افزایش رکوردشکنی مجدد قیمت طلا در هفته گذشته و افزایش بی‌سابقه قیمت نفت در سال‌جاری، دست‌اندرکاران بازارهای کالا را امیدوار کرد.

هر اونس طلا تا 80/1070 دلار معامله شد و نفت خام نیز از 81 دلار فراتر رفت.

کاهش قیمت دلار تداوم نداشت و با اندکی افزایش موجب نوسان قیمت‌ها در بازار شد ولی همچنان قیمت کالا‌های پر تقاضای بازار مانند طلا و نفت، مثبت و رو به بالا بود.

هر بشکه نفت خام سبک آمریکا 35/81 دلار و نفت برنت دریای شمال 15/80 دلار معامله شد.  نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی در ماه‌های اخیر در بازار داخلی تاثیر داشته و به افزایش قیمت طلا و به تبع آن سکه بهار‌آزادی منجر شده است.

سکه بهار آزادی روز پنجشنبه تحت‌تأثیر نوسانات جهانی اندکی کاهش داشت ولی به‌نظر ‌می‌رسد با توجه به نوسان رو‌ به بالای روز جمعه، امروز شاهد افزایش قیمت آن در بازار باشیم. هر قطعه سکه بهارآزادی روز پنجشنبه 253هزارتومان فروخته می‌شد.

وعده توزیع 5 میلیون سکه

در پی افزایش قیمت سکه طی هفته‌های اخیر، رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی 5 میلیون قطعه سکه ضرب کرده و اگر قیمت سکه به‌طور کاذب افزایش یابد، آن را وارد بازار می‌کند.

محمود بهمنی با اشاره به افزایش قیمت جهانی طلا و به‌تبع آن افزایش قیمت سکه در بازار داخلی، اظهار داشت: بانک مرکزی 5 میلیون قطعه سکه ضرب کرده است تا چنانچه قیمت سکه به‌طور کاذب افزایش یابد آن را به بازار عرضه کند، اما این امر به منزله هدر دادن منابع کشور است.