چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۴ - Aug 3, 2005
در خاتمه جلسه ديروز شوراي اسلامي شهر تهران اعلام گرديد
انتخاب شهردار تهران به هفته آ ينده موكول شد
گروه شهري: درپي تبادل نظر اعضاي شوراي شهر براي انتخاب شهردار تهران كه در جلسه ديروز شوراي شهر صورت گرفت، بحث و بررسي دراين باره به هفته آينده موكول گرديد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران در حاشيه جلسه علني و بدون حضور مستمع شورا گفت: بررسي و تبادل نظر اعضاي شوراي شهر براي انتخاب شهردار تهران همچنان ادامه دارد.
اگرچه وي نسبت به نتيجه بخش بودن جلسه بعد ابراز اميدواري كرد، ولي درعين حال گفت: ممكن است نظرات و ديدگاه هاي اعضاي شوراي شهر به قدري متفاوت باشد كه در جلسه بعدازظهر نيز شهردار تهران مشخص نشود.
چمران همچنين خاطرنشان كرد: درصورتي كه جلسه روز سه شنبه به نتيجه اي مشخص نرسد، ادامه بحث و بررسي براي انتخاب شهردار تهران به هفته آ ينده موكول خواهد شد.
وي بي آنكه نامي از افراد و نامزدهاي موردنظر براي تصدي شهرداري تهران ببرد گفت : درحال حاضر ۶ نفر در مرحله نهايي انتخاب قرار گرفته اند كه اعضاي شوراي شهر از بين آنها شهردار را انتخاب خواهند كرد.
شوراي شهر تاكنون ۳۰ نامزد پيشنهادي براي تصدي پست شهرداري را مورد مطالعه و بررسي قرارداده است.
پيش بيني مي شود كه راي گيري براي انتخاب و معرفي رسمي شهردار در جلسه علني شوراي شهر به عمل آيد.

گرم ترين آخر هفته تابستان
احتمال افزايش دماي هواي تهران تا ۴۴ درجه
003894.jpg
گروه شهري: دماي هواي تهران اواخر هفته جاري به ۴۴ درجه سانتيگراد مي رسد.
به گزارش شبكه خبري بي.بي.سي، دماي هواي تهران از امروز تا روز شنبه به تدريج از ۴۰ درجه به ۴۴ درجه سانتيگراد رسيده و از اين رو شهروندان تهراني هواي گرمي را در پيش رو خواهند داشت.
طبق پيش بيني هاي انجام شده دماي هواي تهران امروز (چهارشنبه) به ۴۰ درجه، پنج شنبه (فردا) ۴۲ درجه و در روزهاي جمعه و شنبه به ۴۴ درجه سانتيگراد مي رسد.با توجه به افزايش دماي هواي تهران طي روزهاي آينده، به شهروندان توصيه شده است در مصرف آب صرفه جويي كنند. كارشناسان آبفاي تهران در همين زمينه توصيه كرده اند كه شهروندان از مصرف آب براي شستشوي خودرو و فضاي عمومي شديدا اجتناب كنند. همچنين مسئولين شركت توزيع برق اعلام كردند با توجه به افزايش دماي هوا، احتمال افزايش مصرف برق وجود دارد و به همين دليل توصيه مي شود در مصرف بهينه برق، صرفه جويي كنند.
به نظر مي رسد عدم توجه به توصيه هاي يادشده مي توانند به قطعي جريان آب و برق در برخي محلات منجر شود.
براساس اخبار موجود در پي افزايش دماي هواي تهران طي دو هفته گذشته، شهروندان با رعايت توصيه هاي اعلام شده توانستند از بروز بحرانهاي احتمالي جلوگيري كنند.
صرفه جويي آب به ميزان ۵درصد موجب شد تا عموم شهروندان در آن روزهاي گرم همچنان از نعمت آب بهره مند شوند.

۶ مركز نظارت دام در تهران
003888.jpg
خبرگزاري فارس: مدير عامل سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي شهرداري تهران گفت: به منظور ساماندهي ذبح دام و تامين پروتئين تهران ستادي تشكيل شده تا ۶ مركز در مناطق حاشيه اي شهر تهران توسط اين ستاد ايجاد شود كه نياز روزانه مردم به دام را برطرف كنند.حسن طاهري افزود: با تشكيل اين ستادها و با حضور نيروهاي دامپزشكي قطعا ًمسئله نظارت بر سلامت دامها نيز حل خواهد شد. وي گفت: چون نظارتي بر كشتار دام ها صورت نمي گيرد نمي توانيم بگوييم از استاندارهاي سلامتي برخوردار هستند يا نه.
طاهري گفت: كلنگ احداث ۲ مركز از اين ۶ مركز سال گذشته در مناطق ۱۸ و ۱۵ تهران به زمين خورد و تا ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

خطر انباشت زباله در كوه دماوند
003891.jpg
خبرگزاري فارس: سرپرست كميته محيط زيست ستاد دوستداران دماوند پاك گفت: قله دماوند كه يكي از نمادهاي كشور ايران و افتخار هر ايراني است، در معرض تخريب هاي زيست محيطي شديد قرار دارد.
حسين عبيري گفت : دماوند فعلي مملو از باطريها و زباله هايي است كه مستقيما در همان محل آتش زده مي شوند.وي گفت: باطريهاي قلمي براي اينكه طول عمر زياد داشته باشند از مواد راديواكتيو در آنها استفاده مي كنند و قدرت آلودگي اين باطريها يك سد را مي تواند آلوده كند اما در حال حاضر دماوند پر از اين باطريهايي است كه توسط گردشگران در منطقه رها شده است.

خروج ۲۰۰ هزار خودروي فرسوده
003885.jpg
ايلنا: معاون محيط انساني سازمان حفاظت محيط زيست، گفت: مصوبه خروج ۲۰۰ هزار خودروي فرسوده تا پايان سال ۱۳۸۴ به تصويب هيات دولت رسيد.
دكتر يوسف حجت گفت: از اين ۲۰۰ هزار خودروي فرسوده خروج ۹۰ هزار خودرو را شركت ايران خودرو، ۹۰ هزار خودرو شركت سايپا و ۲۰ هزار دستگاه ديگر را گروه خودروسازي بهمن، تقبل كرده است.وي افزود: اگر چه اين مصوبه تصويب شده است؛ ولي هنوز ابلاغ نشده است كه ممكن است اين تاخير در ابلاغ به دليل گذراندن مراحل اداري و يا مخالفت وزارت اقتصاد و دارايي، باشد.

ساختمان هاي بلندمرتبه تهران
مجهز به باند فرود  بالگرد مي شوند
نخستين جلسه كميته تخصصي جستجو، نجات و اسكان اضطراري ستاد مديريت بحران شهر تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران دكتر مازيار حسيني، رئيس اين مركز در سخناني با اشاره به مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر تقويت و عملياتي نمودن سيستم مديريت بحران شهر تهران گفت: براساس مطالعات انجام شده و تجربيات به دست  آمده، فرآيند «مديريت مقابله» به۲۰ فعاليت در قالب ۲۰ كميته تقسيم شده است كه هر كميته با محور قرار دادن يك فعاليت تخصصي به برنامه ريزي جهت افزايش آمادگي، شناسايي توان و تعيين نقش عملياتي هر يك از سازمان هاي عضو آن كميته خواهد پرداخت.
وي افزود: براساس نوع هر يك از فعاليت هاي ۲۰ گانه، سازمان هاي مسئول هر كميته انتخاب شده اند كه بايد با برگزاري نشست هاي مشترك و تحت نظارت و هدايت ستاد مديريت بحران شهر تهران به پيشبرد هداف پيش بيني شده از جمله رسيدن به هماهنگي لازم ميان سازمان هاي مسئول نائل گردند. به اين ترتيب سامانه فرماندهي حادثه براي رويارويي با حوادث و بلاياي طبيعي شكل گرفته و از انسجام لازم برخوردار خواهد شد.
رئيس مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در ادامه گفت: براساس اين برنامه از اين پس مانورهاي آمادگي نيز با توجه به فعاليت هاي بيست گانه تخصصي توسط سازمان هاي مسئول و عضو هر يك از اين بيست كميته انجام خواهد شد.
همچنين رئيس  مركز پيشگيري  و مديريت  بحران  شهر تهران  از ابلاغ  طرحي  به  شهرداري هاي  مناطق  ۲۲ گانه  شهر تهران  خبر داد كه  براساس  آن ، ساختمان هاي  بلند مرتبه پايتخت  به  باند فرود بالگرد مجهز مي شوند.
به گزارش ايرنا، مازيار حسيني  افزود: مركز مديريت  و پيشگيري  بحران  شهر تهران  در طرحي  پيشنهادي  به  معاونت  شهرسازي  شهرداري ، تجهيز ساختمان هاي  بلند مرتبه  شهر به  باند فرود بالگرد را خواستار شد و اين  معاونت  نيز در بخشنامه اي  اجراي  اين  طرح  در تهران  را ضروري  اعلام  كرد.
وي  تصريح  كرد: بر اين  اساس ، تمامي  ساختمان هاي  بلند مرتبه اي  كه  در بيش  از هشت  طبقه  احداث  مي شود، بايد مجهز به  باند فرود بالگرد در بام هاي  خود باشند.

كنترل نامحسوس آموزشگاههاي رانندگي
براي جلوگيري از تخلفات
خبرگزاري فارس: معاون راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: كنترل نامحسوس در مقابله با تخلفات آموزشگاه هاي رانندگي بهترين روش است و ما به اين شيوه تاكنون با ۱۲۰ آموزشگاه متخلف برخورد كرده ايم.
محسن انصاري با اشاره به هجوم مردم به آموزشگاه هاي رانندگي كه دليل آن را زمان كم باقيمانده تا اجراي قوانين جديد براي گرفتن گواهينامه دانست، گفت: متاسفانه عدم اطلاع شهروندان از قوانين باعث شده تا مردم به آموزشگاه هاي رانندگي هجوم برده و همين امر موجبات تخلفات برخي از مديران آموزشگاه ها را فراهم كرده است.
وي گفت: در راهنمايي و رانندگي با كنترل نامحسوس تا حدودي توانسته ايم جلوي برخي از اين تخلفات را بگيريم وبا آنها برخورد لازم را انجام دهيم.
انصاري افزود: ظرف مدت ۲ سال گذشته با حدود ۱۲۰ آموزشگاه متخلف برخورد شده است كه در برخي از موارد منجر به تعطيلي آموزشگاه يا حتي لغو پروانه آموزش آموزشگاه شده است.

نخستين شهرك آموزشي ترافيك شرق
تهران به بهره برداري رسيد
003882.jpg
نخستين شهرك آموزش ترافيك شرق تهران ديروز با حضور جمعي از مديران شهري و مسئولان شهرداري منطقه ۱۳ به بهره  برداري رسيد.
اين شهرك آموزشي در زميني به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با هزينه  اي بالغ بر يك ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال به منظور آشنايي شهروندان به خصوص كودكان و نوجوانان با اصول و مقررات راهنمايي احداث شده و نقش بسزايي در آموزش و فراگيري قوانين ترافيكي به كودكان و نوجوانان دارد.
بنابراين گزارش، شهرك مذكور به لحاظ ساختاري، نمونه كوچكتري از خيابان  هاي يك شهر است و در آن پل عابر پياده هوايي، سرپناه ايستگاه اتوبوس، تابلوهاي جهت  نما و آموزش ترافيك در معابر و تقاطع  ها، ۱۵ دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسيكلت آموزشي، سالن آمفي تئاتري به مساحت ۱۵۰ متر مربع با ظرفيت ۲۶۰ نفر قرار دارد.
همچنين خط كشي  هاي محوري عابر پياده و هشدار در معابر و شبكه خياباني با تقاطع  ها و ميادين لازم در اين شهرك، تعبيه شده است. كودكان ضمن بازديد، آموزش و استفاده از وسايل آموزشي اين شهرك، خودشان هم به عنوان يك پليس راهنمايي عمل كرده و انگيزه، شور و نشاط خاصي را در اداره و روند كار اين شهرك ايجاد مي كنند.مهندس عباس قديري، شهردار منطقه ۱۳ در مراسم بهره  برداري از شهرك آموزشي ترافيك، با تأكيد بر اينكه ارتقاي سطح فرهنگ ترافيك شهروندان از وظايف مديريت شهري است، افزود: تمامي شهروندان مي  توانند در طول ايام هفته همراه با خانواده در شهرك آموزش ترافيك در پارك جنگلي سرخه حصار حضور يافته و مقررات و قوانين ترافيكي را به كودكان و نوجوانان خود به صورت تئوري و عملي آموزش دهند.

نقش ۳۰ درصدي دوربرگردان ها
در افزايش ظرفيت عبوري خودروها
گروه شهري: با اجراي هر دوربرگردان ظرفيت عبوري خودروها در محل انجام طرح در حدود ۳۰ درصد افزايش مي يابد.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر بهبهاني معاون حمل و نقل و ترافيك با بيان اين مطلب افزود: انتظار مي رود دوربرگردان هايي كه اخيرا در خيابان آزادي به اجرا درآمده موجب روان شدن حركت خودروها در اين مسير پر رفت و آمد شود.
وي با تاكيد بر اينكه با انسداد تقاطع هاي خوش و بهبودي، خودروها با سرعت و سهولت بيشتري در خيابان آزادي تردد مي كنند، تصريح كرد: مديريت شهري درحوزه ترافيك، اجراي طرح هاي سريع كه محصول آن در كمترين زمان ممكن به بار نشسته و در جهت خدمت به مردم مورد استفاده قرار گيرد را دستور كار دارد.
دكتر بهبهاني دوربرگردان خيابان هاي آزادي را نمونه اي از پروژه هايي كه در مدتي كوتاه طراحي شده و به مورد اجرا درآمده قلمداد كرد و افزود:  اصلاحات هندسي به عمل آمده در اين مسير پر اهميت با توجه به وجود مراكز مهمي مانند فرودگاه مهرآباد و پايانه غرب، تاثير قابل توجهي بر كاهش زمان سفر بر جا مي گذارد.
وي با تاكيد بر اينكه براي اولين بار در دنيا از دوربرگردان به عنوان يك المان كوچك و ساده ترافيكي در يك اقدام بزرگ و پيچيده شهري يعني حذف تقاطع استفاده شده، اظهار داشت: طرح دوربرگردان ها علاوه بر توجيه اقتصادي و زيست محيطي از نظر نوآوري كه در عين سادگي در آن به كار رفته نيز قابل تامل است.

توضيح
درپي خبر مربوط به باغ ملك، وكيل مالكين اين باغ توضيحي به شرح زير اعلام كرده است:
باغ ملك هيچگاه به تملك رسمي و قانوني شهرداري درنيامد چراكه رياست محترم وقت مجتمع قضايي شميران از دستور تملك و تحويل باغ موصوف به شهرداري به لحاظ عدم رعايت قانون تملك از سوي شهرداري عدول نموده و باغ موصوف كماكان در تصرف و مالكيت قانوني موكلين قرار دارد و اضافه مي نمايد باغ ملك فاقد درب و ديوار بوده كه بر روي مردم بسته باشد و باغ در بهترين وضعيت ممكن نگهداري مي شود و هرگز رو به نابودي نبوده است.شهردار محترم قيمت باغ را قريب ۷۰ ميليارد ريال اعلام نموده، در حالي كه قيمت مذكور مبناي قيمت سال ۸۱ مي باشد.
بديهي است درصورتي كه شهرداري قصد تملك باغ ملك را دارد مكلف به پرداخت قيمت كارشناسي روز مي باشد.
اگر شهرداري واقعاً قصد تملك باغ ملك را دارد، موكلين جهت توافق با شهرداري وفق مقررات و دستورات جناب دكتر احمدي نژاد و مصوبات شوراي محترم اسلامي شهر تهران آمادگي دارند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |