چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران امروز شاهد شهرآوردی حساس در خانه والیبال است.

در هفته‌ای که کاله صدرنشین و داماش به عنوان دو مدعی جدید این فصل به ترتیب در آمل و رشت میزبان نمایندگان آذربایجان غربی و کرمان هستند و پتروشیمی در ماهشهر  با ارتعاشات صنعتی ایران روبه‌رو می‌شود، در تهران پیکان و سایپا دو مدعی قدیمی لیگ برتر در آزمونی تقریبا دشوار برای نزدیک شدن به رقبای جدید خود به مصاف پرسپولیس و بانک کشاورزی می‌روند.

استعفای مدیر پرسپولیس

درست در آستانه رویارویی دو تیم پیکان و پرسپولیس، حسین حسینی مدیر این فصل والیبال پرسپولیس و بنیانگذار تیم والیبال پیکان استعفا داد. حسینی که همزمان بعد از کناره‌گیری کارخانه از تیم جوانان به عنوان سرپرست تیم نوجوانان ایران منصوب شد، دلیل اصلی کناره‌گیری‌اش را درگیری با اردوی تیم نوجوانان و گرفتاری شخصی اعلام کرده است. البته هنوز مسئولان پرسپولیس واکنشی در مورد پذیرش استعفای مدیر تیم‌های والیبال این باشگاه از خود نشان نداده‌اند.

پرسپولیس در اولین سال حضورش در لیگ برتر با وجود استفاده از بازیکنان و کادر فنی سابق تیم ملی و حضور پرسروصدایش برای ورود به لیگ، موفقیت تا پایان بازی‌های هفته هفتم نداشته است. بعد از رفتن شورجوویچ ملی‌پوش اسلوونیایی این روزها خبر پیوستن پتکوویچ بازیکن صرب که سابقه بازی در سری A ایتالیا را دارد، شنیده می‌شود. بعد از آسیب‌دیدگی مصطفی‌وند امیر حیدری سرمربی باتجربه پرسپولیس مهم‌ترین مشکل این تیم را در پیکار با رقبای آماده نبود بازیکنان جانشین در این تیم عنوان کرده است. پرسپولیس امروز در دیدار با پیکان امیدوار به پیروزی نیست.

پیکان نیز در شرایطی امروز با پرسپولیس روبه‌رو می‌شود که آرش کمالوند ملی‌پوش جوان خود را به دلیل مصدومیت شدید به مدت حداقل 10 روز در اختیار نخواهد داشت. البته با رسیدن تدریجی مصدومان پیکان از جمله رحمان داودی، تنها دغدغه پیکان پیدا کردن جانشین مناسب برای محمدکاظم است و تنها کمالوند می‌توانست تا حدودی خلاء او را پوشش دهد.

سایپا محکوم به برد است

در اولین بازی امروز تهران، سایپا با بانک کشاورزی دیدار می‌کند. با دو باختی که سایپا در هفته‌های پیش متحمل شد همانند روز بازی با جواهری گنبد باید حتما برنده این بازی باشد و بازیکنان باتجربه‌اش حق اشتباه کردن حداقل تا پایان بازی‌های نیم‌فصل اول را ندارند. بانک کشاورزی از لحاظ نوع بازی شباهت‌های زیادی با حریف هفته گذشته سایپا دارد و به جز دیدار با پیکان رقابتی نزدیک با سایر مدعیان قهرمانی داشته است.

بازی کاله با تماشاگرانش

با به تعویق افتادن حکم کمیته انضباطی پس از درخواست تجدیدنظر مسئولان باشگاه کاله، صدرنشین لیگ برتر امروز با تماشاگرانش به دیدار نماینده ارومیه می‌رود. براساس حکم
کمیته انضباطی در پی جنجال به وجود آمده در دیدار با پتروشیمی، باشگاه کاله به یک جلسه بازی بدون تماشاگر و مبلغ یک میلیون تومان جریمه محکوم شده بود که در پی رایزنی‌های صورت‌گرفته یک جلسه محرومیت به صورت تعلیقی خواهد بود. نماینده ارومیه که تنها برد قابل‌توجه این فصلش به پیروزی مقابل سایپا برمی‌گردد، امروز در حضور تماشاگران پرشمار آملی و تیم اول جدول روز سخت دیگری را تجربه خواهد کرد.در همسایگی آمل، بازرگانی جواهری گنبد با سنگ‌آهن بافق دیدار می‌کند.

تیم جوان بازرگانی هفته پیش به رغم باخت برابر سایپا از طرف دوستداران والیبال تحسین شد و امروز تنها با هدف برد مقابل تیم بحران‌زده بافق به میدان می‌رود. فرهاد قائمی، ابراهیم چابکیان و ماندیب سینگ کاپیتان تیم ملی هند تحول‌های اصلی تیم گنبد را شکل می‌دهند. در رشت، داماش میزبان برق کرمان است. اگر حمزه زرینی کلیدی‌ترین مهره تیم حسین معدنی به طور کامل از مصدومیت نجات پیدا کند، بعید به نظر می‌رسد در تقابل با تیم متوسط برق کرمان مغلوب شود. کرمانی‌ها همه امیدشان به 2 بازیکن صرب و سرمربی جوان این تیم است که در زمره بازیکنان معمولی خارجی لیگ برتر والیبال به حساب می‌آیند.

روزهای سخت کارخانه

پتروشیمی پس از تحمل سومین شکست این فصل در مشهد برای ماندن در نبرد قهرمانی، روزهای دشواری پیش‌رو دارد. کارخانه سرمربی حرفه‌ای بندری‌ها با وجود 3 باخت همچنان از حمایت کامل مسئولان باشگاه برخوردار است و احتمال آنکه باز هم این تیم نفرات جدید و خارجی را به خدمت بگیرد، زیاد است. کارخانه پیروزی در برابر ارتعاشات را سکوی پرتاب مناسبی برای برخورداری از حمایت بیشتر تماشاگران برای دیدار حساس روز شنبه آینده با پیکان می‌داند و با تمام قوا با تیمی دیدار می‌کند که چیزی برای از دست دادن در این میدان نخواهد داشت.

کادر فنی هر دو تیم به دلیل چند روز بازی آغاز فصل کاملا یکدیگر را می‌شناسند و تدابیری خاص برای پیروز شدن مقابل هم دارند.در سیرجان، گل‌گهر میزبان شگفتی‌ساز بزرگ دو هفته اخیر است. نماینده خراسان رضوی با شکست دادن پرسپولیس و پتروشیمی امروز نشان می‌دهد در بیرون از خانه چه تفاوتی با بازی‌های خانگی دارد. گل‌گهر در این فصل نیز با وجود تغییر و تحولات اوضاع چندان خوبی ندارد.

کد خبر 98359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز