جهت بزرگراه و خیابان‌های اصلی پیش رو و میزان تراکم ترافیک در این مسیرها را مشاهده کنند. بنا براین گزارش این تابلو‌ها می‌توانند در انتخاب بهترین مسیر تردد به خوبی به رانندگان کمک کند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک افزود: در تابلوی جدید فلش‌های جهت یاب در 3 رنگ به نمایش در می‌آید، رنگ قرمز به معنی ترافیک سنگین، رنگ زرد به معنی ترافیک روان و رنگ سبز به معنی نبود ترافیک است.

بهروز تصریح کرد: در محل‌هایی که امکان انتخاب چند مسیر برای رانندگان وجود دارد نصب مسیرنماهای رنگی بسیار مفید و در کنترل و مدیریت ترافیک تاثیر‌گذار است به همین دلیل به‌زودی در مبادی ورودی چند بزرگراه دیگر پایتخت نیز مسیر نماهای رنگی نصب خواهد شد.

بنا براین گزارش، مسیرنماهای رنگی کاملا آنلاین هستند و با استفاده از اطلاعات لحظه‌ای مرکزکنترل ترافیک تهران فعال هستند و اطلاعات ترافیکی را به سرعت از طریق رنگ در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. این مسیرنماها در جلو‌گیری از اتلاف وقت مردم و صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌تواند گام عملی در جهت تحقق کنترل هوشمند ترافیک تهران نیز به‌شمار ‌آید.

کد خبر 90397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز