همشهری‌آنلاین: تلویزیون LED سه‌بعدی از سوی شرکت کره‌یی سامسونگ الکترونیکس رونمایی شد

به گزارش ایسنا، این شرکت در مراسمی در مرکز تایم وارنر نیویورک، مدل‌های جدید تلویزیون‌های سه‌بعدی از جمله مدل‌های C7000 در اندازه 55 اینچ و تلویزیون سه‌بعدی با نور پس زمینه LED را که تصاویر را با وضوح غیرقابل وصفی نمایش می‌دهد، رونمایی کرد.

بینندگان این تلویزیون‌ها باید از عینک‌های الکترونیکی استفاده کنند که به سرعت باز و بسته می‌شوند و تصاویر طراحی شده برای چشم راست و چشم چپ افکت سه‌بعدی ایجاد می‌کنند.

رشد فن‌آوری سه‌بعدی به دلیل کمبود برنامه‌های ساخته شده، نیاز به استفاده از عینک‌های ویژه و قیمت‌های بالاتر دستگاه‌های سه بعدی کند بوده اما انتشار فیلم‌های سه‌بعدی جدیدی مانند آواتار علاقه را به این ابزار از نو ایجاد کرده است. [فروش جهانی آواتار از یک میلیارد دلار گذشت]

سامسونگ امیدوار است که حدود دو میلیون دستگاه تلویزیون سه‌بعدی را در سال جاری به فروش برساند و پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها از حدود دو هزار دلار برای مدل‌های 40 اینچی شروع شود و به حدود هفت هزار دلار برای مدل C9000 برسد که 55 اینچ اندازه دارد.

شرکت ژاپنی سونی نیز به تازگی اعلام کرده که تلویزیون‌های سه‌بعدی را از ماه ژوئن در ژاپن به فروش می‌رساند اما هنوز تاریخ عرضه آن در بازارهای خارجی را تعیین نکرده است.