جمعه ۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

ساکرامنتو: وظیفه‌شناسی یک مرد میانسال موجب شد که پلیس درشهر حالت فوق‌العاده اعلام کند

ساکرامنتو: وظیفه‌شناسی یک مرد میانسال موجب شد که پلیس درشهر حالت فوق‌العاده اعلام کند. ماجرا از این قرار بود که این مرد میانسال پس از فوت عمویش متوجه شد که او مقدار زیادی مواد منفجره در خانه‌اش نگهداری کرده است.

او از بیم اینکه مواد منفجره حادثه‌ساز شود، تصمیم گرفت آنها را به اداره پلیس تحویل دهد. او خودروی شخصی‌اش را که یک وانت بود پر از این مواد منفجره کرد و راهی اداره پلیس شد که 100 کیلومتر دور‌تر از خانه‌اش بود.

این مرد در بین راه با اداره پلیس تماس گرفت تا به آنها بگوید در حال انتقال مواد منفجره به این مرکز است. اما ماموران بلافاصله پس از اطلاع از این جریان در شهر حالت فوق‌العاده اعلام کردند. البته خوشبختانه اتفاق بدی رخ نداد.

درخواست مؤدبانه از سارق

منهتن:  در حالی که روز به روز روش‌های تازه‌ای برای سرقت ابداع می‌شود، مالباختگان هم به روش‌های تازه‌ای برای بازگرداندن دارایی‌شان اقدام می‌کنند. برای مثال اخیرا صاحب یک فروشگاه از سارقی که به صندوق دستبرد زده است، درخواست کرده که پول سرقت شده را پس بدهد.

این سارق هفته گذشته از صندوق فروشگاه 150 دلار پول سرقت کرد و پا به فرار گذاشت. پلیس هم نتوانست سرنخی از این سارق به دست آورد. اما صاحب فروشگاه به این فکر افتاد که دست به ابتکار تازه‌ای بزند.

او روی یک کاغذ خطاب به سارق نوشت: لطفا پول را پس بدهید. او این برگه را پشت در فروشگاه چسباند و منتظر ماند تا سارق این برگه را ببیند. جالب است که سارق هم که در همان حوالی زندگی می‌کرد یک روز از مقابل فروشگاه عبور کرد و با مشاهده این اعلامیه دچار عذاب وجدان شد.او پول سرقت شده را داخل پاکت گذاشت و به آدرس فروشگاه پست کرد.

مرا دستگیر کنید

میشیگان: تماس یک سارق با پلیس برای دستگیر کردنش به سوژه‌ای برای رسانه‌ها تبدیل شده است. این سارق جوان با سلاح وارد بانک شد و با تهدید اسلحه صندوقدار را مجبور کرد همه موجودی بانک را به او تحویل بدهد.

او پس از چند دقیقه با کیفی پر از پول از بانک خارج شد. در همین حال کارمند بانک با پلیس تماس گرفت تا آنها را در جریان این سرقت قرار دهد. به این ترتیب گروهی از ماموران پلیس وارد بانک شدند تا عملیات تجسس خود را آغاز کنند.

در این بین مشخص شد که دوربین‌های مخفی بانک هم در جریان این سرقت بر اثر نقص فنی از کار افتاده و چهره سارق قابل شناسایی نبود. به همین دلیل پلیس تصمیم گرفت از روش‌های دیگر برای دستگیری سارق استفاده کند.

اما این تلاش پلیس مدت زیادی طول نکشید زیرا خود سارق با پلیس تماس گرفت و از آنها خواست که دستگیرش کنند. البته هنوز مشخص نیست که چرا سارق این اقدام را انجام داده است.

سرقت ساندویچ در ایستگاه مترو

کلورادو: پیرمرد 64 ساله‌ای که در ایستگاه مترو منتظر رسیدن قطار بود، نه تنها همه پولی که در جبیش داشت را از دست داد، بلکه ساندویچی را هم که برای ناهار خریده بود‌، تقدیم سارقان کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که 4 سارق جوان این مرد را محاصره کردند.

این پیرمرد که به شدت ترسیده بود، نمی‌دانست برای حفاظت از جانش چه اقدامی انجام دهد. او به سارقان گفت، پول زیادی در بساط ندارد اما آنها باور نکردند. سارقان پس از گشتن جیب‌های این مرد حدود 400 دلار سرقت کردند و قصد داشتند برای جلوگیری از شناسایی شدن توسط او این پیرمرد را به قتل برسانند.

در همین بین یکی از سارقان که بسیار گرسنه بود، متوجه وجود ساندویچ در دست پیرمرد شد. او ساندویچ را از دست پیرمرد قاپید و همانجا مشغول خوردن آن شد. اما همین اقدام موجب شد که او دیگر نتواند پیرمرد را به قتل برساند و به این ترتیب زمینه دستگیری خود و همدستانش را فراهم کرد.

کد خبر 93476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز