تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۷

گروه ورزشی: در تعیین‌کننده‌ترین بازی هفته نهم لیگ برتر والیبال ایران، سایپا نایب‌قهرمان چندین‌ساله لیگ، امروز میزبان کاله آمل است.

 اگر سایپا با مجموعه‌ای از بازیکنان ملی‌پوش خود نتواند در تهران این تیم را شکست دهد در این صورت کاله را می‌توان قهرمان احتمالی نیم‌فصل قلمداد کرد. کاله که پیش‌تر پیکان و حتی داماش را در رشت مغلوب کرد در صورت غلبه بر سایپا، بعید به نظر می‌رسد که موقعیت قهرمانی نیم‌فصلش با وجود بازی‌های آسان پیش‌رو به مخاطره بیفتد. در حالی که با شکست کاله هم تیم برنده را و هم‌ تیم‌های داماش و پیکان را به قهرمانی نیم‌فصل امیدوارتر خواهد کرد.

در حال حاضر پیکان، داماش و سایپا از لحاظ موقعیت کنونی در جدول و رویارویی هفته‌های آتی با یکدیگر شرایط سخت‌تری نسبت به کاله برای رسیدن به این عنوان دارند. هفته گذشته از جمع مدعیان قهرمانی، پتروشیمی بعد از قبول سومین باخت خود در مشهد عملا در نیم‌فصل از رقابت با سایر رقبا بازمانده و نگاه کارخانه بیشتر به شروع بازی‌های نیم‌فصل دوم دوخته شده است.

رقابت در تمام سطوح

برخورد سایپا و کاله را می‌توان به دلیل حضور بازیکنانی هم‌طراز در پست‌های مختلف رقابتی در تمام سطوح میدان خواند. از یک سو، رقابت دیرینه معروف، پاسور فعلی سایپا با محمد شریعتی همتای سابقش در تیم ملی و دیگر ملی‌پوشان در ترکیب دو تیم صادقیانی با نظری افشار، غلامی با جواد محمدی‌نژاد، ظریف با علیزاده و رقابت بلغاری‌های دو تیم ملاکوف و ایوانف که در تیم ملی این کشور با هم همبازی بوده‌اند و از سوی دیگر رویارویی سایپایی‌های سابق حاضر در ترکیب کاله می‌تواند جذابیت‌های این بازی حساس را به بالاترین حد ممکن برساند.

سایپا با دو شکستی که قبلا در مصاف با داماش و ارومیه متحمل شده با باختی دیگر در این بازی هیچ شانسی در رقابت برای قهرمانی نیم‌فصل با سایر رقبا نخواهد داشت. این بازی مهم را راهجردیان همراه محمد ابراهیم‌زاده قضاوت می‌کنند.

پرسپولیس میزبان گنبدی‌ها

امروز در سه بازی تهران و در برخورد تیم‌های پرتماشاگر لیگ مثل بازرگانی جواهری گنبد، کاله، سایپا، ارتعاشات صنعتی و حتی پرسپولیس، خانه والیبال شلوغ‌ترین روز خود را در فصل جاری تجربه خواهد کرد. در بازی اول تهران در ساعت 15، ارتعاشات صنعتی میزبان نماینده خراسان رضوی است.

خراسان رضوی که پس از سه هفته پیاپی موفقیت، عصر دوشنبه در تهران برابر دانشگاه آزاد متوقف شد دیدار دشواری برابر ارتعاشات پیش‌رو دارد و برنده این بازی بالاتر از تیم بازنده در جدول می‌ایستد.در بازی آخر تهران، پرسپولیس با بازرگانی جواهری گنبد روبه‌رو می‌شود. گنبدی‌ها پس از سال‌ها با یک تیم جوان و خوش‌آتیه متشکل از ملی‌پوشان نوجوان و جوان در سال‌های اخیر و جذب «ماندیب سینگ» کاپیتان سرشناس هند دوباره توانسته‌اند مردم علاقه‌مند به والیبال این شهر را با این رشته ورزشی و نماینده شهرشان آشتی دهند.برنده این بازی نیز با یک پله صعود، بخت چهارم شدن در جدول را دارد.

پیکان در کرمان، پتروشیمی در ارومیه

پیکان و پتروشیمی که انجام نشدن دیدار معوقه‌شان مشکلات بسیاری را در پی داشت، امروز در کرمان و ارومیه به دیدار حریفان خود می‌روند. پیکان میهمان برق، قعرنشین جدول بازی‌هاست که با سرمربی و دو بازیکن گمنام صرب خود تاکنون تنها یک برد داشته و پتروشیمی هم با تیمی روبه‌رو است که به غیر از پیروزی خانگی مقابل سایپا، دستاورد چشمگیری نداشته و دل به حمایت تماشاگران پرشمارش در این بازی بسته است.
برخلاف پتروشیمی، پیکان با یک باخت هنوز هم امیدوار است تا بتواند به صدر نزدیک شود.

داماش گیلان، تیم دوم جدول امروز در سیرجان بازی می‌کند. حریف داماش، گل‌گهر است که همانند دیگر نماینده استان کرمان وضعیت مناسبی در جدول ندارد و با وجود جذب دو بازیکن متوسط هندی و پاکستانی و بهره‌گیری از اشکان درخشان بازیساز سابق تیم نوجوانان، تنها یک برد داشته است. داماش با این بازی آماده رویارویی با پیکان قهرمان باشگاه‌های آسیا و تیم چهارم جهان می‌شود.در بافق یزد، دو تیم بانک کشاورزی و سنگ‌آهن بافق در جدالی نزدیک در پی تثبیت موقعیت خود در جدول به میدان می‌روند.
بانک کشاورزی که برخلاف هفته‌های اولیه در چند بازی گذشته با ناکامی مواجه شده اصغر نائینی پاسور قدیمی تیم ملی را هم به جمع سایر بازیکنان خود اضافه کرده است.