واشنگتن: اگر شما هنگام رانندگی مشاهده کردید که راننده جلویی شما مدام از بین دو خط خیابان خارج می‌شود

خشمگین نشوید و او را مقصر ندانید چون شاید مقصر اصلی یکی از ژن‌های اوست. دانشمندان این اواخر کشف کرده‌اند وجود یک نوع ژن در افراد باعث می‌شود که آنها بدتر از افرادی که فاقد این ژن هستند رانندگی کنند. به عبارت دیگر وجود این ژن در یک فرد باعث می‌شود که 20 درصد بیش از سایر افرادی که فاقد این ژن هستند دچار تخلف رانندگی شوند و بد رانندگی کنند.

این ژن در بدن وظیفه کنترل یک نوع پروتئین خاص را در مغز بر عهده دارد که این پروتئین تاثیر مستقیم بر حافظه دارد. پس بخشی از نحوه رانندگی ریشه در ژنتیک افراد دارد.

عبور از چراغ قرمز

صوفیه: پلیس بلغارستان می‌گوید، این اواخر یک نوع شرط‌بندی خطرناک در این کشور رایج شده که باعث می‌شود جان شهروندان به خطر بیفتد. بر اساس  این نوع شرط بندی که ریشه در کشور روسیه دارد، فرد باید با خودروی خود با سرعت بسیار زیاد از چراغ قرمز تقاطع‌های پرتردد عبور کند آن‌هم در شرایطی که با هیچ یک از خودروها و عابران پیاده عبوری برخورد نکند.

البته پلیس از این موضوع آگاه نبود تا اینکه گزارش‌های مردم نشان داد که شرط‌بندها در ساعات پایانی شب در تقاطع‌های پرتردد شهر این تخلف خطرناک را انجام می‌دهند. چندی پیش 2 عابر پیاده بر اثر برخورد خودروی عبوری یکی از این شرط‌بندها جان خود را از دست دادند. به گفته پلیس، شرط‌بندها چند ساعت قبل از آغاز شرط‌بندی، با پیام کوتاه، دوستان و همکاران خود را از محل برگزاری مسابقه با خبر می‌کنند. پلیس قرار است با این تخلف بسیار شدید برخورد کند.

کاهش طلاق در شرایط بد اقتصادی

نیویورک: معمولا مشکلات اقتصادی باعث می‌شود که زوج‌ها از یکدیگر جدا شوند و طلاق بگیرند. اما به نظر می‌رسد این‌بار شرایط به گونه دیگری است و شرایط بد اقتصادی در آمریکا باعث شده تا زوج‌ها به فکر طلاق گرفتن نیفتند.

این اواخر یک آمارگیری از دادگاه‌های خانواده در آمریکا انجام شده که نتایج آن نشان می‌دهد از زمان بروز بحران اقتصادی، میزان طلاق در 57 درصد دادگاه‌ها کاهش یافته و فقط 14 درصد دادگاه‌ها در آمریکا با افزایش درخواست طلاق مواجه شده‌اند.

با توجه به افزایش نرخ بیکاری، کاهش قیمت مسکن و همچنین دستمزدها، زوج‌ها تمایلی به طلاق گرفتن از هم نشان نمی‌دهند. از یک سو  آنها بیم آن را دارند که پس از طلاق گرفتن به وضعیت بدتری از لحاظ اقتصادی دچار شوند. از سوی دیگر طلاق گرفتن در آمریکا هزینه دارد که زوج‌ها در این شرایط بد اقتصادی قادر به پرداخت چنین هزینه‌ای نیستند.

بازرسان سفید پوش

ورشو: قرار است رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا در سال 2012 به طور مشترک در دو کشور لهستان و اوکراین برگزار شود. به همین دلیل هر روز افرادی که از سر تا پا لباس سفید بر تن دارند به طور ناگهانی وارد دستشویی‌های عمومی شهرهای لهستان می‌شوند و به بازدید شرایط موجود در آنها می‌پردازند.

با توجه به اینکه لهستان می‌خواهد میزبان شایسته‌ای برای این رقابت‌ها باشد قرار است این بازرسان سفید پوش از تمام دستشویی‌های عمومی این کشور بازدید کنند و سپس گزارش بدهند.

این گروه تاکنون از 200 دستشویی عمومی بازدید کرده که وضعیت سرویس‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها و هتل‌ها رضایت‌بخش اعلام شده اما در ایستگاه‌های قطار و اتوبوس رضایت‌بخش نیست. قرار است پیش از آغاز این رقابت‌ها تمام دستشویی‌های عمومی در لهستان استاندارد شوند.