علی خماند: در هفته دوازدهم لالیگا اوساسونا با درخشش ایرانی‌های خود توانست 3 امتیاز باارزش خارج از خانه مقابل ساراگوسا را به دست آورد.

 در این بازی کاماچو از ابتدا از دو بازیکن ایرانی خود در ترکیب اوساسونا استفاده کرد و مسعود شجاعی توانست اولین تجربه حضور ثابت در این فصل را در هفته دوازدهم به دست بیاورد.

اوساسونا پس از شکست سنگین خانگی مقابل والنسیا در این بازی به دنبال برد بود و از ابتدای بازی روی دروازه ساراگوسا حملات مختلفی را وارد کرد. پایه‌گذار بیشتر این حملات، مسعود شجاعی بود. مهاجمان اوساسونا در 20 دقیقه ابتدایی بازی، دو موقعیت تک‌به‌تک را از دست دادند که این موقعیت روی حرکات تکنیکی شجاعی طراحی شده بود: «برای این بازی انگیزه زیادی داشتم و می‌خواهم همیشه به طور ثابت بازی کنم. این بازی فرصت خوبی بود تا بتوانم توانایی‌هایم را به نمایش بگذارم.

در همان 20 دقیقه ابتدایی بازی باید به گل می‌رسیدیم اما خیلی بدشانس بودیم که موقعیت‌هایمان به گل تبدیل نشد.»  اما بدشانسی‌های اوساسونا در دقیقه 26 تمام شد و یک گل کاملا ایرانی رقم خورد.

روی حرکات تکنیکی شجاعی مدافعان ساراگوسا مجبور به خطا شدند که شجاعی زننده ضربه کاشته از جناح راست بود و توپ را روی دروازه جایی ارسال کرد که جواد نکونام در انتظار این توپ بود: «وقتی توپ را ارسال می‌کردم، می‌دانستم نکو در نقطه کور دفاع حریف و در هجده‌قدم می‌ایستد. ولی او را ندیدم فقط متوجه شدم در محدوده یک‌دوم سه بازیکن اوساسونا آزاد هستند و می‌خواستم توپ را برای این سه بازیکن ارسال کنم که خوشبختانه توپ به جواد رسید.

او هم همیشه قدر چنین موقعیت‌هایی را می‌داند و توانست توپ را تبدیل به گل کند.»  گل به ساراگوسا دومین گل 3 امتیازی نکونام در این فصل برای اوساسونا بود. او توانست دوازدهمین گل خود در لالیگا را جشن بگیرد. نکونام باز هم روی هنر خاص خود توانست گلزنی کند؛ گویا قرار نیست مدافعان این بازیکن فرصت‌طلب را مهار کنند. نکونام دراین‌باره می‌گوید: «سال‌هاست که اینگونه گل می‌زنم و می‌دانم که کجا بایستم تا به راحتی دروازه حریف را باز کنم.

تا به حال وقتی توپ ارسال می‌شود به مشکل برنخورده‌ام و دقیقا جایی قرار می‌گیرم که به راحتی بتوانم به توپ ضربه بزنم. مدت‌ها بود که در لالیگا گل نزده بودم و زمانش رسیده بود تا باز هم گلزنی کنم. در بازی با والنسیا اگر مسعود توپ را گل نمی‌کرد می‌توانستم گل بزنم اما آن گل قسمت مسعود بود و خوشحالم که توانستم باز هم برای اوساسونا مفید باشم و گلی را برای این تیم بزنم. در فوتبال برایم چیزی لذت‌بخش‌تر از گل‌زدن نیست و در این فصل هم تعداد گل‌هایم را از پنج گل بالاتر می‌برم.»نکونام فصل گذشته توانست با 8 گل، دومین گلزن برتر اوساسونا و گلزن‌ترین هافبک دفاعی لالیگا شود و فصل رویایی را پشت سر گذاشت.

او به دنبال رسیدن به شرایط مشابه در فصل گذشته است: «فصل گذشته تیم در آستانه سقوط قرار داشت و تمام هدفم موفقیت تیم بود که خوشبختانه در لالیگا ماندیم. این فصل شرایط بهتری داریم و خودم هم راحت‌تر بازی می‌کنم اما کاماچو روی وظایف دفاعی‌ام تاکید بیشتری دارد و کمتر موقعیت برایم خلق می‌شود با این حال در این فصل هم گلزنی‌هایم را ادامه می‌دهم و بیشتر از پنج گل تا پایان فصل در لالیگا خواهم زد.»

جواد نکونام و مسعود شجاعی برد مقابل ساراگوسا را بردی باارزش عنوان می‌کنند که می‌تواند در روند خوب اوساسونا در این فصل تاثیرگذار باشد. نکونام دراین‌باره می‌گوید: «برد باارزشی بود چون بردن ساراگوسا در خانه‌اش کار بسیار سختی است ولی در این بازی علاوه بر بردی که به دست آوردیم در کل بازی نیز برتر از ساراگوسا بودیم و حتی می‌توانستیم با نتیجه‌ای پرگل، نتیجه را به پایان برسانیم.

بعد از اینکه در خانه مغلوب والنسیا شدیم به این برد برای جبران آن باخت نیاز داشتیم و خوشبختانه برد در خانه ساراگوسا اجازه نداد تا تیم به باخت عادت کند.» مسعود نیز معتقد است که اوساسونا نباید از رده دهم جدول در نیم‌فصل اول پایین‌تر بیاید تا در نیم‌فصل دوم بتواند با خیال راحت به دنبال گرفتن سهمیه اروپایی باشد: «بازی مهمی را بردیم. ساراگوسا هم‌امتیاز ما در جدول بود و از طرفی ما باخت بدی را مقابل والنسیا داشتیم.

خیلی‌ها می‌گفتند دوباره به شرایط فصل قبل برگشتیم اما این برد نگاه‌ها را کاملا تغییر داد و ثابت شد اوساسونا با فصل گذشته خود کاملا متفاوت است. ما نباید در نیم‌فصل اول از رده دهم پایین‌تر بیاییم تا خطر سقوط را در نیم‌فصل دوم احساس نکنیم و با خیال راحت به دنبال رسیدن به هفت تیم بالای جدول باشیم. دوست دارم حضور در یکی از جام‌های اروپایی را تجربه کنم. فکر می‌کنم اوساسونا این توانایی را دارد که سهمیه یکی از جام‌های اروپایی را بگیرد.»

رسیدن به رویای مسعود بسیار دشوار است چون در لالیگا با توجه به تیم‌های بزرگی که وجود دارد، گرفتن سهمیه اروپایی کار سختی است. در‌حال حاضر اوساسونا با 15 امتیاز در رده دهم جدول لالیگا قرار دارد و تا رسیدن به بالای جدول کار سختی را پیش‌رو خواهد داشت.