چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۹
۰ نفر

گروه ورزشی- علی شاکری: 15 تیم حاضر در رقابت‌های این فصل لیگ برتر والیبال در آستانه پایان بازی‌های نیم‌فصل، دو هفته متفاوت با 11 هفته گذشته را تجربه می‌کنند.

براساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ، بازی‌های هفته‌های دوازدهم و سیزدهم به عنوان دو هفته پایانی نیم‌فصل لیگ در فاصله زمانی کمتر از 4 روز امروز و یکشنبه برگزار خواهد شد و سپس تیم‌ها بعد از دو هفته استراحت، آماده حضور در بازی‌های دور برگشت خواهند شد. برنامه‌ریزی متفاوت بازی‌های دو هفته پایانی به این دلیل صورت گرفته که تیم‌ها با توجه به در پیش بودن بازی‌های فشرده (2 بازی در هفته) از دور برگشت آمادگی ذهنی بیشتری برای روبه‌رو شدن با بازی‌های سخت این مرحله پیدا کنند.

هرچند خیلی از مربیان قبل از بازی‌های دور برگشت به این مسئله اعتراض کردند و خیلی از آنها پیشاپیش پیرامون تبعات این اقدام و افزایش مصدومیت بازیکنان و نبود فرصت لازم برای ریکاوری و تمرین تذکر دادند، اما با توجه به درخواست اکثر مربیان و تیم‌ها مبنی بر تغییر شکل مسابقات مرسوم دوره‌ای و اضافه شدن مراحل حذفی، طبیعی است که مسئولان سازمان لیگ به دلیل نداشتن زمان کافی چاره‌ای جز انجام دو بازی در هفته برای به پایان بردن مسابقات و معرفی تیم قهرمان به مسابقات باشگاه‌های آسیا نخواهند داشت. زمان‌شروع بازی‌های دور برگشت نیز 21 بهمن‌ماه اعلام شده است.

داماش مدعی اصلی  قهرمانی نیم‌فصل

در بازی‌های امروز داماش صدرنشین، میزبان بانک کشاورزی است. شاگردان حسین معدنی که حالا با یک باخت کمتر نسبت به کاله و پیکان از بخت بیشتری برای قهرمانی نیم‌فصل برخوردارند اگر بتوانند امروز به دوازدهمین برد خود برسند حتی در صورت شکست احتمالی در بازی آخر مقابل سنگ‌آهن بافق هم شانس زیادی برای رسیدن به این عنوان دارند.

مسعود آرمات تیمش را تیم از پیش باخته مقابل مدعی قهرمانی نیم‌فصل نمی‌داند و می‌گوید: «ما قبلا نیز تجربه مصاف‌های دشوار را داشته‌ایم اگر شرایط محیطی و قضاوت تاثیر نامطلوبی بر روند بازی نگذارد، قول می‌دهم که با دست پر از میدان خارج شویم.» از سوی دیگر مهم‌ترین دغدغه حسین معدنی غرور بازیکنانش در آستانه پایان بازی‌های نیم‌فصل و عدم تمرکز آنها بر والیبال است. معدنی می‌گوید: «اگر بتوانم در هفته‌های آخر همچنان انگیزه‌ها را نزد بازیکنانم حفظ کنم به دستاورد بزرگی نایل خواهیم شد.»

کرمان، میدانی دشوار برای کاله

کاله، تیم دوم جدول در هفته‌های آخر و در رقابت با داماش و پیکان امروز در کرمان با حریفی روبه‌رو می‌شود که پس از شوک تغییر کادر فنی نتایج و روند صعودی مناسبی در جدول داشته است. کاله برای ماندن در نبرد قهرمانی همه امیدش به تدابیر مثلث کادر فنی باتجربه این تیم (منصوری، عطایی و نائیجی) است که چگونه با تفکرات اروپایی پرویز کاظمی سرمربی ایرانی شاغل در بوندس‌لیگای آلمان مقابله کنند. کاظمی در دو هفته گذشته با جابه‌جایی‌های صورت‌داده در ترکیب برق موفق نشان داده است.در مشهد، نماینده خراسان رضوی میزبان سنگ آهن بافق است. سنگ آهن با گذشت یک هفته و با آمدن ITC دو بازیکن بلغاری‌اش شرایط متفاوتی با هفته‌های قبل پیدا کرده و امیدوار است بتواند با این تغییرات از قعر جدول جدا شود.

خراسان رضوی هم با جبار قوچانی‌نژاد که این روزها با پیشنهادهای تازه‌ای از سوی چند تیم مدعی برای برخی از بازیکنان جوانش روبه‌رو است به 2 امتیاز این بازی خانگی فکر می‌کند.در سیرجان، تیم بحران‌زده گل‌گهر که با رفتن نصیر احمد ملی‌پوش پاکستانی‌اش دچار کمبود بازیکن قدرتی است با نماینده ارومیه روبه‌رو می‌شود. این بازی را به نوعی می‌توان فینال ته‌جدولی‌ها تعبیر کرد که تیم برنده بالاتر از تیم بازنده در جدول قرار خواهد گرفت.

در ماهشهر، پرسپولیس میهمان پتروشیمی است. این دیدار رویارویی سرمربیان اسبق تیم ملی‌یعنی امیر حیدری و کارخانه است. سرمربی فعلی پتروشیمی کارش با تیم‌های ملی را در کنار میرحیدری آغاز کرده است. پتروشیمی جایش در مکان پنجم تقریبا تثبیت شده است، اما پرسپولیس در صورت شکست سقوطی چند پله‌ای در جدول خواهد داشت.

آزمون دشوار ارتعاشات مقابل نایب‌قهرمان لیگ

در یکی از دو بازی امروز تهران، ارتعاشات صنعتی ایران با سایپا روبه‌رو می‌شود. در این دیدار فرهاد نفرزاده که به تازگی مسئولیت سرمربیگری ارتعاشات را پذیرفته در آزمونی دشوار، بازی با نایب‌قهرمان فصل پیش را تجربه می‌کند. سایپا با مجموعه‌ای از بهترین‌های والیبال حریف دشواری برای ارتعاشات محسوب می‌شود. پیکان به تدریج با رساندن تعداد بازی‌هایش به مدعیان وضعیتی به مراتب بهتر از هفته‌های قبل پیدا کرده است.

قهرمان ایران و آسیا با آمادگی مهره‌های باتجربه‌اش امیر حسینی، پیمان اکبری و علی حسینی، محمد موسوی، بخششی، کمالوند و محمدکاظم در این فصل هم می‌تواند مدعی قهرمانی باشد. حریف امروز پیکان، تیم جوان و پرانرژی بازرگانی جواهری گنبد است که برخلاف بازی‌های خانگی‌اش در تهران بازی‌هایش همواره با افت و خیز همراه بوده است.

کد خبر 100370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز