دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی: رئال‌مادرید توانست روندشکست‌ناپذیری‌اش در ویسنته کالدرون، خانه آتلتیکومادرید را 10 ‌ساله کند و با پیروزی 3 بر 2 به تعقیب بارسا ادامه دهد.

دربی حساس شهر مادرید بلافاصله پس از پیروزی 4 بر 2 بارسلونا مقابل مایورکا برگزار شد، ولی مردان مانوئل پلگرینی با وجود فشار بازی عملکرد خوبی داشتند و ماموریت‌شان را تکمیل کردند. در غیاب کریستیانو رونالدو، رئال شروع بهتری داشت و نیمه‌اول را با برتری 2 بر صفر به پایان برد. کاکا و مارسلو، دو هافبک برزیلی رئال در دقایق 5 و 25 گلزنی کردند، در حالی که بن‌زما هم یک موقعیت خوب را از دست داد. گل دقیقه 64 هیگواین هم، نتیجه را 3 بر صفر کرد تا کار تمام شده به نظر برسد ولی اخراج سرخیو راموس در دقیقه 66 نقطه عطفی بود که حتی می‌توانست پیروزی را از رئال بگیرد.

پس از آن آتلتیکو توانست با گل‌های فورلان و آگرو، فاصله را به حداقل برساند و در دقیقه 90 هم توسط آگرو یک فرصت عالی داشت ولی مهار فوق‌العاده کاسیاس مانع از دست رفتن 2 امتیاز حساس برای رئال شد. مانوئل پلگرینی، سرمربی رئال پس از بازی گفت: «خیلی باید پیشرفت کنیم چون فرازو‌نشیب‌های زیادی داشتیم ولی احساس خیلی خوبی نسبت به تیم دارم. نتیجه نهایی بازتابی از واقعیت بازی نیست. در نیمه اول آتلتیکو به ندرت توانست ما را به خطر بیندازد و در نیمه دوم ما کنترل بازی را تا قبل از اخراج راموس در اختیار داشتیم.» او درباره تغییر دائمی ترکیب تیمش اضافه کرد: «تیم ما از 23 بازیکن تشکیل شده نه 11 نفر. ما به چرخش تیم ادامه می‌دهیم و به تدریج به سیستم جدید عادت می‌کنیم.»

کیکه فلورس، سرمربی آتلتیکو هم که به تازگی هدایت این تیم را برعهده گرفته، پس از این شکست گفت: «زنگ خطر برای ما به صدا درآمده ولی با جنگندگی و شخصیت‌مان باید در بازی‌های بعدی موفق شویم و به بالای جدول برسیم.» رئال‌مادرید با این پیروزی 25 امتیازی شد و در رده دوم باقی ماند در حالی که آتلتیکو با تنها 7 امتیاز در رده هجدهم قرار دارد.

پیروزی بارسا با تیم دوم

گواردیولا پس از تساوی بدون گل تیمش در خانه روبین‌کازان تصمیم گرفته بود مقابل مایورکا به تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت بدهد. مسی، ژاوی، اینی‌یستا و دانیل آلوز روی نیمکت بودند. با این وجود بارسلونا کار سختی برای پیروزی نداشت و با درخشش پدرو مهاجم جوانش توانست به پیروزی 4 بر 2 برسد.

او در دقیقه 11 با پاس استثنایی زلاتان، بارسا را پیش انداخت و پس از گل تساوی مایورکا توسط نونس در دقیقه 40 بار دیگر گلزنی کرد. 4 دقیقه بعد او سازنده گل سوم بارسا برای آنری بود. مسی که در نیمه‌دوم به جای پدرو به زمین آمد زننده گل چهارم بارسا از روی نقطه پنالتی بود و مایورکا پس از آن تنها توانست فاصله را کمتر کند.گواردیولا پس از این پیروزی گفت: «سال گذشته هیچکس برای ما شانسی قائل نبود و هر موفقیت ما را یک شگفتی می‌دانستند ولی حالا دیگر این‌طور نیست.»

او درباره تغییرات زیادش اضافه کرد: «من بازیکنان شادابی می‌خواستم چون سفر به کازان طولانی و خسته‌کننده بود. ما تیم کاملی هستیم و فقط 12 یا 13 نفر نیستیم.» او همچنین در تمجید از پدرو مهاجم جوانش گفت: «پدرو برای ما یک هدیه است، چون به عنوان گوش بازی می‌کند و گل‌های زیادی می‌زند.» مانزانو سرمربی مایورکا هم گفت: «آنها بازی را در 5 دقیقه پایانی نیمه‌اول بردند. ما بازی را مساوی کردیم و برای آنها دردسرساز شده بودیم ولی باز بازی کردن در نوکمپ، ریسک بزرگی است.»

روزنامه مارکا دیروز خبر داد که زلاتان به دلیل برخورد با خوسمی تا یک هفته نمی‌تواند بازی کند و بدین‌ترتیب بازی برگشت جام حذفی مقابل لئونسا را از دست می‌دهد. بارسا با این پیروزی 26 امتیازی شد و مایورکا در امتیاز 17 باقی ماند. دپور هم با پیروزی 2 بر صفر در زمین ختافه 19 امتیازی شد و پیش از بازی‌های دیشب به رده چهارم رسید.

کد خبر 94760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز