چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

ورشو: این روز‌ها سارقان از انواع سلاح‌های گرم برای سرقت استفاده می‌کنند اما یک سارق میانسال از یک وسیله عجیب برای سرقت استفاده کرد

او در ساعات اولیه صبح وارد بانک شد و در صف مشتریان ایستاد. اما همین‌که پشت باجه رسید به صندوقدار حمله کرد و در حالی که یک قاشق زیر گلوی او گذاشته بود، وانمود کرد که این قاشق چاقو است.

صندوقدار هم که باور کرده بود چاقو زیر گلویش است در صندوق را باز کرد اما در همین حین نگهبان بانک موفق شد سارق را دستگیر کند. نکته جالب اینکه سارق پس از دستگیری به پلیس گفت به این دلیل از چاقو استفاده نکرده است که احتمال می‌داده دستگیر شود.

دستگیری قاچاقچیان لباس

پکن: در چند سال اخیر کشور چین به قطب صادرات تبدیل شده است و همه کشور‌های جهان به دنبال واردات انواع کالا از این کشور هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که گروهی از قاچاقچیان از کشور‌های مختلف لباس‌های دست دوم به چین وارد کرده‌اند و قصد فروش آنها به عنوان لباس نو را داشته‌اند.

البته با توجه به قوانین سختی که در این کشور حاکم است، قاچاقچیان خیلی زود به دام افتادند. آنها اعتراف کردند که قصد داشتند لباس‌ها را پس از شست‌وشو به عنوان لباس نو جا بزنند. این در حالی است که محصولات چینی به ارزان‌قیمت بودن مشهور هستند و به همین دلیل مشتریان زیادی به خصوص در کشور‌های جهان سوم دارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که محموله 120 تنی لباس‌های دست دوم پس از توقیف آتش زده شد تا امکان استفاده از آنها وجود نداشته باشد.

مشاوره شغلی برای 9 ساله‌ها

لندن: هرچند جوانان معمولا پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی وارد بازار کار می‌شوند اما مسئولان آموزش و پرورش انگلیس قصد دارند طرح جالبی را برای دانش‌آموزان اجرا کنند. به گفته مقامات از این پس دانش‌آموزان پس از سن 9سالگی می‌توانند از خدمات پایگاه اینترنتی که برای مشاوره شغلی راه‌اندازی شده است، استفاده کنند.

به گفته آنها در صورتی که دانش‌آموزان به این پایگاه مراجعه کنند، خواهند توانست در آزمون‌های مختلف شرکت کنند و به این ترتیب مشخص می‌‌شود که در آینده مایل به فعالیت در چه زمینه‌ای هستند.

در این میان والدین دانش‌آموزان هم به‌طور علمی از علاقه‌مندی‌های فرزندانشان آگاه می‌شوند. گفتنی است تا کنون 75 درصد از دانش‌‌آموزان مراجعه کننده به این پایگاه اعلام کرده‌اند که حتما تمایل دارند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند و سپس وارد بازار کار شوند.

نمایشگاهی برای ثروتمندان

مسکو: طبق آمار جهانی تعداد زیادی از ثروتمندان جهان در کشور روسیه زندگی می‌کنند که زمانی یک کشور کمونیستی بود و شرایط اقتصادی بسیار وخیمی داشت. این در حالی است که اخیرا نمایشگاهی در مسکو برپا شده که گران‌ترین اشیا را به نمایش گذاشته است.

بیشتر اشیای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه تولید کشور‌های دیگر هستند و انتظار می‌رود فروش این نمایشگاه به 750میلیون دلار برسد. گفتنی است خودرو‌های الماس‌نشان مشتریان زیادی را به بازدید این نمایشگاه ترغیب می‌کنند.

البته در قسمتی از نمایشگاه هم فروش حیوانات در نظر گرفته شده که اسب مهم‌ترین آنهاست. از سوی دیگر قیمت هر فروند هواپیمای خصوصی عرضه شده در این نمایشگاه حدود 55 میلیون دلار قیمت دارد که برای ثروتمندان روسی چندان گران نیست.

کد خبر 93968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز