همشهری آنلاین: رئیس نهمین کنگره انجمن روانپزشکی با بیان این که اطرافیان فرد مبتلا به بیماری روانی تا مدتی متوجه علت تغییرات به وجود آمده در فرد بیمار نیستند

و پس از آن نیز مراجعه به پزشک را عیب می‌دانند، افزود:

بنابراین در تشخیص به موقع و درمان هرچه سریع‌تر بیماری، جلوگیری از مزمن شدن آن و خروج فرد از حلقه سلامتی خود و حلقه مولد کشور دچار مشکل هستیم

به گزارش ایسنا دکتر احمد جلیلی جلوگیری از ایجاد بیماری‌های روانی را یکی از مقوله‌ها در ارتقاء بهداشت روانی جوامع دانست و گفت: از آنجا که ارتباط مردم و مدیریت کشور با یکدیگر و نیز ارتباط بین فردی آنها و تمام مسایل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در این خصوص نقش دارد لذا پزشکان و وزارت بهداشت نقش کمی در این بخش دارند و سرنخ‌های اصلی دراختیار آنها نیست.

رئیس نهمین کنگره انجمن علمی روانپزشکی با بیان این که انگ زدن به بیماری‌های روانی مشکل بهداشت روانی تمام جوامع است، ادامه داد: اما پزشکان و روانپزشکان در تشخیص به موقع، درمان هر چه سریع‌تر بیمار، جلوگیری از مزمن شدن بیماری و خروج فرد از حلقه سلامتی خودش و حلقه مولد مملکت می‌توانند بسیار موثر باشند. در حالی که در این مرحله به علت انگ زدن به بیماری‌های روانی از سوی اغلب مردم، دچار مشکل هستیم.

وی افزود: انگ زدایی از بیماری‌های روانی علاوه بر فواید مذکور در بازگشت نگاه انسانی به بیماران روانی بسیار موثر خواهد بود.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان کشور، جسمی بودن بیماری‌های روانی را مهمترین قدم در انگ زدایی از این بیماری‌ها عنوان کرد و گفت: بیماری‌های روانی نیز همچون دیگر بیماری‌ها بر اثر تغییراتی در داخل بدن و به خصوص در مغز ایجاد می‌شوند.