شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

ماساچوست: شجاعت و حاضرجوابی صندوقدار یک فروشگاه مانع از وقوع یک سرقت شد

ماجرا از این قرار بود که مردی میانسال در ساعات پایانی شب وارد فروشگاه شد و ادعا کرد که اسلحه دارد. او با تهدید از صندوقدار خواست که پول‌های داخل صندوق را در کیسه بریزد و به او بدهد تا وی نیز به صندوقدار صدمه‌ای نزند. اما صندوقدار که جوان شجاعی بود به او گفت که اسلحه‌اش را نشان بدهد تا او هم پول‌ها را داخل کیسه بریزد.

سارق که در واقع اسلحه نداشت از این درخواست صندوقدار جا خورد و پا به فرار گذاشت. در همین حال او پلیس را در جریان قرار داد و ماموران توانستند با چهره‌نگاری، سارق را دستگیر کنند.

دردسر علاقه به اینترنت

رم: سارقی که هنگام سرقت، از رایانه شخصی صاحبخانه استفاده کرده بود به آسانی به دام پلیس افتاد. این سارق جوان که به سختی وارد خانه ویلایی شده بود، مقداری لوازم
با ارزش خانه را سرقت کرد اما هنگامی که از منزل خارج می‌شد چشمش به رایانه افتاد و تصمیم گرفت پست الکترونیکش را چک کند.

اما همین اقدام او سرنخ لازم را به دست پلیس داد. او مشخصاتش را برای ورود به پست الکترونیک به رایانه داد، غافل از اینکه این مشخصات در حافظه رایانه قابل بازیافت است. او پس از خواندن پیام‌هایش رایانه را خاموش کرد و پا به فرار گذاشت. اما وقتی ماموران پلیس به این خانه آمدند متوجه شدند که رایانه اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است و با کمی بررسی به اطلاعات شخصی سارق دسترسی پیدا کردند. آنها ظرف مدت کمتر از 24 ساعت توانستند سارق را در خانه‌اش دستگیر کنند.

بلیت تقلبی برای قطار

لندن: یک متخصص رایانه که با طراحی بلیت‌های تقلبی قطار سفر‌هایی به ارزش 19 هزار دلار با قطار انجام داده بود، به زندان افتاد. او در 2 سال گذشته هیچ هزینه‌ای برای خرید بلیت قطار پرداخت نکرده بود و با استفاده از لپ‌تاپش بلیت‌های قطار را جعل می‌کرد.

قاضی در دادگاه به این جوان 27 ساله گفت از آنجایی که از تخصصش به منظور اقدامی خلاف استفاده کرده است، علاوه بر حبس و پرداخت جریمه به 240 ساعت کار اجباری برای موسسات خدماتی هم محکوم می‌شود.

این جوان که به شدت از اقدامش پشیمان است به خبرنگاران گفت: با وجود اینکه هزینه حمل و نقل عمومی زیاد نیست اما او پس از یک بار امتحان کردن بلیت‌های جعلی تصمیم گرفته است تا  از این پس برای رفت و برگشت از محل کارش از همین بلیت‌ها استفاده کند و هزینه‌ای نپردازد.

البته او مجبور است علاوه بر هزینه بلیت‌هایی که طی 2 سال گذشته خریداری نکرده، مبلغی را هم به عنوان جریمه بپردازد.

رانندگی پسر 12 ساله

مونتانا: خواب‌آلودگی یک زن میانسال به قیمت به زندان رفتن وی تمام شد. این زن به همراه پسر 12 ساله‌‌‌اش به شهر دیگری که پدرش در آن ساکن بود رفتند اما در راه بازگشت این زن دچار خواب‌آلودگی شد و برای اینکه از تصادف جلوگیری کند طی اقدامی غیر معقول از پسرش خواست که پشت فرمان بنشیند.

او در حال آموزش رانندگی به پسرش بود که ناگهان خودروی گشت پلیس سر رسید و این پسر نوجوان را در حال رانندگی مشاهده کرد. پلیس این خودرو را متوقف کرد و زن میانسال را به علت خلافی که از وی سر زده بود به زندان انتقال داد.

گفتنی است که پسر نوجوان به پلیس گفت که در ابتدا با این درخواست مادرش مخالفت کرده اما مادرش او را تهدید کرده در صورتی که پشت فرمان ننشیند او را کتک خواهد زد. سپس پسر به اجبار قبول کرده است که پشت فرمان بنشیند.

کد خبر 91902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز