چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

در ادامه حملات دولت سعودی علیه شیعیان یمن، نیروی دریایی عربستان سواحل شمالی یمن را محاصره کرد.

به گزارش رویترز، یک مسئول سعودی با اعلام این خبر تاکید کرد: به کشتی‌های جنگی عربستان دستور داده شده کشتی‌های مظنون را در سواحل یمن بازرسی کنند و جنگنده‌های ارتش عربستان نیز به بمباران مناطق مرزی و داخل یمن ادامه می‌دهند.

گروه الحوثی در بیانیه‌ای همراه با تصاویر ویدئویی اعلام کرد: جنگنده‌های ارتش عربستان تعدادی از روستاها را در منطقه ملاحیظ، شدا و حصامه بمباران کردند و در این حملات هوایی از بمب‌های فسفری استفاده شده است.

الحوثی‌ها اعلام کردند که در این حملات شمار زیادی از غیرنظامیان کشته شدند. در این نوار ویدئویی تصاویر اجساد کودکانی که در حملات هوایی عربستان در منطقه مفرق التل کشته شده‌اند و نیز تصاویر جنگنده ارتش یمن که حوثی‌ها آن را سرنگون کرده‌اند دیده می‌شود.

در همین حال در دومین نشست وزیران امور خارجه عضو شورای همکاری خلیج‌فارس هرگونه تجاوز حوثی‌ها به مرزهای عربستان محکوم شد.خبرگزاری کویت گزارش داد: یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان، در کنفرانس خبری با عبدالرحمن العطیه دبیر کل شورای همکاری خلیج‌فارس، هر گونه تعدی و تجاوز به مرزهای مشترک میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و همسایگانشان را محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مرزها مورد توافق این کشور‌ها و ابزاری برای همکاری است نه درگیری. بن علوی تاکید کرد: از این‌رو مرزهای عربستان و یمن نباید مورد تجاوز قرار بگیرند.

وی بر همبستگی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و کشورهای عربی و اسلامی در این باره که عربستان مسئولیت خود را در قبال دفاع از مرزهایش انجام می‌دهد تاکید کرد. وزیر امور خارجه عمان گفت: ما آماده حمایت از عربستان در رویارویی با هر گونه خطر هستیم.

این در حالی است که عربستان همچنان به تهدید خود علیه شیعیان یمن به بهانه نقض حریم مرزی کشورش ادامه می‌دهد. کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در نشست خود اشاره‌ای به کشتار و آوارگی شیعیان یمن در ماه‌های اخیر نکرده‌اند و تنها به حمایت از عربستان پرداختند. گزارش‌ها حاکی است که عربستان به یک مهره تمام عیار در جنگ علیه شیعیان یمن تبدیل شده‌است

کد خبر 95034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز