دوشنبه: گزارش‌ها حاکی از آن است که از این پس معلمان مدارس تاجیکستان حتما باید از لباس‌هایی با رنگ‌های شاد و تند استفاده کنند

طراحان این قانون معتقدند اجرای آن توانایی دانش‌آموزان را برای یادگیری و درس خواندن افزایش می‌دهد. این در حالی است که برخی قوانین هم برای معلمان مرد به اجرا درآمده است که از جمله آنها می‌توان به وضعیت ظاهری این افراد اشاره کرد.

طبق قوانین، معلم‌های مرد باید ظاهر کاملا آراسته‌ای داشته باشند و همواره موهای خود را مرتب نگه‌ دارند. از سوی دیگر به معلم‌ها پیشنهاد شده است که هنگام حضور در کلاس از عطر‌های خوشبو و ملایم استفاده کنند.

فروش مادربزرگ

نیوجرسی: نوه‌ای که مادربزرگش را در اینترنت برای فروش گذاشته بود به سوژه رسانه ها تبدیل شده است. این  دختر 10 ساله با ذکر مشخصات مادربزرگش و قرار دادن عکس او در اینترنت پیشنهاد مزایده این پیرزن را مطرح کرد.

او در مشخصات مادربزرگش نوشته بود که زنی مهربان و البته مقداری عصبی است. گفتنی است که در این بین چندنفری هم در مزایده این پیرزن شرکت کرده بودند. با این حال مقامات این پایگاه اینترنتی بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، این آگهی را حذف کردند.

به گفته آنها این مزایده فروش با مقررات پایگاه اینترنتی مغایرت داشته است. نکته جالب اینکه مادربزرگ این دختر نوجوان هم از اینکه قرار است در اینترنت به مزایده گذاشته شود، اطلاع داشته است اما این موضوع را تنها یک شوخی بچگانه قلمداد می‌کرده و گمان می‌کرده که باید به نوه‌اش آزادی عمل بدهد.

سرقت از معلم

منهتن: مردی که هم‌اکنون 53 ساله است در دوران نوجوانی حلقه نامزدی معلمش را سرقت کرد. با گذشت زمان و پا به سن گذاشتن این مرد کم‌کم عذاب وجدان به سراغش آمد و او تصمیم گرفت پس از سال‌ها معلمش را پیدا کند و حلقه‌اش را به او بازگرداند.

این مرد سرانجام موفق شد معلم دوره دبستانش را که هم‌اکنون 86 ساله است پیدا کند و حلقه را به او پس بدهد. گفتنی است که این پیرمرد اعلام کرد که از همان روز نخست می‌دانسته که این دانش‌آموز بازیگوش حلقه نامزدی‌اش را برداشته اما هیچگاه این مسئله را با او در میان نگذاشت تا احساس شرمندگی نکند.

از سوی دیگر این پیرمرد گفت که همیشه می‌دانسته او پسر خوبی است و سرانجام روزی وجدانش بیدار خواهد شد و حلقه را به دست او می‌رساند. این مرد به معلمش گفت که تحریک دوستانش دلیل اصلی این اقدام اشتباه بوده و او در طول عمرش به هیچ سرقت دیگری دست نزده است.

تلفن همراه همه کاره

لندن: این اواخر امکان پرداخت هزینه پارک خودروها در بسیاری از شهر های ایتالیا از طریق تلفن همراه امکانپذیر است. همچنین در شهر میلان تلفن همراه جایگزین بلیت و کارت اشتراک مترو شده است.

از سوی دیگر  در یکی از شهر‌های کوچک آلمان هم شهروندان می‌توانند با استفاده از تلفن همراه چراغ‌های خیابان‌ها را خاموش و روشن کنند. برای مثال در ساعات پایانی شب به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی چراغ‌ها خاموش می‌شوند و در صورتی که شهروندان قصد عبور از خیابانی را داشته باشند که چراغ آن خاموش است با وارد کردن یک کد به تلفن همراهشان می‌توانند چراغ‌ها را روشن کنند.

همچنین اخیرا یکی از شرکت‌های هواپیمایی هم به مسافران خود این امکان را داده است تا از تلفن همراهشان به عنوان کارت پرواز استفاده کنند. البته همه این اقدامات و کاربری‌های تازه با استفاده از رابطه تلفن همراه و رایانه ایجاد شده است.