چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۴ - Aug 3, 2005
شيوه ساماندهي تعرفه هاي پزشكي تشريح شد
003897.jpg
فارس: معاون وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: ساماندهي تعرفه هاي پزشكي بايد با توافق چهارجانبه ميان وزارت بهداشت، سازمانهاي بيمه گر، سازمان مديريت و سازمان نظام پزشكي و به نحوي انجام شود كه هم موجب افزايش كيفيت خدمت پزشكان فعلي شود و هم امكان ورود پزشكان جديد را به سيستم بدهد.
محمد رضا واعظ مهدوي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس، به تشريح نحوه ساماندهي تعرفه هاي پزشكي پرداخت و افزود: تعرفه هاي پزشكي جزو بحثهاي مهم و مواردي است كه چون تقريبا به همه مردم مربوط مي شود، اهميت فوق العاده اي دارد.
وي اضافه كرد: چند متغير در محاسبه تعرفه ها اهميت دارد، متغير اول اين است كه به لحاظ علمي و تحقيقاتي كه مورد قبول نظامهاي بهداشت ودرمان است، بي توجهي دولتها بازار بهداشتي و درماني را در همه جهان به شكست مي كشاند، مكانيزمهاي اين بازار به دلايل مختلف فقط بر اساس اصول نظام خدمات بهداشتي و درماني عمل نمي كند به همين علت،  اصولا دخالت دولتها در بازار خدمات بهداشتي و درماني حتي در كشورهاي سرمايه داري نيز امري پذيرفته شده است.
واعظ مهدوي گفت: حتي كشورهايي كه دخالت دولت را در فولاد، پتروشيمي، صنايع كشاورزي، صنايع نساجي قبول ندارند، دخالت در نظام بهداشت و درمان را كاملا قبول دارند. دليل آن عواملي است كه اگر دخالت دولت نباشد موجب شكست بازار مي شود، بنابراين به خاطر حساسيت اين حرفه و نياز عمومي مردم و ريسك بالاي آن و به دليل تفاوت دانش و آگاهي گروههاي خدمت گيرنده با گروههاي خدمت دهنده، دخالت دولت و مداخله و انتظام دهي از سوي دولت در بازار بهداشت و درمان كاملا ضروري است.
وي افزود: متغير ديگر اين است كه هر سال يك اعتباراتي را در بخش بهداشت و درمان داريم كه از دو بخش اعتبارات مردمي و دولتي تشكيل مي شود، يعني كل اعتباري كه از GDP يا توليد ناخالص ملي براي بهداشت و درمان هزينه مي شود مقدار ثابتي است كه هر سال اين عدد تغيير مي كند، افزايش اين ميزان بايد با مديريت و برنامه ريزي صورت بگيرد.
معاون برنامه ريزي وزارت رفاه و تامين اجتماعي ادامه داد:  بايد ديد چه بخش از اين افزايش صرف بالارفتن تعرفه ها و چقدر از آن صرف بالارفتن سطح خدمت شده است به بيان ديگر اگر همه افزايش اعتبار بهداشت و درمان صرف افزايش تعرفه ها شود، سطح خدمت افزايش نمي يابد و در واقع امكان ورود افراد جديد به بازار خدمات بهداشتي و درماني فراهم نمي شود.
وي افزود: بايد به نحوي برنامه ريزي كرد كه بخشي از اين افزايش اعتبار صرف افزايش تعرفه و بخشي از آن صرف افزايش سطح خدمت بشود، چون مرتب تعدادي پزشك جديد وارد عرصه فعاليت مي شود و بايد با آنها قرارداد بسته شود و حتما بايد مقداري از منابع به سمت آنها گسيل بشود.
واعظ مهدوي گفت: تكنولوژيها و خدمات جديد پزشكي نيز به طور مداوم داير مي شود و واحدهاي جديد خدمات پزشكي در كشور بايد راه اندازي شود، مثل بيمارستانها، آزمايشگاهها، داروخانه ها و...اگر قرار باشد كل سهم اعتبار بخش بهداشت و درمان فقط براي تعرفه هزينه شود، هيچ كدام از واحدهاي جديد سهمي از افزايش اعتبار بخش بهداشت و درمان نخواهند داشت.
وي گفت: مهم اين است به نوعي سيستم مديريت شود كه حتما ظرفيت مالي براي خدمات و واحدهاي جديد و براي پذيرش تكنولوژيهاي جديد در نظر گرفته شود بنابراين بايد تعاملي بين دولت و بخش خصوصي سيستم پزشكي وجود داشته باشد تا وضعيت مالي سيستم مديريت شود.
معاون وزير رفاه و تامين اجتماعي ادامه داد: در واقع براي تعيين تعرفه هاي پزشكي بايد يك ارتباط چهارجانبه اي برقرار باشد كه عبارتند از وزارت بهداشت به عنوان متولي و سياستگزار حوزه سلامت، سازمانهاي بيمه به عنوان تامين كننده منابع مالي، سازمان مديريت و برنامه ريزي به عنوان دولت و تعيين كننده كلان منابع مالي و نماينده صنف جامعه پزشكي كه در كشور ما سازمان نظام پزشكي است.
وي اضافه كرد: بايستي به نحوي اين نظام را طراحي كنيم كه منافع و مصالح همه طرفها محاسبه شود و با هم يك ساز و كار چهارجانبه عرضه شود. قانون جديد نظام پزشكي البته اين اجازه را به خود صنف داده است ولي اگر قرار باشد كه ساير متغيرها در محاسبه تعرفه ها لحاظ نشود قطعا موجب بروز مشكلات اساسي در نظام بهداشت ودرمان كشور مي شود و تعادل را مختل مي كند و اين اختلال بيش از همه به زيان پزشكان جوان و گروههايي است كه به تازگي فارغ التحصيل شده  اند و به زيان كساني است كه واحدهاي جديدي را مي خواهند ايجاد كنند.
واعظ مهدوي گفت: اگر همه افزايش سهم بهداشت و درمان به سمت افزايش تعرفه ها هدايت  شود و براي فعالان موجود هزينه شود، امكان گردش مالي و اقتصادي براي شاغلان جديدالورود از بين مي رود، بنابراين اين سازوكار چهارجانبه، سازو كار كارآمدتر و مناسب تري است كه در زمان حاضر هم در دستور كار قرار گرفته است و در قوانين بيمه در نظر گرفته شده است.
وي افزود: نكته ديگر همين فعال شدن برنامه بيمه روستائيان و نظام ارجاع است. در اين سيستم ارائه خدمات بهداشتي و درماني باز مهندسي مي شود و نظم پيدا مي كند به نحوي كه همين الان بسياري از متخصصان ما بيماران را به صورت دست اول معاينه مي كنند در حالي كه ممكن است بيماري فرد مراجعه كننده اصلا ربطي به تخصص آنها نداشته باشد كه در سيستم ارجاع اين موارد توسط پزشك خانواده فيلتر مي شود و فقط موارد تخصصي به پزشكان متخصص ارجاع مي شود.
وي گفت:طبعا در سيستم ارجاع كار تخصصي در سطح بالاتري بايد توسط پزشكان متخصص ارائه شود بنابراين به لحاظ اصولي اين مورد پذيرفته شده است كه مواردي كه از طرف پزشكان خانواده به پزشك متخصص ارائه مي شود تعرفه بالاتري داشته باشد چون هم وقت بيشتري را بايد پزشك متخصص صرف كند و هم تعداد مراجعه كنندگان وي كمتر مي شود و خدمات كاملا تخصصي ارائه مي شود، بر اين اساس امكان بالابردن تعرفه ها براي پزشكان متخصص وجود دارد كه در سيستم جديد بايد در نظر گرفته شود.

فراكسيون وفاق درمورد كابينه به جمع بندي نرسيد
ايسنا: طلايي نيك گفت: همه اعضاي فراكسيون وفاق آمادگي كمك و حمايت صادقانه و موثر از رئيس جمهور منتخب را در تشكيل دولتي كارآمد اعلام كردند.رضا طلايي نيك با اشاره به برگزاري جلسه فراكسيون وفاق و كارآمدي با حضور اكثريت اعضاي اين فراكسيون براي بررسي فهرست پيشنهادي گزينه هاي مطرح براي دولت دكتر احمدي نژاد گفت: در اين نشست كه ۶۰ نفر از اعضاي فراكسيون وفاق (يعني ۷۰ درصد از اعضا) حضور داشتند، پس از بحث هاي گوناگون و با اعلام اسامي گزينه هاي مطرح ارايه شده از سوي مشاوران آقاي احمدي نژاد جهت تصدي وزارتخانه ها و علي رغم توزيع فرم نظرسنجي به منظور زمينه يابي ميزان مقبوليت اين اسامي در بين حاضرين امكان جمع بندي و ارايه ديدگاه نهايي فراكسيون به آقاي دكتر احمدي نژاد فراهم نشد. سخنگوي فراكسيون وفاق و كارآمدي مجلس در بيان علت اين امر گفت: علت اين بود كه نسبت به حدود ۴۰ نفر از ۶۵ فرد پيشنهاد شده براي وزارتخانه ها شناخت كافي وجود نداشت.

دادسراي عمومي و انقلاب تهران
به شهادت رساندن قاضي مقدس را محكوم كرد
به دنبال اقدام تروريستي به شهادت رساندن قاضي مقدس معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران با صدور اطلاعيه اي ضمن محكوم كردن اين اقدام كور تروريستي به ادامه راه اين شهيد تاكيد كرد.
متن كامل اين اطلاعيه به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
«ولاتحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا، بل احياء عندربهم يرزقون»
به نام خداي شهيدان، به ياد سالار شهيدان و با درود بر كليه شهداي انقلاب اسلامي كه با نثار خون خود نهال مقدس جمهوري اسلامي ايران را آبياري كردند. بازهم استكبار جهاني و صهيونيسم بين الملل و آنها كه داعيه مبارزه با تروريسم را دارند دستشان به خون عزيز ديگري آغشته شد تا در پشت نقاب به ظاهر دمكراسي خواه، طينت پست و كريه شان را در مواجهه با اسلام و ايران عزيز نشان دهند.
بار ديگر دستي آلوده به نفاق و كفر، يكي از فرزندان صادق و خدوم انقلاب را به خاك و خون كشيده و چهره پليد دشمنان قسم خورده ميهن اسلامي را آشكار نمود. قاضي شجاع و متعهد حاج حسن مقدس معاون محترم دادستان عمومي و انقلاب تهران به هنگام خروج از محل كار خود عصر روز سه شنبه مورخ ۱۱/۵/۸۴ در يك اقدام تروريستي كوركورانه هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسيد. روح ملكوتي وي به اعلي عليين پيوست و خون وي بر زمين جاري شد.
همكاران صديق اين شهيد بزرگوار پرچم مبارزه با فساد و نفاق و تبهكاري را بر دوش كشيده و راه اين شهيد عالي مقام را در اجراي عدالت و احقاق حق و پياده نمودن احكام الهي ادامه خواهند داد.
دادسراي عمومي و انقلاب تهران شهادت مظلومانه قاضي شجاع و متعهد حاج حسن مقدس را به پيشگاه امام زمان (عج)، محضر مقام معظم رهبري و رياست محترم قوه قضاييه و همچنين به همسر فداكار و فرزندان معصوم وي تبريك و تسليت عرض مي نمايد.

در جلسه علني ديروز ؛
مجلس به فوريت طرح ساماندهي مد و لباس رأي نداد
فارس: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به فوريت طرح ساماندهي مد و لباس راي مثبت ندادند.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس در جلسه علني ديروز سه شنبه مجلس، فوريت طرح ساماندهي مد و لباس مطرح شد كه از مجموع ۲۲۰ نماينده حاضر ۸۶ نفر راي موافق دادند كه فوريت آن به تصويب نرسيد.
عماد افروغ رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در دفاع از فوريت اين طرح گفت: اين طرح، لباس ملي نيست و يك طرح اجباري هم نيست و رويكرد تشويقي و حمايتي دارد و خارج از تصدي گري دولت است. همچنين ايرج نديمي نماينده لاهيجان نيز در مخالفت با فوريت طرح اظهار داشت: مطرح كردن اين طرح يك پروسه ده ساله لازم دارد.
ستار هدايت خواه نماينده بوير احمد هم گفت: اين طرح ورود به حريم خصوصي افراد نيست، تعيين تكليف براي مسئولان است. وي هدف از ارائه اين طرح را تثبيت و ترويج فرهنگ اقوام عنوان كرد. در پايان اظهارات مخالفان و موافقان ،فوريت طرح به راي گذاشته شد كه به تصويب نرسيد.

جزئيات لايحه جامع خدمات  رساني به ايثارگران اعلام شد
خبرگزاري كار ايران: رئيس بنياد شهيد وامور ايثارگران، گفت: لايحه جامع خدمات  رساني به ايثارگران، توسط هيات دولت تصويب شد و براي تصويب نهايي توسط رئيس جمهور به مجلس  ارسال شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، دكتر دهقان، معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، گفت:اين لايحه خانواده  هاي شهدا، جانبازان و آزادگان را تحت پوشش خود قرار داده است و در اين لايحه، رزمندگان مورد توجه قرار نگرفته  اند.وي افزود: براي رزمندگان نيز دستگاه ذي  ربط يعني وزارت دفاع، بايد لايحه  اي تعيين كند و مجموع خدمات مملكت را در اختيار رزمندگان قرار دهد.
دهقان با اشاره به جزئيات لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران، گفت: به موجب اين لايحه در بخش مسكن، تسهيلات بانكي مسكن و  زمين ارائه مي  شود و براي تبديل به احسن كردن آن و كم و كيف و چگونگي واگذاري آن، آيين  نامه  هايي پيش  بيني شده است. وي بخش بعدي آن را خدمات بهداشت و درمان جامعه ايثارگر عنوان كرد و افزود: در اين بخش ما بيشتر توجه خود را به جانبازان و مسائل و مشكلات آنان معطوف كرده  ايم.رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، گفت: در بخش بهداشت و درمان جانبازان، شعار اساسي ما حفظ و ارتقاي سلامت جانبازان است و براي راهبرد اين موضوع، مراكز تخصصي درمان و مراقبتي جانبازان به وجود آمده است.
وي افزود: به موجب اين لايحه، ما موظف هستيم بانك اطلاعاتي درماني كامل جانبازان را در تمام سطوح براي حفظ و ارتقاي سلامت وي تهيه كنيم.دهقان، با اشاره به تسهيلات استخدامي جامعه ايثارگر، گفت:اين لايحه، تسهيلات استخدامي ايثارگران را در بخش  هاي دولتي و خصوصي مورد توجه قرار داده است.وي افزود:همچنين ايجاد صندوقي كه كارآفريني و اشتغال را مورد توجه قرار دهد و از جامعه هدف حمايت كند، در اين لايحه پيش  بيني شده است.وي افزود: ما در حال حاضر به دنبال ايجاد تسهيلات اداري جامعه ايثارگر هستيم كه به موجب آن، ساعات كاري جانبازاني كه وضعيت سلامت قابل قبولي ندارند و همسران اين جانبازان و همسران شهيد سرپرست خانوار، بازنشستگي زودرس داشته باشند و اين افراد با ۲۵ سال خدمت با درخواست خود مي  توانند بازنشسته شوند كه اين موضوع نيز در لايحه پيش  بيني شده است.

در پي هشدار وزارت بهداشت نسبت به شيوع وبا؛
مسافران مرزهاي شرقي به ايران قرنطينه مي شوند
ايسنا: يك متخصص عفوني اعلام كرد: طبق اقدامات مركز مديريت مبارزه با بيماريها و معاونت سلامت وزارت بهداشت كليه مسافراني كه از مرزهاي شرقي با بيماري اسهال وارد ايران مي شوند تحت قرنطينه بهداشتي قرار مي گيرند تا صحت عدم ابتلا به وبا در آنها محرز شود.
دكتر مرداني در گفت وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، با بيان اين كه وبا يك بيماري عفوني حاد اسهالي است كه عمدتا در فصل تابستان ديده مي شود، اظهار كرد: صرف آب و غذاي آلوده عمده ترين عامل بروز اين بيماري است.
وي ادامه داد: بيماري وبا در جنوب شرقي آسيا يكي از بيماريهاي بومي كشورهاي بنگلادش، هند و پاكستان است ولي اين بيماري در فصل تابستان كشورهاي همسايه آنها را نيز گرفتار مي كند.اين متخصص عفوني با بيان اين كه عمده ترين راه انتقال وبا استفاده از آب آلوده به ميكروب وباست، اظهار كرد:   شستن ميوه و سبزيجات با اين آب آلوده مي تواند عامل انتقال ميكروب وبا باشد.
مرداني با اشاره به شيوع وبا در كشور افغانستان افزود:از اوايل تابستان ۳ هزار و ۵۰۰ مورد احتمال وبا در افغانستان ثابت شده كه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از اين افراد بستري و حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر در ماه گذشته به علت اين بيماري جان خود را از دست داده اند.
اين متخصص بيماريهاي عفوني اسهال شديد، تعداد دفعات اجابت مزاج و استفراغ را از علايم وبا دانست و به ايسنا گفت: اين بيماري در فرد موجب بي حالي، ضعف،  از دست رفتن آب از بدن مي شود و حتي موجب آسيب هاي كليوي در فرد مي شود.
مرداني با تأكيد بر اين كه با تشخيص و درمان به موقع، اين بيماري قابل درمان است، تصريح كرد: خطر مرگ ناشي از درمان نادرست وبا صرفا يك درصد است و اين به نحويست كه امكان بهبودي و درمان ۹۹ درصد است.وي با اشاره به اين كه با تشخيص به موقع، جايگزين كردن آب از دست رفته وبا قابل كنترل است، خاطرنشان كرد:  در صورتي كه بيمار قادر به خوردن مايعات باشد پودر ORS تجويز مي شود و در غير اين صورت از سرم هاي تزريقي استفاده مي شود.
اين متخصص بيماريهاي عفوني به مسافران تابستاني هشدار داد از مصرف آب و مواد غذايي مشكوك در مسافرت به شدت پرهيز كنند و در صورت استفاده از آب چاه و چشمه حتما آن را بجوشانند.وي همچنين افزود:در مسافرت از ميوه هاي پوست دار مانند موز و خيار استفاده شود.مرداني در پايان با تأكيد بر شست وشوي مكرر دست ها با آب و صابون خاطرنشان كرد: تجربه ثابت كرده كه شست و شوي مكرر دستها با آب و صابون زنجيره انتقال بيماري وبا را از بين مي برد.
از سوي ديگر رئيس  اداره  بيماريهاي  منتقله  از آب و غذاي وزارت  بهداشت ، راههاي  انتقال  عامل  بيماري  وبا را مدفوعي  و دهاني  ذكركرد و افزود: از طريق  خوردن  آب آشاميدني  آلوده ، غذاي  آلوده  و عدم  رعايت  موازين  بهداشت ، وبا به  فرد منتقل  مي شود.
دكتر سروش  اظهار داشت :به  همين  دليل  شستن  دستها با آب و صابون  مايع ، ضدعفوني  كردن  سبزيجات  و ميوه ها قبل  از مصرف  و استفاده  ازآب  آشاميدني  سالم مهمترين  موازين  بهداشتي  براي  جلوگيري  از وبا است .

حداد عادل درگذشت پادشاه عربستان را تسليت گفت
مهر: غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي با ارسال پيامي به شيخ صالح بن حمد رئيس مجلس شوراي پادشاهي عربستان سعودي با اظهار تاسف و تاثر از درگذشت ملك فهد بن عبدالعزيز پادشاه كشور عربستان مراتب تسليت خود را ابلاغ كرد. در پيام تسليت رئيس مجلس آمده است: ضمن ابراز تسليت به جنابعالي، دولت و ملت برادر عربستان سعودي از خداوند متعال براي آن مرحوم رحمت و غفران الهي و براي بازماندگان صبر و شكيبايي و براي ملت مسلمان و برادر كشور پادشاهي عربستان سعودي بهروزي و سعادت مسئلت دارم. حداد عادل در اين پيام ابراز اميدواري كرده است در دوره جديد، روابط دوستانه دو كشور دوست و برادر در تمام زمينه ها بيش از پيش توسعه و تحكيم يابد.

پيام تسليت هاشمي رفسنجاني به ملك عبدالله
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در پيامي به ملك عبدالله درگذشت ملك فهد پادشاه عربستان سعودي را تسليت گفت. هاشمي رفسنجاني در پيام خود به ملك عبدالله آورده است: ضايعه درگذشته جناب خادم الحرمين ملك فهد موجب تاسف و تاثر خاطر اينجانب گرديد. درگذشت ايشان را به حضرت عالي، دولت عربستان و به ويژه مردم اين كشور تسليت مي گويم و از درگاه خداوند متعال براي ايشان رحمت و غفران واسعه مسالت مي نمايم. اميدوارم در پرتو درايت و مديريت عاليه حضرتعالي بر كشور عربستان سعودي به عنوان پادشاه و خادم الحرمين وحدت جهان اسلام تحكيم بيشتري يافته و به ويژه روابط دوجانبه تهران - رياض و همكاريهاي منطقه اي توسعه و تعميق گسترده تري يابد.

رئيس مجلس بوسني: انتخاب احمدي نژاد
تبلور اراده مردم ايران بود
مهر: شفيق جعفرويچ رييس مجلس نمايندگان بوسني و هرزگوين اظهار داشت: انتخاب دكتر احمدي نژاد به عنوان رييس جمهور جديد ايران تبلور خواست و اراده مردم ايران در انتخابات اخير رياست جمهوري در كشور بود و ما به اين انتخاب و اراده احترام مي گذاريم. شفيق جعفر در ديدار با محمدرضا مرشد زاده سفير جمهوري اسلامي ايران در بوسني و هرزگوين افزود: از صميم قلب آرزو مي كنيم كه دولتمردان و سياستمداران جمهوري اسلامي ايران بتوانند همچون گذشته با هوشمندي از چالشهاي بين المللي فراروي جمهوري اسلامي ايران با موفقيت و سربلندي بيرون بيايند.
وي خاطرنشان كرد كه جمهوري اسلامي ايران در قلوب ملت بوسني و هرزگوين قرار داشته و كمك ها و حمايت هاي ايران در دوران سخت دفاع و دوران بازسازي بوسني انكارناپذير بوده و ما همواره خود را قدردان و مديون جمهوري اسلامي ايران مي دانيم.

فراكسيون اصولگرايان دست احمدي نژاد
را درباره كابينه باز گذاشت
ايسنا:عضو فراكسيون اصولگريان مجلس گفت: در جلسه فراكسيون پيشنهاد عدم اظهارنظر و بررسي ليست پيشنهادي كابينه از سوي فراكسيون اصولگرايان راي آورد، كه براساس آن فراكسيون اظهار نظر رسمي  نمي كند و هر كسي را خود آقاي احمدي نژاد معرفي كرد در موعد مقرر مورد بررسي قرار مي گيرد.ايماني، عضو فراكسيون اصولگرايان، با بيان اينكه در جلسه مجمع عمومي  اين فراكسيون كه عصر ديروز تشكيل شد نزديك به ۱۲۰ نفر از نمايندگان حضور داشتند گفت: هيات رئيسه فراكسيون دستور كار و نظرات جلسه پيش از ظهر شوراي مركزي را اعلام و اظهار داشت كه در جلسه پيش از ظهر به اين نتيجه رسيديم كه فراكسيون روي ليست پيشنهادي كابينه هيچ اظهار نظري نكند و انتخاب وزرا به خود آقاي احمدي نژاد محول گردد و هر ليستي كه ايشان داد فراكسيون روي آن عمل كند.

دستگاه هاي امنيتي، انفجار در مقابل پارك ملت
را بررسي مي كنند
فارس: معاون امنيتي وزير كشور گفت: انفجار صبح ديروز مقابل پارك ملت تهران، بمب دست ساز صوتي بوده كه هيچ ارتباطي به دفتر هواپيمايي انگلستان ندارد.
علي اصغر احمدي معاون امنيتي وزير كشور گفت: انفجار صبح ديروز تهران بمب دست ساز صوتي بود كه در يك سطل زباله مقابل پارك ملت كار گذاشته شده بود و هيچ گونه تلفاتي هم در پي نداشته است. احمدي افزود: دستگاه امنيتي و انتظامي كشور كار خود را براي شناسايي عاملين اين انفجار آغاز كرده اند. معاون امنيتي وزير كشور درخصوص انگيزه عاملين اين انفجار گفت: نيازمند اطلاعات بيشتري هستيم ولي نوع انفجار، از نوع انفجارهاي زمان انتخابات است و شايد يك منشأ داشته باشد.
خبرگزاري فرانسه و برخي رسانه هاي انگليسي با ادعاي نزديكي محل انفجار اين بمب با دفاتر دو شركت انگليسي بريتيش ايرويز و بريتيش پتروليوم در تهران ادعا كردند اين انفجارها بر عليه دفاتر شركت هاي انگليسي بوده است.

حمايت كروبي از دبيركلي خاتمي در مجمع روحانيون
ايسنا: يك عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز گفت كه مهدي كروبي بر تلاش اعضا جهت اقناع سيدمحمد خاتمي براي پذيرش سمت دبير كلي اين تشكل تأكيد دارد.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي ابطحي با بيان اين كه مجمع هنوز به تصميم جديدي براي انتخاب دبير كل نرسيده است، در عين حال افزود: اجماع اعلام نشده اي در جهت تلاش براي دبيركلي سيد محمد خاتمي وجود دارد. وي با اشاره به رايزني هاي فراواني كه در اين جهت صورت گرفته و از اين پس مي گيرد، گفت:طبعا با پايان فعاليت دولت اصلاحات و اتمام رياست جمهوري سيدمحمد خاتمي به طور رسمي از وي براي پذيرش سمت دبير كلي مجمع روحانيون درخواست خواهيم كرد. ابطحي با بيان اينكه همه اعضاي مجمع از جمله مهدي كروبي بر ادامه فعاليت اين تشكل تأكيد دارند، يادآور شد: آقاي كروبي چندين بار از آقاي خاتمي به عنوان دبيركل مطلوب اين تشكل پس از خود ياد كرده است. از اين رو مي توان گفت كروبي نيز مشوق اعضاي مجمع براي اقناع خاتمي جهت پذيرش سمت دبير كلي است.

شيباني عضو هيات موسس جمعيت
وفاداران انقلاب اسلامي شد
ايسنا: عباس شيباني، عضو شوراي شهر و نماينده پنج  دوره مجلس همراه با ابوالفتح دعوت، به جمع اعضاي هيات موسس جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي پيوستند.
عظيمي، دبير كميته سياسي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي  با اشاره به برگزاري جلسه هيأت موسس اين تشكل سياسي، گفت: باتوجه به اين كه دو عضو هيات موسس اين تشكل يعني آقايان حسين اميراحمدي و وفامهر به طور دائم در جلسات هيات موسس و شوراي مركزي حضور نداشتند، اعضاي هيات موسس تصميم گرفتند كه دو نفر ديگر يعني آقايان شيباني و ابوالفتح دعوت به عنوان جايگزين انتخاب شوند.

محسن رضايي براي تشكيل حزب سياسي
هنوز به نتيجه نرسيده است
فارس: رئيس ستاد انتخاباتي محسن رضايي اعلام كرد كه اين فعال سياسي براي تشكيل حزب سياسي هنوز به نتيجه نرسيده است. اميرعلي اميري با اعلام اين مطلب گفت: آقاي رضايي پس از انصراف از كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري از اعضاي ستاد خود خواست تا براي ماندگار ماندن اين مجموعه نظراتشان را اعلام كنند. يكي ازاين راه ها تشكيل حزب سياسي با محوريت اعضا بود.
جمعيت زنان مجموعه مكتوب مطالبات زنان از رئيس جمهوري آينده را منتشر مي كند
فارس: جمعيت زنان جمهوري اسلامي مجموعه مكتوب مطالبات زنان از رئيس جمهوري  آينده را تهيه كرده و به زودي اقدام به انتشار آن خواهد كرد.
فرزانه مافي عضو شوراي مركزي اين تشكل اظهار داشت: در جلسه يكشنبه آينده شوراي مركزي كه پس از تعطيلات تابستاني برگزار مي كنيم، درخصوص انتشار اين مجموعه مكتوب تصميم گيري خواهيم كرد.

دادگاه يك متهم به جاسوسي هسته اي برگزار شد
ايسنا:دادگاه يكي از متهمان پرونده جاسوسان هسته اي روز گذشته در دادگاه انقلاب برگزار شد. يكي از متهمان پرونده جاسوسان هسته اي روز گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حاضر و جلسه رسيدگي به اتهامات وي برگزار شد.

مجاهدين انقلاب به عضويت
جبهه دموكراسي خواهي درنمي آيد
ايسنا: محسن آرمين درباره جلسه دوشنبه شب شوراي سياسي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: «درجلسه شوراي سياسي مصوبات كنگره فوق العاده اخير سازمان مورد بررسي قرار گرفت و درباره بيانيه پاياني كنگره نيز بحث شد. در اين زمينه جمع بندي به عمل آمد كه ان شاءالله بيانيه كنگره در روزهاي آينده منتشر خواهد شد.»
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در پاسخ به سئوالي مبني بر عدم شركت اين سازمان در جبهه دموكراسي خواهي گفت: «ما از تشكيل اين جبهه استقبال مي كنيم اما سازمان به عضويت اين جبهه درنخواهد آمد، دلايل آن هم مفصل است كه طي يك مصاحبه دلايل مبني بر عدم شركت در اين جبهه را اعلام كرده ام .بنابراين موضع كلي ما استقبال از اصل تشكيل اين جبهه است؛ اما سازمان بنا به دلايلي كه پيش از اين هم اعلام كرديم آمادگي شركت در اين جبهه را ندارد.»

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |