تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸

توکیو: دختربچه‌ای که در حال بازی کردن روی ریل قطار بود، با یک اتفاق معجزه‌آسا از مرگ حتمی نجات یافت.

این دختربچه روی ریل قطار نشسته بود و به هیچ وجه متوجه نزدیک شدن قطار  و خطری که انتظار وی را می‌کشید، نبود. قطار هر لحظه نزدیک‌تر می‌شد و با وجود بوق ممتدی که از قطار شنیده می‌شد، این دختر بچه از روی ریل کنار نرفت.

به این ترتیب راننده قطار تنها چاره را در این دید که از ترمز اضطراری قطار استفاده کند. گفتنی است این قطار دقیقا در کنار این دختربچه و با فاصله چند سانتیمتر از او متوقف شد. شاهدان این ماجرا معتقدند که یک معجزه به این دختر 2 ساله عمری دوباره داده است.

جریمه نگهداری جسد

میامی: زن جوانی که جسد مادرش را برای سال‌ها در اتاق‌خواب نگهداری کرده بود به زندان افتاد. مادر این زن در سن 61 سالگی به دلیل سکته قلبی از دنیا رفته بود اما او از به خاک سپردن جسدش خودداری کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این زن در 6 سال گذشته جسد مادرش را در اتاق خواب نگهداری کرده است و با تلاش فراوان نگذاشته که همسایگان نیز در این مورد به او شک کنند. اما حضور اتفاقی پلیس در خانه این زن پرده از راز او برداشت و او به زندان افتاد.

این زن جوان به پلیس گفت به این دلیل جسد مادرش را به خاک نسپرده که برایش گواهی فوت صادر نشود و او همچنان بتواند از حقوق و مزایای بیمه و بازنشستگی مادرش استفاده کند. گفتنی است او طی این سال‌ها دست کم 230 هزار دلار از این طریق درآمد داشته است و اکنون باید ضمن بازگرداندن این پول، جریمه نیز بپردازد و یکسال را در زندان سپری کند.

تعقیب ممنوع

کلمبیا: شکستگی پای یک مامور پلیس موجب تصویب قانون جدیدی شد. این پلیس زن حین تعقیب سارقی که از رستوران غذا سرقت کرده بود روی زمین افتاد و قوزک پایش ترک برداشت. به این ترتیب سارق فرار کرد و او هم نتوانست به مدت یک ماه سر کارش حضور پیدا کند.

همین مسئله موجب شد که مقامات به فکر تصویب قانون تازه‌ای برای پلیس بیفتند. طبق این قانون ماموران پلیس نباید پای پیاده به تعقیب سارقان بپردازند، چراکه احتمال آسیب‌دیدگی آنها وجود دارد. البته این قانون در یک شهر کوچک به اجرا درخواهد آمد و در صورتی که نتیجه خوبی نداشته باشد، لغو خواهد شد.

منتقدان این قانون بر این باورند که این قانون موجب می‌شود سارقان جسارت بیشتری پیدا کرده و ساده‌‌تر از دست ماموران پلیس فرار کنند. از سوی دیگر در برخی اماکن هم امکان تعقیب با خودرو یا موتور وجود ندارد و پلیس باید پای پیاده سارقان را تعقیب کند.

8 خوش یمن

پکن: در کشور چین عدد 8 سمبل شانس و اقبال است و مردم به خوش‌یمن بودن این عدد اعتقاد دارند. این در حالی است که همین عدد خوش یمن پای 5 جوان را به زندان باز کرد تا شاید دست‌کم آنها دیگر به خوش یمن بود این عدد اعتقادی نداشته باشند. ماجرا از این قرار بود که پلاکی با 4 عدد 8 روی خودروی مردی ثروتمند نصب شد.

او برای اینکه بتواند این پلاک را به دست بیاورد هزینه زیادی پرداخت کرده بود و به همین دلیل افرادی را مامور حفاظت از پلاک خودرو‌اش کرد. اما این جوانان به زد و خورد با افرادی که برای مشاهده این پلاک به خودرو نزدیک می‌شدند پرداختند و تعدادی را زخمی کردند.

این جوانان به 16 ماه حبس محکوم شده‌اند و بدون تردید از این پس عدد 8 آنها را به یاد خوش‌شانسی نمی‌اندازد. علاوه بر این، آنها باید به مجروحان این درگیری غرامت هم بپردازند.