گروه حوادث: ساعت که از 2 بامداد می‌گذشت تازه شروع کار زوج معتاد بود.

این زن و شوهر که برای تامین مخارج اعتیاد خود دزدی را انتخاب کرده بودند، زمانی که بیشتر اهالی تهران در خواب بودند سوار بر خودروی خود به خیابان می‌زدند وبا پرسه زنی در خیابان‌ها خودروی مورد نظر خود را برای دزدی انتخاب می‌کردند.

«اهمیتی نداشت که در داخل خودرو چه چیزی وجود دارد. پس از باز کردن درب خودرو هرچه در داخل خودرو و صندوق عقب آن بود سرقت می‌کردیم و بر خلاف برخی از سارقان که به‌دنبال یک نوع وسیله خاص از قبیل ضبط خودرو و یا رینگ و لاستیک خودرو هستند، ما هرچه را که داخل خودروها بود سرقت می‌کردیم.» این جملات قسمتی از اعترافات این زوج سارق بود.

راز فعالیت‌های این گروه دونفره سارقان، مدتی قبل و هنگامی فاش شد که کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی در بررسی‌های خود در زمینه کنترل نامحسوس مجرمان سابقه‌دار لوازم خودرو، متوجه شدند زن و شوهر جوانی نیمه شب‌ها با خودروی پیکان خود از خانه‌شان در مسعودیه خارج می‌شوند و صبح روز بعد در حالی که وسایل مختلفی به همراه دارند به خانه‌شان باز می‌گردند.

از آنجا که احتمال می‌رفت این زن و شوهر اقدام به سرقت لوازم خودرو می‌کنند، ماموران با دستور قضایی بازپرس دادسرای ناحیه 14، صبح یازدهم آذر هنگامی که این زن و شوهر از سرقت شبانه بازمی‌گشتند، هر دو نفر آنها را در مقابل خانه‌شان دستگیر و اموال سرقتی را از آنها کشف کردند.

در بازرسی مخفیگاه متهمان، ماموران وسایل مختلفی از لاستیک و رینگ خودرو، چادر مسافرتی، تلفن همراه، جک ماشین، سیستم پخش خودرو و... را نیز پیدا کردند. با دستگیری متهمان آنها به ده‌ها فقره سرقت لوازم داخل خودرو در سطح تهران و خصوصا در مناطق مسعودیه و شهرری اعتراف کردند.

مرد جوان در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: شب‌ها به همراه همسرم از منزلمان خارج می‌شدیم و پس از آنکه در خیابان‌های خلوت خودروهای فاقد دزدگیر را شناسایی می‌کردیم، همسرم در آن نزدیکی کشیک می‌داد و من هم دست به سرقت می‌زدم.

جوان سارق در ادامه گفت: برای ما فرقی نمی‌کرد که داخل خودرو چه چیزی وجود داشت،  بعد از باز کردن در خودرو و صندوق عقب آن هرچیزی را که داخلش بود سرقت می‌کردیم.

تلفن‌های مسروقه

سرهنگ کارآگاه بهروز رهبریان، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: هر دو متهم این پرونده از مجرمین سابقه دار پلیس هستند که در سوابق مجرمانه آنها ارتکاب جرایمی همچون نگهداری و مصرف مواد مخدر، رابطه نامشروع، سرقت و کیف‌قاپی دیده می‌شود.

سرهنگ بهروز رهبریان با اشاره به اعتیاد شدید هر دو متهم به مصرف موادمخدر از نوع کراک، گفت: سارقان برای تامین هزینه مواد‌مخدر با تخریب قفل خودرو دست به سرقت می‌زدند و اجناس مسروقه را به 4 مالخر می‌فروختند که مالخرها نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه در برخی از سرقت‌ها، زن و شوهر سارق گوشی تلفن همراه طعمه‌های خود را از داخل خودروها سرقت کرده‌اند اما مالباختگان به خاطر اینکه فکر می‌کرده‌اند که گوشی و خط تلفن آنها ارزش پیگیری را ندارد از طرح شکایت خودداری کرده‌اند که همین امر زمینه سوءاستفاده متهمان از این خط تلفن‌ها را فراهم آورده است.

سرهنگ رهبریان با بیان این موضوع که متهمان در زمان ارتکاب سرقت‌های خود تمامی اموال موجود از مالباختگان در داخل خودروها را سرقت می‌کردند، گفت: در حال حاضر تحقیقات کارآگاهان در خصوص شناسایی مالباختگان ادامه دارد؛

لذا از تمامی شهروندانی که لوازم داخل خودروی آنها به شیوه تخریب قفل خودرو مورد سرقت قرار گرفته دعوت می‌شود تا برای شناسایی اموال و طرح شکایت به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.