مجتبی میرعابدینی مدیر گروه رنگ و رزین پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی گفت : جاده های 7 استان کشور از نظر وضع خط کشی ها و مشکلات آن بررسی و کنترل شده است. جاده های کشور دارای عیوبی از قبیل سایش و اصطکاک سریع خط کشی، کاهش بازتاب نور برگشتی، ماندن رد لاستیک بر روی خط کشیها و جدا شدن مواد خط کشی است.
وی این عیوب را ناشی از انتخاب نامناسب مواد خط کشی، کنترل و بازرسی نشدن قبل، هنگام و پس از خط کشی اعلام کرد و افزود: طرح ساماندهی وضع خط کشی راهها برای ارتقای ایمنی و کاهش هزینه های اضافی تدوین و آماده اجراست.
75 هزار کیلومتر راه استاندارد و صد هزار کیلومتر راه درجه 3 سالیانه با استفاده از 33 هزار کیلومتر رنگ سرد و گرم خط کشی میشود اما به رغم صرف هزینه زیاد به علت عمر کوتاه خط کشیها زودتر از زمان معمول باید تجدید شود بطوریکه تنها در جاده های استان تهران سالیانه بیش از 50 میلیارد ریال صرف خط کشی میشود.