گروه شهری : شهردار تهران گفت: هیچ اقدامی در شهرداری بدون پیوست اجتماعی امکان پذیر نیست و بخش اجتماعی و فرهنگی رکن اصلی اقدامات شهرداری است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران شهردار تهران در جلسه شورای معاونان شهرداری که در منطقه 3 برگزار شد، گفت:  انعکاس مشکلات به معنای حل آن نیست بلکه گامی برای حل آنها است.

قالیباف خطاب به مدیران منطقه 3 درباره برنامه بودجه سال 86 گفت:  سعی کنید اولویت را به مشکلات اختصاص دهید و بودجه را بر اساس آن تنظیم کنید زیرا قصد داریم برای سال 86 بودجه ای کاملا عملیاتی تنظیم کنیم.

وی افزود : به نظر من شهرداری باید قابلیت انعطاف در انجام عملیات‌ها را دارا باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری منطقه 3 نباید دغدغه پروژه‌ها در مقیاس شهری را داشته باشد گفت:  همه دغدغه این منطقه باید برای 300 هزار شهروندی که در این منطقه زندگی می‌کنند باشد و پروژه‌هایی در مقیاس شهر باید بر عهده ما در شهرداری تهران قرار گیرد.

قالیباف افزود:  منطقه 3 در حوزه فعالیتهای اجتماعی از ظرفیت بالایی برخوردار است و جزو معدود بافتهایی است که می‌توان از فرهنگ دینی، علمی و شهرنشینی آن در جهت اقدامات اجتماعی استفاده کرد.

وی شورایاری‌ها را بازوی نظارتی در تشخیص اولویت‌ها، اعتمادسازی میان مردم و مشارکت مردم با شهرداری‌ها دانست و گفت:  شهرداری‌ها باید با شورایاریها ارتباط نزدیک و تنگاتنگی داشته باشند.

شهردار تهران به ظرفیت بالای شهرداری منطقه 3 در حوزه سرمایه گذاری و توسعه اشاره کرد و گفت:  با توجه به ظرفیت بالای منطقه در حوزه سرمایه گذاری و توسعه، باید تلاش کنیم تا بر اساس نیازهای منطقه و شهر گام برداریم.

شهردار تهران در ادامه این جلسه بر آمادگی مناطق برف گیر تهران نظیر منطقه 3 در فصل زمستان با بهره گیری از تمام امکانات شهرداری تاکید کرد.

وی همچنین درباره بهسازی پیاده رو خیابان ولیعصر (عج) گفت:  این کار با سرعت خوبی در حال انجام است اما به نظر من نباید در ظرافت‌های فنی آن کج سلیقگی کرد.