همشهری آنلاین: هفته نوزدهم بوندس لیگا با دیدار دو تیم جنوب آلمان آغاز شد. پیروزی یک بر صفر اشتوتگارت بر فرایبورگ دو تئوری را به اثبات رساند. فرایبورگ ضعیف‌ترین تیم لیگ در خانه خود است و اشتوتگارت از بحران خارج شده است.

فرایبورگ با این شکست به منطقه خطرناک جدول لغزید. اما اشتوتگارت با کسب دومین پیروزی در دور برگشت خود را به میانه جدول رساند.

روز شنبه (۲۳ ژانویه/ ۵ بهمن) با برگزاری ۶ دیدار هفته نوزدهم پی‌گیری شد. در یکی از دیدارهای دیدنی این هفته، بایرن مونیخ و وردر برمن در مقابل هم قرار گرفتند. مونیخ اکنون با بازگشت فرانک ریبری، ستاره فرانسوی‌اش، با ترافیک بازیکن روبرو شده است. ریبری هرچند برای حضور در میدان ضمانت دارد، اما مونیخی‌ها بدون او هم در یازده دیدار گذشته با پیروزی میدان را ترک کرده‌اند.

وردر برمن اما پس از شکستن رکورد ۲۴ پیروزی پیاپی، گویا چشمش زد‌ه‌اند واکنون با ۴ شکست در سراشیبی میانه جدول قرار گرفته است.

در این دیدار بایرن مونیخ با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یافت و حداقل تا روز یکشنبه صدرنشین خواهد بود.

شالکه و بحران مالی

در شهرآورد غرب، این هفته شالکه به مصاف بوخوم رفت. شالکه از ضعف مونیخ و هامبورگ در دور رفت استفاده کرد و اکنون با سماجت در رتبه دوم جدول ایستاده است. قرار گرفتن شاگردان فلیکس ماگات در رتبه دوم جدول در حالی است که خبر بحران مالی شالکه در روزهای آخر سال میلادی نگاه‌ها را به این تیم جلب کرد و عجیب‌تر این که شالکه در تعطیلات زمستانی چند بازیکن جدید نیز به خدمت گرفت. در این دیدار شالکه در حالی که با نتیجه ۲ بر 0 در پیش بود، وحید هاشمیان موفق شد در دقیقه ۸۲ نتیجه را به ۲ بر 1 تغییر دهد و راه را برای تساوی بوخوم با گل دقیقه ۹۲ سستاک باز کند.

با این تساوی شالکه به رتبه سوم جدول تنزل یافت.

فان نیستلروی در هامبورگ

جمعه شب در پایان تمرین هامبورگ، برونو لابادیا سر مربی تیم در حالی که لبخندی بر لب داشت، خبر پیوستن رود فان نیستلروی، ستاره رئال مادرید به هامبورگ را نه تائید و نه رد کرد. این درحالی است که روزنامه اسپانیائی ال موندو نوشت که فان نیستلروی روز دوشنبه برای معاینه پزشکی به هامبورگ خواهد رفت.

با این حال دوئل مستقیم هامبورگ و دورتموند از دیگر بازی‌های دیدنی این هفته بود. با یک مقایسه جالب می‌توان فهمید که چرا شاگردان یورگن کلوپ در دورتموند موفق عمل می‌کنند.

دورتموند برخلاف هامبورگ وقتی از حریف پیش می‌افتد، دیگر بازی را از دست نمی‌دهد. مقایسه گل‌های زده و خورده دو تیم این ادعا را به اثبات می‌رساند. هر دو تیم ۱۹ گل دریافت کرد‌اند، هرچند دورتموند با ۲۶ گل زده حتی ۱۰ گل هم از هامبورگ کمتر به ثمر رسانده، اما با تنها یک امتیاز اختلاف بعد از هامبورگ در رتبه پنجم قرار دارد. این دیدار بانتیجه‌ یک بر صفر به سود دورتموند به پایان رسید.

در سه دیدار باقیمانده هانوفر که در هفت هفته گذشته در انتظار پیروزی بود، این هفته با مربی جدیدش، میرکو اسلومکا به مصاف ماینتس رفت که با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد.
در دیداری دیگر آینتراخت فرانکفورت، تیم هفتم جدول به مصاف اف. ث. نورنبرگ، تیم هفدهم جدول رفت که دو تیم به تساوی یک بر یک بسنده کردند.

در آخرین دیدار هم بوروسیا مونشن گلادباخ که در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد به مصاف تیم بحران زده هرتا از برلین رفت که تنها با ۹ امتیاز در قعر جدول در انتظار سقوط به دسته دوم نشسته است. دو تیم در این دیدار به تساوی بدون گل دست یافتند.

دیدارهای روز یکشنبه

به گزارش دویچه‌وله، هفته نوزدهم با برگزاری دو دیدار در روز یکشنبه (4 بهمن) به پایان می‌رسد. اف ث کلن در هفته‌ای سرنوشت‌ساز بدون ستارگانی چون پودولسکی، نواکویج و ایشیاکو به مصاف وولفسبورگ، قهرمان فصل قبل می‌رود که اکنون با ۶ پیروزی، ۶ تساوی و ۶ شکست در رتبه ۹ جدول قرار دارد. وولفسبورگ با ۳۵ گل خورده دارای ضعیف‌ترین خط دفاعی بوندس‌لیگاست.

در دیدار پایانی هفته نوزدهم بایر لورکوزن برای دفاع از مقام صدرنشینی‌اش در مقابل هوفن‌هایم وارد میدان می‌شود. لورکوزن تنها تیم بوندس‌لیگاست که هنوز هیچ شکستی نداشته است.