یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

استکهلم: اخیرا یک مرد برای اینکه بتواند هزینه سفر به خارج از کشور را فراهم کند دست به کلاهبرداری اینترنتی زد.

او از طریق اینترنت با چند تاجر آشنا شد و ادعا کرد که بازرگان موفقی است و قصد دارد نمایندگی شرکت آنها را به کشورش بیاورد. این مرد میانسال به آنها گفت با توجه به سودی که در این معامله وجود دارد،‌ باید هزینه بلیت رفت و برگشتش را بپردازند.

آنها پس از مشاهده پایگاه الکترونیکی وی به او اعتماد کردند و بلیت رفت و برگشت به کشورشان را برای این مرد شیاد فرستادند. به این ترتیب او بدون کوچک‌ترین هزینه‌ای به یک کشور خارجی سفر کرد و پس از یک هفته به کشورش بازگشت. البته پلیس در تعقیب این مرد است.

معذرت‌خواهی شرکت هواپیمایی

منهتن: رفتار یکی از خدمه پرواز موجب بروز مشکل برای شرکت‌ هواپیمایی شد. ماجرا از این قرار بود که پسربچه 2 ساله‌ای در هواپیما بی‌دلیل شروع به گریه کرد و صدای فریاد‌هایش به اندازه‌ای زیاد بود که خدمه پرواز نمی‌توانستند در مورد نکات ایمنی برای مسافران اطلاع‌رسانی کنند.

در این بین یکی از خدمه پرواز که از گریه‌های این پسربچه به ستوه آمده بود از مادر او خواست که قبل از برخاستن هواپیما به همراه پسرش از هواپیما پیاده شود. به این ترتیب مادر جوان به همراه فرزندش از هواپیما خارج شد اما مستقیم به مدیریت این شرکت هواپیمایی مراجعه و از او شکایت کرد.

به دنبال پیگیری‌های این زن جوان، شرکت هواپیمایی به صورت علنی از این مادر و پسر معذرت‌خواهی کرد و در عین حال پذیرفت بابت این بی‌احترامی به آنها غرامت بپردازد. این در حالی است که اقدام کارکنان این شرکت هم برخلاف قانون بوده و میهماندار خاطی از کارش برکنار شده است.

رسوایی کارمند بازنشسته

ایندیانا پلیس: مردی که سال‌ها پیش در کتابخانه یک دانشگاه کار می‌کرد و بازنشسته شده بود، ناچار شد30 هزار دلار به این دانشگاه بپردازد. این مرد پس از بازنشستگی به کار باغبانی مشغول بود و با حقوق بازنشستگی‌اش روزگار می‌گذراند.

اما پس از مدتی متوجه شد که حقوق بازنشستگی‌اش به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است و بدون اینکه مقامات دانشگاه را در جریان قرار دهد هر ماه این مبلغ را از حسابش برداشت می‌کرد.

تا اینکه سرانجام حسابدار دانشگاه حین بررسی حساب‌ها متوجه این اشتباه گردید و این مرد بازداشت شد. او که در طول سال‌ها بیش از 30 هزار دلار درآمد کسب کرده بود، اعتراف کرد که از ماه نخست متوجه اشتباه دانشگاه شده بود اما از آنجا که به این پول احتیاج داشت هیچگاه دانشگاه را در جریان قرار نداد. این در حالی است که این مبلغ باید به حساب افرادی که نظافت دانشگاه را بر عهده داشتند، واریز می‌شد.

زندان در زندان

فلوریدا: 6 زندانبان به دلیل بی توجهی به زندانی، از کار خود برکنار شدند. آنها مسئولیت نگهبانی از چندین زندانی را که به طور موقت در بازداشتگاه حضور داشتند، بر عهده گرفته بودند. اما در هنگام هواخوری فراموش کردند که یکی از زندانیان را که در سلول انفرادی بود به خارج انتقال دهند.

به این ترتیب او بیش از 12 ساعت در سلولش زندانی بود و این در حالی بود که طبق قوانین اجازه هواخوری داشت. او ماجرا را با رئیس زندان در میان گذاشت و پس از مشخص شدن بی‌دقتی زندانبان‌ها، آنها از کار خود برکنار شدند.

گفتنی است این زندانی ادعا کرده است در طول این 12 ساعت از شدت تشنگی و نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی دچار ناراحتی روحی شده است و زندانبان‌ها باید بابت این بی‌توجهی به او غرامت بپردازند.

نکته جالب اینکه او به عمد از صدا زدن ماموران در زمانی که در سلول زندانی شده بود، خودداری کرده است.

کد خبر 94195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز