لوا: مردی که حین سفارش غذا به پیشخدمت رستوران اهانت کرده بود به حبس محکوم شد

این مرد میانسال وارد یک رستوران ایتالیایی شد و قصد داشت اسپاگتی سفارش دهد. او پیشخدمت را صدا کرد اما وقتی او را دید به جای سفارش غذا شروع به مسخره‌کردنش کرد و حتی به خاطر چاق بودنش به او اهانت کرد.

پیشخدمت که از این رفتار به ستوه آمده بود از این مرد خواست که مراقب حرف زدنش باشد  اما مشتری رستوران به جای این کار یک مشت محکم به صورت پیشخدمت کوبید. به این ترتیب او نقش بر زمین شد و سایر کارمندان رستوران پلیس را در جریان قرار دادند. گزارش‌ها حاکی از آن است که دادگاه این مرد را به کار اجباری و پرداخت جریمه محکوم کرده است.

علاقه‌مندی به همسر

کلرادو: پیرزنی 88 ساله که تا کنون 10 هزار مایل به یاد همسرش پیاده‌روی کرده است به سوژه‌ای برای رسانه‌ها تبدیل شده و همه به دنبال ثبت داستان زندگی او هستند.

شوهر این زن در سال 1998 در مرکز نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر که هر دو در آن بستری بودند درگذشت و از آن پس این زن مهربان به یاد شوهرش هر روزپیاده‌روی کرد.

او به خبرنگاران گفت که شوهرش علاقه زیادی به پیاده‌روی داشته و آنها هر روز در کنار دریاچه‌ای که در حیاط این مرکز وجود دارد،پیاده‌روی می‌کردند. گفتنی است، آنها 56 سال قبل با یکدیگر ازدواج کردند و در طول همه این سال‌ها هیچ‌کس شاهد مشاجره آنها با یکدیگر نبود.

باید گفت این زن تا کنون در کمال تعجب، معادل 3 دور پیاده‌روی دور ایالات متحده در اطراف این دریاچه پیاده‌روی کرده است و این طور که از شواهد پیداست تا پایان عمر به این کار ادامه خواهد داد.

اشتباه در عمل جراحی

منهتن: گزارش‌ها حاکی از آن است که از سال 2007 تا کنون، 5 جراحی اشتباه روی اعضای مختلف بیماران انجام شده است که رکورد قابل توجهی در این زمینه به نظر می‌رسد.

طبق گزارش‌های ثبت شده پزشکان این بیمارستان در 3 مورد مشابه قسمت‌های اشتباهی از مغز بیماران را جراحی کردند و به همین دلیل این بیمارستان به پرداخت 50 هزار دلار غرامت به بیماران محکوم شد.

اما حتی این جریمه سنگین هم مانع از آن نشد که پزشکان دیگر دچار اشتباه نشوند و این بار چند انگشت سالم از دست یک بیمار را قطع کردند و این در حالی بود که گزارش و عکس‌های مربوط به بخشی از دست که باید جراحی می‌شد در اتاق عمل وجود داشت.

این احتمال وجود دارد که در صورت اثبات جرم پزشکان، نه تنها مجوز طبابت آنها لغو شود، بلکه بیمارستان هم نتواند دیگر به کار خود ادامه دهد، چون در این صورت سلامتی بیمارانی که به آن مراجعه می‌کنند در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

دوام ازدواج با اختلاف سن

لندن: طبق تازه‌ترین تحقیقات انجام شده توسط روانشناسان، شانس بقای زندگی مشترک در صورتی که زن دست کم 5 سال از شوهرش کوچک‌تر باشد، بیشتر است. این در حالی است که عکس این قضیه هم صادق است.

به گفته آنها در صورتی که زن 5 سال یا بیشتر بزرگ‌تر از شوهرش باشد احتمال طلاق در بین آنها 3 برابر خواهد شد. روانشناسان می‌گویند هرچند بیشتر افراد هنگام انتخاب همسر بیشتر به رفتار و ظاهر توجه می‌کنند اما باید به موضوع مهمی همچون اختلاف سن هم توجه داشته باشند.

همچنین همسطح بودن تحصیلات و هماهنگی از نظر شرایط فرهنگی هم از دیگر عواملی است که به پایین آمدن آمار طلاق در بین زوج‌ها کمک می‌کند. از سوی دیگر، کارشناسان تاکید می‌کنند که مردان تا جای ممکن با زنان هم‌سن یا بزرگ‌تر از خود ازدواج نکنند تا احتمال طلاق بالا نرود.