سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت الکترونیک ژاپنی شارپ که در حال تلاش است در بازار تلویزیون‌های سه‌بعدی بر رقبای قدرتمندی مانند سامسونگ و پاناسونیک غلبه کند، مدعی است تصویر تلویزیون‌هایش روشن تر و واضح‌تر است

به گزارش آسوشیتدپرس این شرکت مستقر در اوساکای ژاپن که برند Aquos نمایشگرهای کریستال مایع را می سازد، ابتدا فوریت به بازار فرستادن تلویزیون‌‌های سه‌بعدی را مورد سوال قرار داده بود، و تردید داشت که مشتریان به خرید آنها علاقه نشان دهند. اما با رشد فزاینده تب فیلم‌‌های سه‌بعدی در هالیوود، و نیز تقاضای رو به رشد برای تلویزیون‌های با پنل مسطح، نظر خودش را عوض کرد.

این شرکت روز دوشنبه 12 آوریل وعده داد که این تابستان تلویزیون‌های سه‌بعدی را به بازار ژاپن ، و پیش از 31 مارس 2011 به بازار آمریکا، اروپا و چین بفرستد.

شارپ همچنین اعلام کرد که از چندین تکنولوژی پیشرفته برای ایجاد تصاویر روش‌تر و با رنگ‌های واضح تر به خصوص در رنگ‌های زرد، در تلویزیون‌های سه بعدی‌‌اش استفاده خواهد کرد. استفاده از این تلویزیون‌ها هنوز به عینک‌های مخصوص نیاز دارد.

یک تکنولوژی دیگر در این تلویزیون‌ها باعث می شود تصاویر سریع‌تر از تلویزیون‌های سه بعدی موجود فلش بزنند. این تغییر به معنای آن است که میزان محو شدن و چشمک زدن تصاویر که مشخصه تلویزیون‌‌های سه بعدی موچود است، کاهش پیدا می‌‌کند.

شارپ که در سال مالی منتهی به مارس، بیش از 10 میلیون دستگاه تلویزیون فروخته است، از لحاظ مالی در مقایسه با رقبای ژاپنی‌اش مانند شرکت سونی وضعیت مستحکمی دارد، زیرا علاوه بر ساختن تلویزوین تحت برند خودش، نمایشگرهایش را به سایر تولیدکنندگان تلویزیون هم می‌فروشد.

اما شارپ از لحاظ شهرت برند، به خصوص در کشورهای خارجی، همیشه در پشت سر شرکت تلویزیون‌سازی جهانی پیشگام سامسونگ قرار داشته است.

 ورود شارپ به بازار تلویزیون‌های سه بعدی رقابت میان سازندگان محصولات الکترونیکی ژاپنی و کره ای را تشدید خواهد کرد که از هم اکنون بر سر مشتریان جهانی در حال مبارزه هستند.

سامسونگ کره جنوبی هم اکنون تلویزیون‌های سه‌بعدی می فروشد، و رقیب ژاپنی، شرکت پاناسونیک در حال به دست آوردن موفقیت با تلویزیون‌های سه‌بعدی اش است، سونی هم قرار است امسال تلویزیون‌های سه بعدی اش را عرضه کند.

این هفته شارپ به خبرنگاران نشان داد که تصویر تلویزیونی یک مزرعه گل‌های آفتابگردان و سازهای برنجی طلایی رنگ با تکنولوژی جدیدش در مقایسه با صفحه‌‌های نمایش قدیمیتر واضح‌تر دیده می شوند، اما تفاوت در مورد رنگ‌های دیگر مانند صورتی‌ها و سبزها چندان قابل‌توجه نبود.

 شارپ نمونه‌های اولیه تلویزیون‌های سه‌بعدی‌اش را به نمایش گذاشت، که هنوز نیاز عینک های تیره حجیم برای سه‌بعدی دیدن نیاز دارند.

هفته گذشته شارپ نمایشگرهای سه‌بعدی کوچکتری را به نمایش در آورد که برای ماشین‌های بازی دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیازی به عینک‌های مخصوص هم ندارند.

شارپ می‌‌گوید تکنولوژی نمایش سه‌بعدی بدون نیاز به عینک تنها در مواردی عمل می‌‌کند که فاصله میان بیننده و صفحه نمایش کم است و در مواردی که افرادی در مکان‌های متفاوت نشسته‌اند و تلویزیون تماشا می‌کنند، کاربرد ندارد.

کد خبر 104911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز