مرگ 3 نظامی سعودی که به همراه ارتش عربستان برای کشتار شیعیان یمن وارد این کشور شده بودند، بهانه‌ای برای جنگنده‌های ارتش عربستان شد

 که در 2 روز اخیر بیش از 35بار مناطق شمالی یمن را بمباران کنند. حوثی‌های شمال یمن اعلام کردند جنگنده‌های عربستانی چندین روستا و شهر را در مناطق ملاحیظ، شدا، حیدان و رازح و همچنین ساختمان مرکزی امنیتی را در شهر صعده بمباران کردند.

خبرگزاری فرانسه 2آذر  به نقل از منابع خبری حوثی اعلام کرد، نظامیان عربستان از صبح 2آذر حملات سنگین جدیدی را از جهات مختلف علیه مواضع شیعیان آغاز کرده‌اند. در این حملات از انواع مختلف تسلیحات جنگی از جمله تانک، هلی‌کوپتر و تسلیحات سبک استفاده می‌شود.

در کنار این حملات هوایی سنگین، ارتش یمن نیز با پشتیبانی نظامیان عربستان به حملات زمینی خود به مواضع زیدی‌های شمال یمن ادامه می‌دهند. در جدیدترین درگیری‌ها بین نیروهای سعودی و حوثی‌ها 3 نفر از نیروهای سعودی کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

به نوشته روزنامه الشرق‌الاوسط، نیروهای سعودی تلاش حوثی‌ها را برای بازپس‌گیری بندر میدی در شمال یمن خنثی کردند. حوثی‌ها نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند سعودی‌ها پس از شکست سختی که ارتش آنها متحمل شد بیش از 35 بار چند منطقه را بمباران و همچنین گلوله باران کردند.

عبدالملک حوثی رهبر گروه حوثی‌ها هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش عربستان حین پیشروی خود به خاک یمن از جنگنده‌های آپاچی و موشک و جنگنده‌های میگ ساخت روسیه در ده‌ها حمله خود استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است که ارتش عربستان از سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و خودروهای هامر استفاده کرده است. در همین حال، ریاض تاکید کرده است که تمام تجهیزات نظامی خود را برای نابودی حوثی‌ها در مناطق مرزی خود مستقر خواهد کرد.

در این راستا تجهیزات نظامی جدیدی به منطقه جازان در مرزهای عربستان و یمن وارد شده است و نیروهای عربستان با پشتیبانی هواپیماهای آپاچی در این منطقه گشتزنی می‌کنند.
شبکه تلویزیونی الجزیره درباره درگیری‌ میان ارتش یمن و حوثی‌ها که وارد صدمین روز خود شده است، گزارش داد: نیروهای ارتش یمن به 2 محور سفیان و ملاحیظ پیشروی کرده‌اند.

خبرگزاری آلمان نیز به نقل از منابع عربستانی گزارش داد: جنگنده‌های اف 15 عربستان یکشنبه شب تعداد زیادی از حوثی‌ها که قصد ورود به خاک عربستان را داشتند، هدف قرار دادند. این منابع، اخباری درباره تعداد کشته‌های حوثی اعلام نکردند. منابع یمنی اعلام کردند که درگیری‌ها میان حوثی‌ها و عربستان، نوار مرزی را تبدیل به پناهگاهی امن برای القاعده و آوارگان سومالیایی کرده است.

این منابع اعلام کردند: برخی افراد یمنی و عربستانی معروف که با القاعده در ارتباط هستند در درگیری‌های میان ارتش یمن و عربستان از یک سو و حوثی‌ها از سوی دیگر مشارکت دارند. در حال حاضر مناطق مرزی دو طرف ناامن است.

همچنین روزنامه عکاظ - چاپ عربستان - نیز به نقل از مقامات رسمی یمن نوشت: نیروهای امنیتی یمن طی 3 روز گذشته 30 سومالیایی را در منطقه البقع دستگیر کردند که نیروهای یمنی به آنها درخصوص داشتن رابطه با حوثی‌ها و دخالت در درگیری‌های صعده ظنین هستند.